Remleidingen onderhouden
-
Tobias van Krieken
Remleidingen onderhouden
hallo,
Ik heb even gezocht, maar kreeg het zo niet gevonden.
De garage raadde mij aan om de remleidingen eens een onderhoudsbeurt te geven, nu wil ik daar aan beginnen.
Het ging erom dat ze teveel roestte.
Dus hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Gewoon even schuren, ontvetten (met terpetine?) en dan welke verf er op? Maakt dat nog uit?
Alvast bedankt,
Tobias
Ik heb even gezocht, maar kreeg het zo niet gevonden.
De garage raadde mij aan om de remleidingen eens een onderhoudsbeurt te geven, nu wil ik daar aan beginnen.
Het ging erom dat ze teveel roestte.
Dus hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Gewoon even schuren, ontvetten (met terpetine?) en dan welke verf er op? Maakt dat nog uit?
Alvast bedankt,
Tobias
-
Benno
Re: Remleidingen onderhouden
inderdaad opschuren en opletten of er geen putjes in zitten. Ontvetten hoeft eigenlijk niet eens maar ja mag altijd en daarna iets van tectyl of andere coating erop smeren.
benno
benno
-
Tobias van Krieken
Oke bedankt! Ik zal inderdaad opletten of er geen putjes in zitten, indien nodig zal ik de leiding dan vervangen. Nu je het zo zegt kan ik misschien beter wachten tot wat webshops weer open gaan, anders zit ik dadelijk met een onderdeel dat ik niet kan vervangen.
En je zou dus tectyl oid aanraden. Kan gewone degelijke verf ook of is een coating wel echt beter?
Aangezien ik die dan nog even zou moeten halen.
Hier moet natuurlijk wel het beste op komen, het zijn natuurlijk wel je remmen.
En je zou dus tectyl oid aanraden. Kan gewone degelijke verf ook of is een coating wel echt beter?
Aangezien ik die dan nog even zou moeten halen.
Hier moet natuurlijk wel het beste op komen, het zijn natuurlijk wel je remmen.
-
Exfietser
Als je nieuwe leidingen gaat maken en je vervangt ze door cunnifer exemplaren hoef je je hier over geen zorgen meer te maken. Zorg dan l e d leidingen vast zet zonder dat ze het staal van het chassis raken en met beugeltjes die van binnen van rubber of kunstof zijn.
Maar anders gewoon schoonmaken, loodmenie en dan ijzertenco o.i.d. Wel ontvetten natuurlijk anders valt de verf er weer vanaf.
Arnold.
Maar anders gewoon schoonmaken, loodmenie en dan ijzertenco o.i.d. Wel ontvetten natuurlijk anders valt de verf er weer vanaf.
Arnold.
-
TVR
Ik zou tectyl in de vorm van dikke rubberachtige coating afraden, dit omdat dit niet echt roestwerend is, hooguit vettig, en niet echt een roestomzetter is. Ook kan je dan niet meer zien als het weer gaat roesten omdat de tectyl er altijd wel op blijft zitten/hangen/plakken.
Dus een goede ijzerverf (met eventuele aparte roestwerende primer; (owatrol CIP)) lijkt me beter. Tencoferro is al genoemd, en er zijn er vast meer.
Succes.
Groet, Tom
Dus een goede ijzerverf (met eventuele aparte roestwerende primer; (owatrol CIP)) lijkt me beter. Tencoferro is al genoemd, en er zijn er vast meer.
Succes.
Groet, Tom
-
h.de.kort13@kpnplanet.nl
ha tobias
ik wacht nog op de rest van mijn brandstofleidingen
misschien dat je er nog niet aan toe bent gekomen , maar ik heb er toen een stuk of 6 mee gegeven zodat je de kapotte kon wisselen en verder kon.
ik kan zo weer andere mensen helpen of mezelf !
mvg peter
ik wacht nog op de rest van mijn brandstofleidingen
misschien dat je er nog niet aan toe bent gekomen , maar ik heb er toen een stuk of 6 mee gegeven zodat je de kapotte kon wisselen en verder kon.
ik kan zo weer andere mensen helpen of mezelf !
mvg peter
-
Tobias van Krieken
Arnold bedankt, ik denk dat ik het zo ga doen met de loodmenie en ijzertenco.
Peter,
Sorry hier voor, ik ben er nog niet aan toe gekomen, heb nog 60-70 uur per week gewerkt buiten de normale dingen die ik te doen heb.
Maar volgende week heb ik het wat rustiger en het stond al in mijn agenda om dan een keer langs te komen!
