Beste mensen,
Ik heb de onderkant van mijn dashboard er nu af, zodat ik aan de passagierskant de luidspreker kan inzagen en inbouwen, maar het valt me nu op dat die hele onderbak eigenlijk een grote luchtkamer is voor de ventilatie, of heb ik dat fout?
Kan ik daar zomaar een gat in zagen?
Jan
Defender 110 stwg 200tdi maart 1986
Vraag mbt luidsreker onder dashboard passagierskant. Spoed?
-
Thimo
Re: Vraag mbt luidsreker onder dashboard passagierskant. Spoed?
Beste Jan,
Het klopt dat dit een grote luchtkamer voor de ventilatie is.
Als je de speaker monteerd zorg er dan voor dat deze aan de binnenkant afgeschermd is van de warme lucht.
Dit omdat de conus van de speaker niet tegen de luchtdruk van de ventilator en eventueel vocht kan.
Als je niet voldoende inbouwdiepte hebt kun je van MDF een ring zagen welke tussen de speaker en bak komt.
Thimo.
Het klopt dat dit een grote luchtkamer voor de ventilatie is.
Als je de speaker monteerd zorg er dan voor dat deze aan de binnenkant afgeschermd is van de warme lucht.
Dit omdat de conus van de speaker niet tegen de luchtdruk van de ventilator en eventueel vocht kan.
Als je niet voldoende inbouwdiepte hebt kun je van MDF een ring zagen welke tussen de speaker en bak komt.
Thimo.
-
Fraggledefender
Top, dank.
Zal vast wel ergens iets van tupperware hebben dat ik er omheen kan plakken
Jan
Zal vast wel ergens iets van tupperware hebben dat ik er omheen kan plakken
Jan
-
Thimo
Beste Jan,
Volgens mij is flubberware daar iid goed voor ( laat de vrouwen dat maar niet horen ).
Thimo.
Volgens mij is flubberware daar iid goed voor ( laat de vrouwen dat maar niet horen ).
Thimo.
-
Lucas van Lierop
Als je je luidspreker te krap afschermt, zal het geluid niet geweldig zijn, een luidspreker heeft juist een ruimte achter zich nodig om goed te kunnen functioneren, ik zou daar rekenning mee houden met het bouwen van een kastje oid wat je er achter gaat monteren.
Groet
Lucas
Groet
Lucas