temperatuurprobleem?
-
paulus-109
temperatuurprobleem?
ben met de 109 op pad in frankrijk,
de meter staat op de snelweg altijd tegen het rood aan.
bij vetrek hebben we de temperatuur daadwerkelijk gemeten en die is aan de sensor een nette 82 graden.
sensor gewisseld en dat maakt helemaal niks uit, thermostaat ook gewisseld.
voor vertrek een nieuwe viscokoppeling gemonteerd en een koelvinbehuizing, radiateur is een nieuwe 4core.
heb niet het idee dat de motor te heet is, kookt ook niet etc.
het enige waar ik mee zit is dat de meter nogal snel oploopt met volle bak op de snelweg rijden of juist snel afloopt af als je minder snel gaat rijden, er zit dus veel verschil in het verloop van de teller. de naald blijft overigens altijd boven de N hangen
dat is het stabilisatortje achter op de teller hoor ik iedereen al roepen, maar die is ook nieuw en geeft keurig stabiel 10 volt.
meter stuk?
nou gaat het om een 2,5 na met series thermostaathuis, kan daar nog iets mis mee zijn gegaan?
lees het op de volgende campeerplek wel weer.........
paul
de meter staat op de snelweg altijd tegen het rood aan.
bij vetrek hebben we de temperatuur daadwerkelijk gemeten en die is aan de sensor een nette 82 graden.
sensor gewisseld en dat maakt helemaal niks uit, thermostaat ook gewisseld.
voor vertrek een nieuwe viscokoppeling gemonteerd en een koelvinbehuizing, radiateur is een nieuwe 4core.
heb niet het idee dat de motor te heet is, kookt ook niet etc.
het enige waar ik mee zit is dat de meter nogal snel oploopt met volle bak op de snelweg rijden of juist snel afloopt af als je minder snel gaat rijden, er zit dus veel verschil in het verloop van de teller. de naald blijft overigens altijd boven de N hangen
dat is het stabilisatortje achter op de teller hoor ik iedereen al roepen, maar die is ook nieuw en geeft keurig stabiel 10 volt.
meter stuk?
nou gaat het om een 2,5 na met series thermostaathuis, kan daar nog iets mis mee zijn gegaan?
lees het op de volgende campeerplek wel weer.........
paul
-
Frans Bonnes
Re: temperatuurprobleem?
Hoort de sensor bij de meter. of bij het thermostaathuis?
fb
fb
-
Bram109
Re: temperatuurprobleem?
paulus-109 Schreef:
> sensor gewisseld en dat maakt helemaal niks uit,
Voor een origineel LR uitvoering of een imitatie?
Bram.
> sensor gewisseld en dat maakt helemaal niks uit,
Voor een origineel LR uitvoering of een imitatie?
Bram.
-
ToyRoverlander
Re: temperatuurprobleem?
Dat heb ik ook... Bij mij staat de meter altijd tegen het rood aan en op de snelweg loopt ie op tot halverwege het rood. Heeft ie altijd gedaan. Ik heb een meter van een series IIa en de sensor die ik in mijn blok (3B toyo) heb geschroefd is diegene die uit de oude 2.25 kwam die erin zat (maar gezien de mix van onderdelen die er al op zat kan dit goed een SIII motor zijn geweest). Thermostaat is dacht ik een 82graden model. Ik heb ook niet het idee dat ie TE warm word. Heb ook een (nu 4jaar oude) 4core radiator.
Ga ik de snelweg af dan zakt ie tot een stukje onder het rood en blijft daar. Dus mijne beweegt ook het nodige op en neer. Hoe dat allemaal zit weet ik ook niet eigenlijk.
Heeft jouwe altijd zo hoog gestaan of is het opeens zo? misschien een slecht contact/draadbreuk ofzo?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Ga ik de snelweg af dan zakt ie tot een stukje onder het rood en blijft daar. Dus mijne beweegt ook het nodige op en neer. Hoe dat allemaal zit weet ik ook niet eigenlijk.
Heeft jouwe altijd zo hoog gestaan of is het opeens zo? misschien een slecht contact/draadbreuk ofzo?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
Rogier 88 SIII
Re: temperatuurprobleem?
is je probleem begonnen met de plaatsing van een nieuwe radiator?
mtvgr: rogier
1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('e0fd0d03df2c84c7f545b46eb2a51115', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 14397245, 600, 600, 'Loading image ...', false);
mtvgr: rogier
1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('e0fd0d03df2c84c7f545b46eb2a51115', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 14397245, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Peter T.
Re: temperatuurprobleem?
