enhacement indicatie disco2

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Patrick Nieuwenhuis

enhacement indicatie disco2

Bericht door Patrick Nieuwenhuis »

Ik ben nu in bulgarije maar sinds ik net 100km achter de rug had begon mn enhacement oranje te branden ,als ik mn contact weer uitzet gaat hij weer eeb tydje uit maar duikt toch weer steeds op[op de heenweg wel mn dakrek erop gehad maar nu ik daar ben rijd ik alleen zonder rek ,maar toch blijft t komen ,is t nu tyd voor een nanocom of is er iets anders mee? alvast bedankt
Benno

Re: enhacement indicatie disco2

Bericht door Benno »

Welk lampje heb je het in hemelsnaam over ?? enhacement bestaat niet eens als woord dus welk bedoel je

benno
bareld

Bericht door bareld »

En wat heeft een dakrek voor invloed op waarschuwingslampjes??
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

ACE - Active Cornering Enhancement, dit systeem gebruikt dezelfde olie als van de stuurbekrachtiging.

[www.discovery2.co.uk]

Gr, Bart
Ruud Lemmens

Bericht door Ruud Lemmens »

Zonder Nanocom kun je niet bijzonder veel zien.

Je kan het systeem mechanisch op lekkages bekijken, that's it.
Voor onder motorkap kijken of het ACE reservoir nog vol zit
Onder de auto kijken of er geen leidingen doorgescheurd of doorgerot zijn. (redelijk makkelijk te volgen, is een grote brede cilinder bij de vooras en ook nog eentje bij de achteras)

Het kan zijn dat je ACE pomp versleten is en niet meer genoeg drukt levert, of één van de 2 accelerometers (de sensoren die kantelen vand e carrosserie meten) de geest heeft gegeven.

Groeten, Ruud
Sylvester

Bericht door Sylvester »

Ondanks dat het een terreinauto is kan je na doorrijden van een flinke plas o.i.d. last hebben van vocht in de stekkers. Het oranje lampje gaat dan branden. Oplossing: accu los nemen, alle stekkers inwendig droog blazen, schoonmaken . Ook de drie van de solenoids. Waarschijnlijk is het probleem dan opgelost. Alle stekkers vind je onder de auto onder de bijrijders kant.

Succes,
Sylvester
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Dito als hier boven, met toevoeging.

het reservoir is welles waar gedeeld stuur bekrachtiging en ACE maar toch intern geschieden ( mits je niet de maximale hellingshoek of aprochangle aan het opzoeken bent )

stuur systeem en ACE hebben ieder en eigen pomp, waarschijnlijk is er een leiding lek ( meestal naar de achter as) het kleppenblok zit tegen je linker chassisbalk en de cilinder van de achteras zit tussen het chassis rechts boven de as, dit is normaal de plek waar deze gaan lekken.

even uitlezen bied uitkomst, het kan ook een vast zittende klep,druksensor, of een of beide G-meters zijn.

zorg in ieder geval dat je niveau op peil blijft.

Groetjes Andrew
Patrick Nieuwenhuis

ik zal vanavond de accupolen arafhalen,maar zou zo,n nanocom ook aangeven of t de desbetreffende onderdeel is van dat gehele systeem[bv dat hij aangeeft of t alleen 1 van de accelleratiemeters is of n selonoid ,of een lekkage zou kunnen zijn?
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

defecte sensor ventiel of lage druk geeft de nanocom aan, ondanks de slimme elektronica kan het zijn dat er iets anders aan de hand is, uitlezen is het eerste wat ik zou doen ( na dat je gekeken hebt of er lekkages zijn natuurlijk! )

Groetjes Andrew
freek

Bericht door freek »

Een kennis van mij heeft hetzelfde gehad, bij hem was het opgelost nadat hij een stuk door een wat ruwer terrein had gereden waarbij hij relatief veel wieluitslag had en toch zo hard reed dat het systeem probeerde te corrigeren. (volgens mij is bij lages snelheid of lage gearing het systeem niet actief om beter terreinrijden mogelijk te maken). Met dit rjden door ruwer terrein waren alle klepjes in het ventielenblok weer even goed doorgespoeld en gangbaar geworden zodat het geen storing meer gaf. Het is het proberen waard.

In mijn D2 brandt het lampje ook wel eens maar het systeem blijft dan wel werken, eventjes of een paar dagen later is het lampje dan weer uit. Was al zo toen ik hem 100.000 km geleden kocht, ik wil maar zeggen, het hoeft niet perse heel erg te zijn of een reden om de Bulgaarse dealer op te zoeken.
Succes met de vakantie, Paul
Patrick Nieuwenhuis

Dat had ik ook al in gate dat het oranje indicatie geen gevaar levert al zegt de manual dat je langzaam moet rijden ermee,ik heb nu wat groffer terrein gehad en heb t niet meer teruggezien ,we zien t wel weer komt t weer terug dan kaan ik de bovende steps ook nog doen,groet uit t warme Bulgarije
Plaats reactie