Land Rover kopen met gegalvaniseerd chassis.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Maurice Bastings

Land Rover kopen met gegalvaniseerd chassis.

Bericht door Maurice Bastings »

Als ik in het buitenland, spreek UK, een Land Rover wil kopen met een gegalvaniseerd chassis.
Waar moet ik dan op letten om bij de RDW geen problemen te krijgen?
Zo'n chassis moet dus een naderhand ingeslagen nummer hebben. Hoe gaat dat in UK?
Is er dan een bewijs van de DVLA nodig?

Het moge duidelijk zijn dat de strekking van mijn verhaal is aan te kunnen tonen dat de auto van origine
van een bouwjaar is waardoor hij in NL belastingvrij is en blijft!!

Bij voorbaat dank!

Maurice Bastings

Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Range Rover Classic V8 EFI

[mauricebastings.jouwweb.nl]
Mud Machine

Re: Land Rover kopen met gegalvaniseerd chassis.

Bericht door Mud Machine »

Je geeft zelf het antwoord al
Officieel ingeslagen en bewijs van inslag. Verder moet de rest van de wagen natuurlijk nog redelijk origineel zijn zodat er geen twijfel over de identiteit bestaat.
Eric_1

Re: Land Rover kopen met gegalvaniseerd chassis.

Bericht door Eric_1 »

Hier is dus het probleem....
In Engeland is geen instantie die dit officieel inslaat en wordt er door geen instantie/ firma een bewijs van inslag afgegeven.

Normaal gesproken kan daar het chassisnummer door een garage opnieuw ingeslagen worden en wordt dit daar geaccepteerd. Hier wordt dit echter niet geaccepteerd, en kun je een probleem hebben op het moment dat ze zien dat het niet het originele nummer is.
ignace

Re: Land Rover kopen met gegalvaniseerd chassis.

Bericht door ignace »

Een stukje van het oude chassis (veerpoot met het originele inslag) zou handig zijn, maar ja daar hebben ze al lang een ford van gemaakt.
Lastig!!!!
Plaats reactie