Ik moet zeggen dat ik het al 10 jaar niet anders ken.....watertemperatuurmeter tegen het rood aan bij langdurig snelweg gebruik (toch een beetje zijn topsnelheid...) en wijzer snel naar beneden bij "snelweg af". Ook het "probleem" van de wijzer altijd (bij normaal gebruik) liggend op de N heb ik.
Volgens mij heb je geen probleem.
fijne en zorgloze vakantie toegewenst.
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c402453203bd42505c267af0b25bf3cd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 14399819, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Volgens mij heb je geen probleem.
fijne en zorgloze vakantie toegewenst.
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c402453203bd42505c267af0b25bf3cd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 14399819, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Rickske
Re: temperatuurprobleem?
ja zo beweegd die van mij ook. Op de snelweg (of gewoon boven de 90km/h) kruipt de naald naar rood, zodra je langzamer rijd zakt ie weer naar N
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c9a3e08733e4cc8c466d7c1866dcbd2b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14400526, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c9a3e08733e4cc8c466d7c1866dcbd2b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14400526, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
-
paulus-109
Re: temperatuurprobleem? UPDATE
mannen,
zit nu bij montpellier en het is hiet 30 graden plus zo nu en dan, de meter gaat lekker het rood in maar heb de temperatuur
exact laten meten bij een garage, niet met laser maar een echte thermo in de radiateur.
de bedrijfstemperatuur hangt rond e de 85 graden, maak me daar niet meer druk over.
ander probleem is de dieselpomp van het blok.
ik heb alle leidingen vernieuwd met nieuwe koperen ,,olijf,, vormige knelringen. deze waren lekvrij maar zijn nu een beetje gaan lekken. helaas kan en durf ik ze niet meer aan te draaien.
nu start hij niet meer omdat er ucht in het systeem zit.
paul
zit nu bij montpellier en het is hiet 30 graden plus zo nu en dan, de meter gaat lekker het rood in maar heb de temperatuur
exact laten meten bij een garage, niet met laser maar een echte thermo in de radiateur.
de bedrijfstemperatuur hangt rond e de 85 graden, maak me daar niet meer druk over.
ander probleem is de dieselpomp van het blok.
ik heb alle leidingen vernieuwd met nieuwe koperen ,,olijf,, vormige knelringen. deze waren lekvrij maar zijn nu een beetje gaan lekken. helaas kan en durf ik ze niet meer aan te draaien.
nu start hij niet meer omdat er ucht in het systeem zit.
paul
-
Bart van Dessel
Re: temperatuurprobleem? UPDATE
Ik vind het ook altijd weer dapper en gedurfd om met zo'n oude Land Rover zo ver weg op vakantie te gaan. Mij niet gezien, maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Sleutelen doe ik liever thuis en ook zo min mogelijk. Is het gat wel goed schoon waar de verstuivers in zitten? Met hoeveel Nm zijn ze aangedraaid? Te los is niet goed maar te vast ook zeker niet. Als er zo veel lucht bij komt dat je niet meer kunt starten dan is er iets niet goed, of de verkeerde afdichtplaatjes, of vuil, of te los of te vast. Lekt de leiding niet?
Gr, bart
Gr, bart
-
paulus-109
Re: temperatuurprobleem? UPDATE
bart of iemand wel of niet met zijn auto op vakantie gaat is zijn beslissing,
dat jij dat niet doet is jouw keus dat ik vertrokken ben de mijne.
alles werkt tot nu toe erg mee, enkel start hij nu niet dat kan hij voor mijn deur ook doen.
je begrijpt mijn tekst niet helemaal, de verstuivers gaat het niet om, het gaat om de aansluiting van de leidingen op de pomp van af het filter en voor de retour zeg maar. dat werkt met een pvc leiding met een knelringtje er op en een wartel die de boel aandrukt. heb de indruk dat mijn pvc leiding wat te zacht is waardoor er nu een lekje is ontstaan..
helaas is mijn accu leeg door het starten maar vanmiddag krijg ik hulp met kabels en dan weet iik zeker weer mobiel te zijn hoor,
we hebben er nu een 1700 km op zitten en die 1500 die er nog gereden moeten worden komen ook wel goed.
paul
dat jij dat niet doet is jouw keus dat ik vertrokken ben de mijne.
alles werkt tot nu toe erg mee, enkel start hij nu niet dat kan hij voor mijn deur ook doen.
je begrijpt mijn tekst niet helemaal, de verstuivers gaat het niet om, het gaat om de aansluiting van de leidingen op de pomp van af het filter en voor de retour zeg maar. dat werkt met een pvc leiding met een knelringtje er op en een wartel die de boel aandrukt. heb de indruk dat mijn pvc leiding wat te zacht is waardoor er nu een lekje is ontstaan..
