invoer series 1
-
André
invoer series 1
Aloha,
Voor een nieuw projectje ben ik bezig met een series 1. Hij staat nog in Engeland en, ondanks dat hij rijdt, moet er nog wel het een en ander aan gebeuren.
Er zit een MOT op (zecht nu ook weer niet zoveel...) en alle documenten zoals V5 en geschiedenis zijn compleet.
Heb ik het nu goed dat bij invoer in Nederland de auto slechts voor een identiteitsonderzoek naar de RDW moet?
Of moet er bij een eerste invoer ook een APK op. Normaal zijn auto's van vóór 1960 vrijgesteld van APK.
Ik heb me suf gezocht op de site van de RDW en diverse andere (oldtimer-) sites maar kan niets vinden wat te doen bij invoer van een auto van voor 1960.
André (momenteel Land Rover - loos)
Voor een nieuw projectje ben ik bezig met een series 1. Hij staat nog in Engeland en, ondanks dat hij rijdt, moet er nog wel het een en ander aan gebeuren.
Er zit een MOT op (zecht nu ook weer niet zoveel...) en alle documenten zoals V5 en geschiedenis zijn compleet.
Heb ik het nu goed dat bij invoer in Nederland de auto slechts voor een identiteitsonderzoek naar de RDW moet?
Of moet er bij een eerste invoer ook een APK op. Normaal zijn auto's van vóór 1960 vrijgesteld van APK.
Ik heb me suf gezocht op de site van de RDW en diverse andere (oldtimer-) sites maar kan niets vinden wat te doen bij invoer van een auto van voor 1960.
André (momenteel Land Rover - loos)
-
neef Henk
Re: invoer series 1
Je kan alleen voor een kenteken gaan bij de RDW, de apk is niet verplicht om daar te doen, dit kan je dus later bij de lokale garage doen.
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
-
Eric_1
Re: invoer series 1
Hallo,
Uit eigen ervaring met een series 1 bij RDW kan ik je het volgende advies geven:
Aangezien het om een auto gaat van voor 1960 wat dus later niet meer APK gekeurd hoeft te worden, controleert RDW de belangrijkste punten (remslangen, koplampen fusee's etc) dus hij moet toch in een redelijk goede staat zijn, dat houdt niet in, dat hij aan alle APK punten moet voldoen. Het gaat meer om een algemene indruk en wat je er nog mee van plan bent (ga je er zo mee rijden of dient hij toch geheel gerestaureerd te worden, waardoor toch de meeste punten nog aandacht zullen krijgen).
Echter LHD koplampen en rode reflectors aan de achterzijde moeten in elk geval gemonteerd zijn.
Uit eigen ervaring met een series 1 bij RDW kan ik je het volgende advies geven:
Aangezien het om een auto gaat van voor 1960 wat dus later niet meer APK gekeurd hoeft te worden, controleert RDW de belangrijkste punten (remslangen, koplampen fusee's etc) dus hij moet toch in een redelijk goede staat zijn, dat houdt niet in, dat hij aan alle APK punten moet voldoen. Het gaat meer om een algemene indruk en wat je er nog mee van plan bent (ga je er zo mee rijden of dient hij toch geheel gerestaureerd te worden, waardoor toch de meeste punten nog aandacht zullen krijgen).
Echter LHD koplampen en rode reflectors aan de achterzijde moeten in elk geval gemonteerd zijn.
-
Frans Mien Mesjien
Re: invoer series 1
Na invoer MOET de series I, ook van vóór 1960, een technische keuring ondergaan bij de RDW. Anders zou ieder willekeurig wrak met een nederlands kenteken zomaar de weg op kunnen. Daarna is hij pas APK-vrij.
-
Ben leert elke dag van zijn Laro's
Re: invoer series 1
Ik heb vorig jaar mijn series II van 1959 ingevoerd en daar heeft men alleen een oppervlakkige controle gedaan.
De koplampen zijn gecontroleerd, alle voertuig afmetingen en gewichten.
Wat heel belangrijk is is de identiteit van het voertuig, de V5 documenten moeten erbij zitten en de nummers moeten aanwezig zijn en goed leesbaar.
Bij mij was het nummer slecht leesbaar en dus heeft men een PAT (identiteits) onderzoek gedaan.
Vertder is er helemaal totaal niets technisch gekeurd.
En ik heb gewoon een kenteken gekregen.
Al moet je de auto de brug op duwen, zolang de koplampen europees zijn en de identiteit klopt wordt hij naar mijn weten gewoon geaccepteerd en krijg je een kenteken.
handtek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('be5fea58b23d02a04e6eb75644ecff93', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', 'http://www.benaartman.nl/handtek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', '', 14474876, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
109 1977 V8 als klussenbus
In bewerking 90 2,5TD 1988
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Ben
De koplampen zijn gecontroleerd, alle voertuig afmetingen en gewichten.
Wat heel belangrijk is is de identiteit van het voertuig, de V5 documenten moeten erbij zitten en de nummers moeten aanwezig zijn en goed leesbaar.
Bij mij was het nummer slecht leesbaar en dus heeft men een PAT (identiteits) onderzoek gedaan.
Vertder is er helemaal totaal niets technisch gekeurd.
En ik heb gewoon een kenteken gekregen.
Al moet je de auto de brug op duwen, zolang de koplampen europees zijn en de identiteit klopt wordt hij naar mijn weten gewoon geaccepteerd en krijg je een kenteken.
handtek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('be5fea58b23d02a04e6eb75644ecff93', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', 'http://www.benaartman.nl/handtek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', '', 14474876, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
109 1977 V8 als klussenbus
In bewerking 90 2,5TD 1988
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Ben
-
Marc-my-Words
Re: invoer series 1
Ik denk, mede op grond van de nieuwe beleidslijn waarbij buitenlandse "APK's" ook worden overgenomen dat de RDW het niet waar kan maken dat een pre-1960 ineens grondiger gekeurd moet worden als er een geldige MOT bij zit (zelfs al zijn de MOT-keur-eisen veel lichter als de eisen hier).
Overigens de APK-vrijstelling ontslaat je niet van de plicht om de auto in een dusdanige staat te brengen/houden dat je veilig over straat kunt (als je hem tenminste wilt gebruiken - staat ie stil dan heb je als voordeel dat je niet hoeft te schorsen).
Marc
Overigens de APK-vrijstelling ontslaat je niet van de plicht om de auto in een dusdanige staat te brengen/houden dat je veilig over straat kunt (als je hem tenminste wilt gebruiken - staat ie stil dan heb je als voordeel dat je niet hoeft te schorsen).
Marc
-
André
Re: invoer series 1
Dankjewel voor jullie info.
Natuurlijk wil ik veilig met de auto gaan rijden. Het gaat mij er om of ik vóór registratie de auto gerestaureerd c.q. "apk-proof" moet maken.
Hebben we een lijst met series 1 eigenaren? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel van deze auto's er nog rondrijden in Nederland.
André
Natuurlijk wil ik veilig met de auto gaan rijden. Het gaat mij er om of ik vóór registratie de auto gerestaureerd c.q. "apk-proof" moet maken.
Hebben we een lijst met series 1 eigenaren? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel van deze auto's er nog rondrijden in Nederland.
André
-
Frans Bonnes
Re: invoer series 1
Denk er wel om dat, als je hem niet schorst, hij wel verzekerd moet zijn.
fb
fb