Peter,
Sorry hier voor, ik ben er nog niet aan toe gekomen, heb nog 60-70 uur per week gewerkt buiten de normale dingen die ik te doen heb.
Maar volgende week heb ik het wat rustiger en het stond al in mijn agenda om dan een keer langs te komen!
-
Exfietser
Bij mij werkte dat goed. Om specifiek te zijn: Ik smeerde eerst mijn chassis en dus ook de remleidingen in met pure owatrol. Dat dringt zich lekker in de eventuele roest. Na een nachtje drogen (Nou ja droog worden doet het niet. Het blijft plakkerig.) smeerde ik alles in met loodmenie. Dat is de volgende dag wel droog. En daar smeerde ik een aantal lagen ijzertenco op. En dat blijft gedurende langere tijd goed zitten.
Arnold.
Arnold.
-
Tobias van Krieken
Dus het chassis en de remleiding insmeren met owatrol, laten intrekken en daarna loodmenie, en dan nog wat lagen ijzertenco.
Je hoeft dan dus niet te schuren?
Alleen op mijn chassis zit een soort tectyl oid, er zit een zwarte laag op.
Je hoeft dan dus niet te schuren?
Alleen op mijn chassis zit een soort tectyl oid, er zit een zwarte laag op.
-
Exfietser
Ik heb toen de roest er met een staalborstel afgehaald. Alle los zittende lagen bitumen (Ik heb een militaire en daar zit een enorme laag zooi op.) en ander zooi er ook afgehaald. Daarna alles met tinner ontvet. (Doe dat buiten als het waait met van de huishoudhandschoenen aan.) Dan ingesmeerd met owatrol. Dat laten opstijven en intrekken. Daarna de loodmenie (Het echte ranzige spul dus ook met handschoentjes verwerken.) En daarover heen een aantal lagen tenco. En dat bleef heel goed zitten.
Nu gaat alles er weer af in de oven bij het thermisch ontlakken. Daarna wordt het verzinken. Ben ik van het jaarlijkse onder de auto schilderen klus af.
Arnold.
Nu gaat alles er weer af in de oven bij het thermisch ontlakken. Daarna wordt het verzinken. Ben ik van het jaarlijkse onder de auto schilderen klus af.
Arnold.
-
Tobias van Krieken
Ja ik heb het gemerkt, er zit bij mij dus ook echt een dikke laag zooi op.
Ik denk dat ik alle bitumen en andere rommel eraf ga halen (zo goed mogelijk), daarna met owatrol behandel, en dan insmeer met loodmenie of zinkverf (dit hadden ze mij hier in de winkel aangeraden). En afwerk met een nieuwe laag bitumen.
Ik zou het ook het liefst verzinken, maar daar ga ik maar niet aan beginnen...
Ik denk dat ik alle bitumen en andere rommel eraf ga halen (zo goed mogelijk), daarna met owatrol behandel, en dan insmeer met loodmenie of zinkverf (dit hadden ze mij hier in de winkel aangeraden). En afwerk met een nieuwe laag bitumen.
Ik zou het ook het liefst verzinken, maar daar ga ik maar niet aan beginnen...
-
Lucas van Lierop
Zorg wel dat je remleidingen ook op tijd vervangt als ze te roestig worden ipv over te schilderen. Geen remdruk is al niet best maar remvloeistof kan naar ik begreep ook branden als het er op aan komt. Niet zo lang geleden is een Land Rover van een auto-klus-loods-collega van me volledig uitgebrand, had meen ik ook te maken met kapotte leiding. Ik weet wel dat ik straks alles extra keurig ga opbouwen als het zo ver is.
Succes met je klus alvast,
Groet
Lucas
Succes met je klus alvast,
Groet
Lucas
-
Tobias van Krieken
Bedankt voor de tip Lucas!
Ik weet ook niet of het kan branden, maar geen druk is inderdaad ook al niet goed.
Ik ben nu met het chassis bezig, ga zometeen aan de remleidingen beginnen, als het echt te erg word zal ik ze inderdaad vervangen, de kosten vallen volgens mij ook wel mee, en veiligheid gaat natuurlijk wel voor de kosten!
Ik weet ook niet of het kan branden, maar geen druk is inderdaad ook al niet goed.
Ik ben nu met het chassis bezig, ga zometeen aan de remleidingen beginnen, als het echt te erg word zal ik ze inderdaad vervangen, de kosten vallen volgens mij ook wel mee, en veiligheid gaat natuurlijk wel voor de kosten!