helaas is mijn accu leeg door het starten maar vanmiddag krijg ik hulp met kabels en dan weet iik zeker weer mobiel te zijn hoor,
we hebben er nu een 1700 km op zitten en die 1500 die er nog gereden moeten worden komen ook wel goed.
paul
-
Bart van Dessel
Re: temperatuurprobleem? UPDATE
Ik schreef ook niet voor niets dat ieder dat voor zichzelf moet weten, begrijp me niet verkeerd. Ik hoop voor je dat het vanmiddag lukt, je kunt altijd nog de ANWB bellen, die zijn in Frankrijk heel actief. Ik wens je in ieder geval veel sterkte!! Komt allemaal goed.
Groetjes vanuit Rundumshause
Groetjes vanuit Rundumshause
-
Rickske
Re: temperatuurprobleem? UPDATE
pas idd op met het te strak aandraaien van de leidingen van en naar het brandstoffilter van de series. daar ontstaat snel een haarscheur, groot genoeg om door lucht weer van af te slaan, klein genoeg om niet zomaar te zien. kijk maar eens in het archief naar de lucht-problemen met de auto van Mudbuster. uiteindelijk waren die opgelost met een nieuw brandstoffilterhuis.
Maar half om half lees ik dat je nu helemaal niet starten kan? als je filter en de 2 schroeven op de injectiepomp beide en in die volgorde goed en voldoende ontlucht hebt, zou hij moeten starten zodra je weer prik hebt.
Ik ga ook elk jaar met de series op vakantie, ook elk jaar heb ik wel iets. maar of dat nu in zuid frankrijk is of hier voor de deur, een series kan je meestal zelf repareren! In tegenstelling tot de nieuwe auto's die eerst voor 100 euro uitgelezen moeten worden voor er nog maar naar gereedschap gezocht gaat worden.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('51a506d54fd665156b84b136dcf02ce7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14418524, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Maar half om half lees ik dat je nu helemaal niet starten kan? als je filter en de 2 schroeven op de injectiepomp beide en in die volgorde goed en voldoende ontlucht hebt, zou hij moeten starten zodra je weer prik hebt.
Ik ga ook elk jaar met de series op vakantie, ook elk jaar heb ik wel iets. maar of dat nu in zuid frankrijk is of hier voor de deur, een series kan je meestal zelf repareren! In tegenstelling tot de nieuwe auto's die eerst voor 100 euro uitgelezen moeten worden voor er nog maar naar gereedschap gezocht gaat worden.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('51a506d54fd665156b84b136dcf02ce7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 14418524, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
-
Bart van Dessel
Re: temperatuurprobleem? UPDATE
Ik ga op vakantie met onze Citroën ZX 1.9D die laat ons nooooooit staan en lekker comfortabel. Ik zou 's kijken naar een kleine dorpsgarage of automaterialenzaak, misschien hebben die iets in huis, anders het filterhuis afsluiten/ontkoppelen en de leiding van de tank direct naar de opvoerpomp leiden, evt een klein plastic flter ertussen.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Hans 109
Re: temperatuurprobleem? UPDATE
Met de series naar Zuid Frankrijk geweest, geen enkel probleem...(behalve de snelheid op de autoroute...)
mvg Hans
mvg Hans
-
Bart van Dessel
Re: temperatuurprobleem? UPDATE
Route National is ook heel mooi, goed te doen met een Series, alleen minder geschikt voor snelweg. Ik ben tot Barcelona gereden met een M*zd* MX5, héérlijk!
gr, Bart
gr, Bart
-
lek
Re: temperatuurprobleem? UPDATE
heb je wel de messing steun hulsjes gebruikt??
bij koperen leiding aan te raden en bij pvc moeten ze zeker in de slang geschoven worden anders gaan het lekken en kan je aandraaien tot het stuk gaat maar lekken doen ze dan nog steeds
bij koperen leiding aan te raden en bij pvc moeten ze zeker in de slang geschoven worden anders gaan het lekken en kan je aandraaien tot het stuk gaat maar lekken doen ze dan nog steeds
-
Peter T.
