beste allemaal,
Het volgende probleem doet zich voor bij de defender 90 td5.
namelijk als die warm is dan wil die niet lekker in de achter uit. je hoord bij het naar achter uit schakelen dat de versn. bak niet helemaal stil staat.
Als ik dan een paar keer snel de koppling in trap word het beter. echter met een beetje meer kracht wil die ook wel in de achteruit.
dus ik dank dat de koppeling net niet 100% vrij komt.
nu heb ik afgelopen winter bij koude motor mijn druk laager gehoord (het bekende defenderprobleem)
echter waar moet ik het nu gaan zoekken.
1. hoofd koppling cil.
2. hulp kopple cil.
3. druklager (bij mijn sIII 88 wilde het druk lager wel eens smelten (kunstof variant) dan ging het kopplen ook niet zo goed meer)
4. iets anders
mij dank al vast voor het mee denken
mijn excuus voor de vele schijfouten. (komt door mijn handicap dislectsie)
koppeling
-
Hendrik "Blue-Box"
Re: koppeling
Persoonlijk denk ik dat je een kleine luchtbel in je systeem hebt.
Bij koude motor is deze kleiner en heeft deze amper of geen invloed op de werking,
wordt het systeem warmer, zet de lucht uit en duwt deze vloeistof terug naar je voorraad kamer bij de hoofd-cilinder.
Als je dan warm wilt ontkoppelen kom je wat vloeistof tekort (de luchtbel pers je wat samen)
Een aantal keer trappen brengt dan meer vloeistof in het systeem.......
Controle kost niets of weinig........
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fe2021d7a796a7b6b33c952ec77f4555', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 14382346, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bij koude motor is deze kleiner en heeft deze amper of geen invloed op de werking,
wordt het systeem warmer, zet de lucht uit en duwt deze vloeistof terug naar je voorraad kamer bij de hoofd-cilinder.
Als je dan warm wilt ontkoppelen kom je wat vloeistof tekort (de luchtbel pers je wat samen)
Een aantal keer trappen brengt dan meer vloeistof in het systeem.......
Controle kost niets of weinig........
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fe2021d7a796a7b6b33c952ec77f4555', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 14382346, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Puffino
Re: koppeling
zo het verhaal lezende Jacob, denk ik dat Hendrik gelijk heeft.
Vervang je die koppelingsvloeistof wel eens?
Als je dat gaat doen, geef dan ook je remvloeistof ook eens een verschoning.....
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Vervang je die koppelingsvloeistof wel eens?
Als je dat gaat doen, geef dan ook je remvloeistof ook eens een verschoning.....
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL