Please note,these vehicles are for export outside the EU only

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Edward

Please note,these vehicles are for export outside the EU only

Bericht door Edward »

Op zoek naar leuk spul kom ik errug vaak bovenstaand zinnetje tegen. Voorheen vaak bij nieuwe 300 TDI's waarbij ik dat snap omdat ze niet aan de emissie eisen voldoen, maar een Puma?

Wie weet wat het echte verhaal achter deze voertuigen is?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2011 19:05 door Edward.
René de Geeter

Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl

Bericht door René de Geeter »

Linkje ?????

René
109 serie III StaWag
internet

Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl

Bericht door internet »

Heb je geen internet?

[lmgtfy.com]
Erik Vos

Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl

Bericht door Erik Vos »

Edward wil de betekenis weten denk ik
Tux

Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl

Bericht door Tux »

Rene vroeg om een link ter verduidelijking..... En daarna is er iem te lui/betweterig/irritant om heel ff te googlen
Mud Machine

Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl

Bericht door Mud Machine »

Waarschijnlijk geen EU typegoedkeuring (dus gemaakt voor andere markt)?
G-men (Gargamel)

Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl

Bericht door G-men (Gargamel) »

Staat ook vaak bij Whitham auto's... nieuwe die zo lekker goedkoop zijn...
Het zijn modellen die niet voldoen aan de EU (milieu) eisen.
Je krijgt ze dus niet op kenteken.

Gerrit

Edward Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op zoek naar leuk spul kom ik errug vaak
> bovenstaand zinnetje tegen. Voorheen vaak bij
> nieuwe 300 TDI's waarbij ik dat snap omdat ze niet
> aan de emissie eisen voldoen, maar een Puma?
>
> Wie weet wat het echte verhaal achter deze
> voertuigen is?
Edward

Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl

Bericht door Edward »

Dat genoemde auto's een ROW specificatie zullen hebben lijkt me logisch, maar als je die specificaties aanpast zijn ze dan wel in te voeren of mogen zij ze alleen verkopen als ze aantoonbaar de EU uitgaan?

Op papier eerst naar Mozambique exporteren en dan weer terug wordt ook zo'n papieren tijger dat het de moeite niet meer loont.

Niemand die écht van de hoed en de rand weet?
Marc-my-Words

Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl

Bericht door Marc-my-Words »

Edward Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat genoemde auto's een ROW specificatie zullen
> hebben lijkt me logisch, maar als je die
> specificaties aanpast zijn ze dan wel in te voeren
> of mogen zij ze alleen verkopen als ze aantoonbaar
> de EU uitgaan?
>
> Op papier eerst naar Mozambique exporteren en dan
> weer terug wordt ook zo'n papieren tijger dat het
> de moeite niet meer loont.
>
> Niemand die écht van de hoed en de rand weet?

Buiten de EU ... dan is Noorwegen of IJsland ook goed, of Andorra.
Ik denk echter dat het om uitstoot-cijfers gaat en/of type-goedkeuring, zo las ik dat de software in de Puma's die in Afrika geleverd worden de EGR niet open zet als voorzorg om het inlaattraject schoner te houden (de brandstof is daar niet altijd van EU-kwaliteit).

En als je "foute" connecties hebt dan laat je de auto toch leveren in "verweg", en voor het zo is de container "re-routen", dat schijnt althans DE manier zijn waarop in dubieuzere circuits embargo-goederen zoals wapens hun weg naar om het even waar vinden.
Blijft de vraag of zo'n auto hier goedgekeurd gaat worden (er was een tijd de truuk - zo heb ik begrepen - dat bijv. de Tdi300 in Polen goedgekeurd werden en daarna dus EU-legal waren).
O ja, nog een truukje: laten leveren in een EU-toetreder net voor de toetreding -- Kroatie staat voor zomer 2013 genoemd.

En dan verder: waarom vraag je de "Please Note" leveranciers niet zelf naar het hoe en waarom, en vooral ook naar uitstoot etc.

Marc
88serie123

Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl

Bericht door 88serie123 »

Idd te maken met de uitstoot. Buiten de EU gelden minder strenge regels. Maar je kunt zo'n auto gewoon aanpassen aan de EU eisen. Er waren destijds verschillende mazen. Auto aanpassen en invoeren naar NL. Dan krijg je een tijdelijk kenteken voor de keuring. Dan weer terug naar UK met dat tijdelijk kenteken. Auto komt dan op Engels kenteken, omdat die al in de EU een kenteken heeft.
Oscar

Re: Please note,these vehicles are for export outside the EU onl

Bericht door Oscar »

Mooie complete set onderdelen om een 86'er 2,5n/a te restaureren..

De uitstoot van de 86'er wordt een stuk milieu vriendelijker..

Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2011 09:37 door Oscar.
Plaats reactie