Re: temperatuurprobleem? UPDATE
Hoi Paul,
Ben je in de mogelijkheid om een foto te maken en up te loaden want ik kan niet helemaal volgen wat je nu bedoeld. Bij mij zitten IN de "pvc" pijpen korte metalen stangetjes gedrukt en op de metalen leiding geschoven de afsluit "olives" (brandstoffilterkant) In de retourleiding zit geen metalen leiding EN geen "olives"" en maar een aansluitnippel rechtstreeks in de "pvc" leiding gestoken. Die laatste kan overigs met de hand ronddraaien in de leiding zonder dat ik ookit last heb gehad van lucht dus......trekt ie niet ergens anders lucht aan of ergens een knik gemaakt? Ontlucht hem eens op de "hard-way". Volle accu en iemand start door terwijl jij de ontluchtingsschroeven in volgorde lost. LET OP !! Inderdaad "hard-way" waarbij je niet te lang moet doorstarten omdat anders je selenoide doorfikt (binnen 15 seconden!!).
Heel veel sukses EN reisplezier toegewenst van ons die al meer dan 10 jaar de wereld rondreizen in een oude Series. Leuker bestaat niet.
.....----vinden wij-----....
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('945ac7f332e73f56e66de7ffd0feaa53', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 14420127, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ben je in de mogelijkheid om een foto te maken en up te loaden want ik kan niet helemaal volgen wat je nu bedoeld. Bij mij zitten IN de "pvc" pijpen korte metalen stangetjes gedrukt en op de metalen leiding geschoven de afsluit "olives" (brandstoffilterkant) In de retourleiding zit geen metalen leiding EN geen "olives"" en maar een aansluitnippel rechtstreeks in de "pvc" leiding gestoken. Die laatste kan overigs met de hand ronddraaien in de leiding zonder dat ik ookit last heb gehad van lucht dus......trekt ie niet ergens anders lucht aan of ergens een knik gemaakt? Ontlucht hem eens op de "hard-way". Volle accu en iemand start door terwijl jij de ontluchtingsschroeven in volgorde lost. LET OP !! Inderdaad "hard-way" waarbij je niet te lang moet doorstarten omdat anders je selenoide doorfikt (binnen 15 seconden!!).
Heel veel sukses EN reisplezier toegewenst van ons die al meer dan 10 jaar de wereld rondreizen in een oude Series. Leuker bestaat niet.
.....----vinden wij-----....
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('945ac7f332e73f56e66de7ffd0feaa53', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 14420127, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
paulus-109
Re: temperatuurprobleem? UPDATE
@ peter en lek, er ligt een 2,5 na in de 109 van een ldv, in deze pomp van type 2,5 na zaten geen steunhulsjes.
heb er ook niet bij stil gestaan dat dat moet eigenlijk omdat in het onderdelenboek wat ik hier heb er niets van te vinden was.
heb inmiddels weer een dikke 600 km gereden en de problemen leken helemaal weg tot............................
de diesel uit heel de distibutie pomp is gaan lekken. probleem zal dus ook niet in de aansluitingen hebben gelegen maar eerder in de pomp zelf. de auto wil niet meer lopen nu, vanavond komt er een monteur om mee te denken in dan zien we wel verder. sta op een mooie camping vlak bij sisteron en vermaken ons best.
lees het wel weer
paul
heb er ook niet bij stil gestaan dat dat moet eigenlijk omdat in het onderdelenboek wat ik hier heb er niets van te vinden was.
heb inmiddels weer een dikke 600 km gereden en de problemen leken helemaal weg tot............................
de diesel uit heel de distibutie pomp is gaan lekken. probleem zal dus ook niet in de aansluitingen hebben gelegen maar eerder in de pomp zelf. de auto wil niet meer lopen nu, vanavond komt er een monteur om mee te denken in dan zien we wel verder. sta op een mooie camping vlak bij sisteron en vermaken ons best.
lees het wel weer
paul
-
Michiel 109 V8
Re: temperatuurprobleem?
Nou, da's lekker dan Paul.
Waar staan jullie nu ergens op de camping?
Hoe staat het met jullie plannen om nog hier ('t bivakveld) langs te komen?
A bientôt,
Michiel
Waar staan jullie nu ergens op de camping?
Hoe staat het met jullie plannen om nog hier ('t bivakveld) langs te komen?
A bientôt,
Michiel
-
paulus-109
Re: temperatuurprobleem?
michel,
de plannen zijn flink gewijzigd nu, staan op du lac bij curbans.
de auto is net opgehaald door een ,,depaneur,, die de auto in gap bij een bosch service garage afzet.
zometeen heb ik contact met hem en de garage over hoe verder.
als ik de auto voor het weekend terug heb kom k wel langs anders gaat het voor een andere editie zijn.......
misschien bel ik nog als het contact met de garage lastig is vanwege mijn gebrekkig frans.....
paul
de plannen zijn flink gewijzigd nu, staan op du lac bij curbans.
de auto is net opgehaald door een ,,depaneur,, die de auto in gap bij een bosch service garage afzet.
zometeen heb ik contact met hem en de garage over hoe verder.
als ik de auto voor het weekend terug heb kom k wel langs anders gaat het voor een andere editie zijn.......
misschien bel ik nog als het contact met de garage lastig is vanwege mijn gebrekkig frans.....
paul
-
Michiel 109 V8
Re: temperatuurprobleem?
