Ontluchtingsslangen assen
-
Nick
Ontluchtingsslangen assen
Ik heb, om de standaard asontluchtingen omhoog te brengen, slangen met banjo`s en banjobouten eraan gekocht. Het zijn originele Land Rover slangen met onderdeelnummer 595473. Waar ik nu tegenaanloop, nu ze binnen zijn, is dat die slangen maar een meter lang zijn. Ik kan ze dus niet naar een hoge plek in de motorruimte leiden zonder ze te verlengen. Hoe zit dit normaalgesproken, aangezien het originele Land Rover slangen zijn moet de lengte toch goed zijn lijkt mij? Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze niet vol kunnen lopen met water ofzo, in geval van bijvoorbeeld een doorwading. Wie weet hoe dit origneel zit?
Zijn deze slangen er ook voor de versnellingsbak origineel van Land Rover? Ik heb dit niet terug kunnen vinden in het onderdelenboek, maar misschien heb ik er overheen gekeken. Of moet ik gewoon zelf iets fabriceren met banjo`s en banjobouten op de deksels van de v- en t-bak, zoals meerdere dat doen?
Tevens ben ik nog op zoek naar een slangpilaar met M12 montagedraad, maar die lijken niet te vinden, iemand die zoiets nog heeft liggen of daar een adresje voor heeft?
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Zijn deze slangen er ook voor de versnellingsbak origineel van Land Rover? Ik heb dit niet terug kunnen vinden in het onderdelenboek, maar misschien heb ik er overheen gekeken. Of moet ik gewoon zelf iets fabriceren met banjo`s en banjobouten op de deksels van de v- en t-bak, zoals meerdere dat doen?
Tevens ben ik nog op zoek naar een slangpilaar met M12 montagedraad, maar die lijken niet te vinden, iemand die zoiets nog heeft liggen of daar een adresje voor heeft?
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
-
Lucas van Lierop
Re: Ontluchtingsslangen assen
Volgens mij zijn sommige dingen bij Land Rover goed doordacht en andere 'wel ok' Ik heb vorig jaar gewoon 10 meter extra slang en koppelstukken gekocht en bak- en asonluchtingen lekker boven in de motor ruimte uitlaten komen. Ik zag ook iemand het aan zijn snorkel koppelen maar dan zuigt je motor (iig mijn tdi) mooi de olie uit je assen
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
Disco
Ik zag ook iemand het aan zijn snorkel koppelen, ze horen achter de verhoogde lucht inlaat te zitten.
In het koppelingshuis zit onderaan een ontluchtingsgat hier hoort ook een asontluchter op.
de slangen zo hoog mogelijk in de motorruimte vastmaken.
Jo
In het koppelingshuis zit onderaan een ontluchtingsgat hier hoort ook een asontluchter op.
de slangen zo hoog mogelijk in de motorruimte vastmaken.
Jo
-
Roy Bruurs
ik heb ze in een buis langs mijn snorkel zitten, maar niet in de snorkelkop!!! Al hoewel ik niet bang ben voor aanzuiging. Ik heb gewoon gekeken welke maat banjobout erin past en die gehaald bij een technische groothandel samen met slang dan kon ik hem zo lang maken als ik zelf wilde
-
Sander van Beek
Tip, er staat een mantec wading kitje (met deze extra lange slangen) voor nop op de prikkersmarkt:
[landrover.paginamarkt.nl]
[landrover.paginamarkt.nl]
-
Lucas van Lierop
Nadeel van hoog buiten ophangen is dat er misschien juist een hoop prut in de slangen komt? Technisch zou achter de luchtfilter wel beter zijn, maar zoals gezegd mijn turbo zoog olie tot ver in de slang, misschien dat het bij een 2,25D (of wat heb je) nog wel mee valt.
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
Mud Machine
De slangen van 1m kun je gewoon verlengen met zo'n Festo (of ander merk) koppelstukje en bijbehorende slang.
-
Roy Bruurs
ja kun je ook doen. Heb hier nog wel 6mm slang liggen in de kleur grijs mocht je een stuk nodig hebben dan hoor ik het wel
-
jamaar
die slangen van 1 meter gaan je chassis in en niet omhoog
de kans dat er water inloopt is niet zo groot in theorie zou je als je het water inrijd afkoeling van de dif olie krijgen en dus onderdruk maar ik denk dat het in de praktijk wel mee valt of je moet na 100km snelweg zo het water door crossen
op de overdrive heb ik een moer gelast, doorgeboord en een banjo bout er in, daar een kort stukje slang naar boven want hij spetterde door het originelere ontluchtingsgaatje zo iets kan je met de bakken ook doen
de kans dat er water inloopt is niet zo groot in theorie zou je als je het water inrijd afkoeling van de dif olie krijgen en dus onderdruk maar ik denk dat het in de praktijk wel mee valt of je moet na 100km snelweg zo het water door crossen
op de overdrive heb ik een moer gelast, doorgeboord en een banjo bout er in, daar een kort stukje slang naar boven want hij spetterde door het originelere ontluchtingsgaatje zo iets kan je met de bakken ook doen