Heeft iemand wel eens een 3.9 motor op Carburateurs laten Lopen?
-
Arno
Heeft iemand wel eens een 3.9 motor op Carburateurs laten Lopen?
Ik heb nu een project-auto met een prachtig lopend en droog 3.5 carburateur motortje.
Deze auto wil ik uiteindelijk ombouwen tot een terrein-beul met een 3.9 motor erin. Welke in uiteindelijk ook op een LPG installatie wil zetten.
Ik moet nu een keuze maken, of een 3.9 met zijn hele bos aan stroomtouwen mee te nemen met de EFI etc.
Of de 3.9, met de oude Carburateurs, en dan later met een eenvoudige LPG installatie.
De laatste optie zorgt er voor dat ik dan zeer weinig elektronica aan boord heb wat dus een groot voordeel zal zijn bij de TAT. Is dit haalbaar of heeft iemand hier ervaring mee?
Groet Arno
Deze auto wil ik uiteindelijk ombouwen tot een terrein-beul met een 3.9 motor erin. Welke in uiteindelijk ook op een LPG installatie wil zetten.
Ik moet nu een keuze maken, of een 3.9 met zijn hele bos aan stroomtouwen mee te nemen met de EFI etc.
Of de 3.9, met de oude Carburateurs, en dan later met een eenvoudige LPG installatie.
De laatste optie zorgt er voor dat ik dan zeer weinig elektronica aan boord heb wat dus een groot voordeel zal zijn bij de TAT. Is dit haalbaar of heeft iemand hier ervaring mee?
Groet Arno
-
G-men
Re: Heeft iemand wel eens een 3.9 motor op Carburateurs laten Lo
Geen enkel probleem.
Intake manifold van een 3.5 past naadloos op de 3.9
Als je een steje goede carbs hebt is de capaciteit daarvan ruim voldoende.
Zelf heb ik een 4.6 met carburateurs.
Gerrit
Intake manifold van een 3.5 past naadloos op de 3.9
Als je een steje goede carbs hebt is de capaciteit daarvan ruim voldoende.
Zelf heb ik een 4.6 met carburateurs.
Gerrit
-
Bart van Dessel
Re: Heeft iemand wel eens een 3.9 motor op Carburateurs laten Lo
Inderdaad, totaal geen probleem. 3.5 en 3.9 zijn aan buitenkant hetzelfde, alleen wat bredere zuigertjes....
gr, bart
gr, bart
-
RoLandrover
Re: Heeft iemand wel eens een 3.9 motor op Carburateurs laten Lo
Sproeiers en naalden valt goed mee af te stellen.
Bij BCCP.nl kunnen ze je dan prima adviseren.
grtn
RoLandRover
Bij BCCP.nl kunnen ze je dan prima adviseren.
grtn
RoLandRover
-
Eric_1
Re: Heeft iemand wel eens een 3.9 motor op Carburateurs laten Lo
Hoi Gerrit
Even op dit onderwerp inhaken...
Ik heb nog een 4,2L V8 staan; die kan dus ook best gewoon met (stromberg) carburateurs lopen?
Ligt bij mij ook LPG in maar dan een 3,5L met stromberg carburateurs.
Groeten
Eric
Even op dit onderwerp inhaken...
Ik heb nog een 4,2L V8 staan; die kan dus ook best gewoon met (stromberg) carburateurs lopen?
Ligt bij mij ook LPG in maar dan een 3,5L met stromberg carburateurs.
Groeten
Eric
-
G-men
Re: Heeft iemand wel eens een 3.9 motor op Carburateurs laten Lo
De 4.2 is een wat afwijkend blok, en maar heel kort gemaakt. Meetse "specials"zitten echter in het onderblok. Als dat goed is moet het intake manifold volgens mij gewoon passen.
Ik zou eerst met de standaard 3.5 carbs beginnen en kijken hoever je komt met het afstellen. Ik denk dat je hem dan best netjes lopend kunt krijgen; wel zorgen dat de carbs in goede conditie zijn natuurlijk.
Als je er happy mee bent wel even langs een garage rijden en ff laten checken of ie niet te arm/te rijk staat.
Mocht je het dan niet goed krijgen kun je altijd nog voor andere sproeiers/naalden gaan.
BCCP is een prima adres, maar je kunt ook eens kijken bij Burlen als je iets nodig hebt. Is denk ik wat goedkoper.
[www.sucarb.co.uk]
Gerrit
Ik zou eerst met de standaard 3.5 carbs beginnen en kijken hoever je komt met het afstellen. Ik denk dat je hem dan best netjes lopend kunt krijgen; wel zorgen dat de carbs in goede conditie zijn natuurlijk.
Als je er happy mee bent wel even langs een garage rijden en ff laten checken of ie niet te arm/te rijk staat.
Mocht je het dan niet goed krijgen kun je altijd nog voor andere sproeiers/naalden gaan.
BCCP is een prima adres, maar je kunt ook eens kijken bij Burlen als je iets nodig hebt. Is denk ik wat goedkoper.
[www.sucarb.co.uk]
Gerrit
-
Bart van Dessel
Re: Heeft iemand wel eens een 3.9 motor op Carburateurs laten Lo
4.2 is hetzelfde verhaal, past ook 100%, bij een 4.2 is de krukas afwijkend ivm de langere slag. Ik heb een 4.2 ingebouwd in een oude 2 drs. RRC met een 3.9i efi systeem, past en werkt 100%. Ik heb het efi systeem gemonteerd vanwege het makkelijke aansluiten en inbouw en perfect lopen op benzine en lpg.
gr, Bart
gr, Bart