Okidoki, duimen voor het beste.
Hier een ¨woordenboek¨ om je technische frans, duits, engels of spaans op te halen. Heel erg handig.
Groetjes,
Michiel
Hier een ¨woordenboek¨ om je technische frans, duits, engels of spaans op te halen. Heel erg handig.
Groetjes,
Michiel
-
paulus-109
Re: temperatuurprobleem?
michel,
de auto staat nu nog bij de garage, en de monteur is er van overtuigd dat de auto dinsdag klaar is.
we hebben een vervangwagen gekregen en het verblijf vanaf vandaag is voor de verzekering.
alles dus ok tot nu toe en ik geniet dus nog maar van mijn extra vakantiedagen
jammer dat ik nu niet onverhard kan rijden hier, daar was ik speciaal voor gekomen om via hier nar italie te rijden.......
paul
de auto staat nu nog bij de garage, en de monteur is er van overtuigd dat de auto dinsdag klaar is.
we hebben een vervangwagen gekregen en het verblijf vanaf vandaag is voor de verzekering.
alles dus ok tot nu toe en ik geniet dus nog maar van mijn extra vakantiedagen
jammer dat ik nu niet onverhard kan rijden hier, daar was ik speciaal voor gekomen om via hier nar italie te rijden.......
paul
-
Michiel 109 V8
Re: temperatuurprobleem?
Hoi Paul,
Nou hoop dat je auto het weer doet en je weer terug kan. Voor het weer hoef je niet terug zag ik net op het nos journaal.....
Volgende keer beter.
Greetz,
Michiel
Nou hoop dat je auto het weer doet en je weer terug kan. Voor het weer hoef je niet terug zag ik net op het nos journaal.....
Volgende keer beter.
Greetz,
Michiel
-
paulus-109
Re: temperatuurprobleem?
afgelopen nacht weer thuis gekomen met de auto,
was uiteindelijk afgelopen vrijdag om 20.00 klaar, heeft er een dikke week gestaan en er zijn twee uren arbeid gerekend??????????? plus een setje dichtingen voor de pomp.
probleem blijkt echter nog niet weg en is bij thuiskomst wel gevonden! een lekkende aansluiting aan het filter.
onderweg wel een nieuw probleem gekregen, koppeling weg maar met de nodige creativiteit ben ik thuis gekomen.
toch lastig als je bij een tolhuisje wil vertrekken zonder koppeling.............had nog 600 te gaan.
van gap naar huis 14 uur gereden met een series vind ik niet slecht
morgen eens zien waar het probleem zit, zowel hoofd als slave cylinder zijn delphi OE exemplaren, en zijn gelijktijdig gemonteerd en wel twee en een halve maand terug met nieuwe slang overigens.
een van de twee is stuk ondanks de dot 3 olie...........................................
zelfs op zogenoemde OE wisselstukken kun je dus niet meer vertrouwen helaas...................
@ michel, ik probeer later dit jaar nog eens naar de alpen te gaan, dus wie weet passeer ik dan....
paul
was uiteindelijk afgelopen vrijdag om 20.00 klaar, heeft er een dikke week gestaan en er zijn twee uren arbeid gerekend??????????? plus een setje dichtingen voor de pomp.
probleem blijkt echter nog niet weg en is bij thuiskomst wel gevonden! een lekkende aansluiting aan het filter.
onderweg wel een nieuw probleem gekregen, koppeling weg maar met de nodige creativiteit ben ik thuis gekomen.
toch lastig als je bij een tolhuisje wil vertrekken zonder koppeling.............had nog 600 te gaan.
van gap naar huis 14 uur gereden met een series vind ik niet slecht
morgen eens zien waar het probleem zit, zowel hoofd als slave cylinder zijn delphi OE exemplaren, en zijn gelijktijdig gemonteerd en wel twee en een halve maand terug met nieuwe slang overigens.
een van de twee is stuk ondanks de dot 3 olie...........................................
zelfs op zogenoemde OE wisselstukken kun je dus niet meer vertrouwen helaas...................
@ michel, ik probeer later dit jaar nog eens naar de alpen te gaan, dus wie weet passeer ik dan....
paul