Omdraaien (Engelse) ruitenwissers?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Fraggledefender

Omdraaien (Engelse) ruitenwissers?

Bericht door Fraggledefender »

Ik heb een UK defender waarvan het stuur is omgedraaid. Bij regen valt het op, de ruige eisers wissen nog Engels. Van links naar rechts ipv van rechts naar links.

Omdat ik vandaag het dashboard eraf had ivm aansluiten verwarmde voorruit zag ik plots dat het wellicht vrij eenvoudig is om die ruitenwissers zo om te draaien dat de bestuurder een schone ruit heeft ipv de passagier? (dan wissen ze dus van rechts naar links)

Heeft iemand dat wel eens gedaan/is dat inderdaad makkelijk of moet ik dan andere onderdelen bestellen?

Jan
Anton (Rumble)

Re: Omdraaien (Engelse) ruitenwissers?

Bericht door Anton (Rumble) »

Je kan de tandwieltjes op ze kop zetten, dan draaien ze de andere kant op, uitgangs positie blijft dan hetzelfde. (ruitewisser komt weer naar beneden bij uitzetten. je moet andere ruitewisser armpjes hebben voor linkse besturing, die knikken de andere kant op. het lastigste is dat de positie van de wisser ook moet veranderen. de buitenmantel van de ruitewisser kabel kan je natuurlijk onderling inkorten op maat, maar dan mis je de vellingsrand. makkelijker is het dan om gewoon een links systeem op te scharelen.
mathijs-lr

Bericht door mathijs-lr »

ik heb de laatste keer gewoon het laatste stukje van de wisserarmen in de bankschroef omgeknikt de andere kant op.
Fraggledefender

Bericht door Fraggledefender »

Hmm, is dus niet zo eenvoudig als ik dacht. Dan ga ik er eerst maar eens rustig naar kijken.

Jan
Plaats reactie