vragen vanuit frankrijk
-
noudje
vragen vanuit frankrijk
Hallo Allemaal,
Ik zit met het volgende doordat we door frankrijk rijden met defender 110 met vouwwagen loopt de temperatuur van mn motor (300 tdi) nogal op als we stijgen deze valt binnen een paar minuten van 120 graden weer naar de 80 graden als ik stop en de auto langs de kant zet het contact uit zet en vervolgens weer aan wijst tie rond de 90 graden aan om gek van te worden dus nu zit er een equus sensor met bijbehorende meter in gebouwd maar hoe betrouwbaar is dit ? iemand die hier ervaring mee heeft...
Het andere is heeft iemand nog tips voor het rijden met automaat in de bergen?? tijdens het stijgen schakel ik regelmatig terug en tijdens het afdalen is de lage gearing af en toe prettig dit omdat we anders echt naar beneden vallen met de combi..
We willen onze weg vervolgen naar de pyreneen dus het word nog steiler.
Ik hoor het wel alvast weer bedankt.
Groeten Noud
Ik zit met het volgende doordat we door frankrijk rijden met defender 110 met vouwwagen loopt de temperatuur van mn motor (300 tdi) nogal op als we stijgen deze valt binnen een paar minuten van 120 graden weer naar de 80 graden als ik stop en de auto langs de kant zet het contact uit zet en vervolgens weer aan wijst tie rond de 90 graden aan om gek van te worden dus nu zit er een equus sensor met bijbehorende meter in gebouwd maar hoe betrouwbaar is dit ? iemand die hier ervaring mee heeft...
Het andere is heeft iemand nog tips voor het rijden met automaat in de bergen?? tijdens het stijgen schakel ik regelmatig terug en tijdens het afdalen is de lage gearing af en toe prettig dit omdat we anders echt naar beneden vallen met de combi..
We willen onze weg vervolgen naar de pyreneen dus het word nog steiler.
Ik hoor het wel alvast weer bedankt.
Groeten Noud
-
JvD
Re: vragen vanuit frankrijk
Beste noud,
Zou het kunnen zijn dat het draadje dat van de sensor komt bij het stijgen ergens massa maakt waar dat niet de bedoeling is?
Draad controleren of even een nieuw stuk draad trekken.
Succes ermee en hou ons op de hoogte.
Greetz,
JvD
Zou het kunnen zijn dat het draadje dat van de sensor komt bij het stijgen ergens massa maakt waar dat niet de bedoeling is?
Draad controleren of even een nieuw stuk draad trekken.
Succes ermee en hou ons op de hoogte.
Greetz,
JvD
-
oudijzer
Re: vragen vanuit frankrijk
a
Hoi Als jou 300tdi nog een zwarte afscherming heeft op de kleppen deksel dan zou het volgende kunnen gebeuren, onder deze kap zitten draden van de temp sensor en overige bij mij waren de draden zo uit gehard dat de mantel er af was gebroken en wanneer ik het licht aan deed liep de temepartuur op tot aan het rode gedeelte een echt aarde dingetje, ik heb de kap vaarwel gezecht bedrading venieuwd en de te hoge waarden zijn verleden tijd.
Hoi Als jou 300tdi nog een zwarte afscherming heeft op de kleppen deksel dan zou het volgende kunnen gebeuren, onder deze kap zitten draden van de temp sensor en overige bij mij waren de draden zo uit gehard dat de mantel er af was gebroken en wanneer ik het licht aan deed liep de temepartuur op tot aan het rode gedeelte een echt aarde dingetje, ik heb de kap vaarwel gezecht bedrading venieuwd en de te hoge waarden zijn verleden tijd.
-
richard78
Re: vragen vanuit frankrijk
zal het wel niet zijn maar check even je koelvloeistof niveau.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e72509ab3a32018273d57aa519c3d45c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 14366497, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e72509ab3a32018273d57aa519c3d45c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 14366497, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Andtee
Re: vragen vanuit frankrijk
ook vast al gedaan; maar zelf al 2 keer meegemaakt
de radiator is na een paar jaar verstopt met allemaal rommel (vnl dodevliegjes)
juist in de bergen met weinig snelheid merk je dan dat de doorstroming minder is
spuit hem van binnenuit schoon en je zult zien wat er voor rommel uit komt.
2 keer bij mij de oorzaak van het oplopen van de temp in frankrijk !
de radiator is na een paar jaar verstopt met allemaal rommel (vnl dodevliegjes)
juist in de bergen met weinig snelheid merk je dan dat de doorstroming minder is
spuit hem van binnenuit schoon en je zult zien wat er voor rommel uit komt.
2 keer bij mij de oorzaak van het oplopen van de temp in frankrijk !
-
Mud Machine
Re: vragen vanuit frankrijk
Eerst vaststellen of je sensor juist aangeeft. Ik neem aan dat je de bak en motor van een Discovery overgezet hebt en dus ook andere bedrading etc hebt? Waar zit de sensor, originele positie?
Als je sensor juist aangeeft is mijn eerste gedachte is een slecht werkende radiateur. Zitten alle lamellen er nog in of is het meeste al tot poeder? Bij normaal rijden op de vlakke weg in NL zul je daar niets van merken maar in de bergen met een aanhanger wel is mijn ervaring. Verder nog een mogelijkheid is een niet goed werkende visco waardoor je fan onvoldoende draait. Of heb je een electrische fan?
Met een automaat zul je zelf de juiste versnelling moeten kiezen. In de praktijk is dat vaak de 2 of zelfs 1 bij het rijden op de binnenwegen met haarspeldbochtjes. Heb je een controlelampje voor de temp van je automaat? Zoniet dan loop je de kans dat hij heetloopt zonder dat je het merkt en dat vindt hij niet fijn. Koeling voor de automaat is onvoldoende bij rijden in de bergen met een aanhanger is mijn ervaring met een Discovery 300Tdi AT. Vooral als de snelheid laag is want dan heeft hij nagenoeg geen rijwind om te koelen.
Als je sensor juist aangeeft is mijn eerste gedachte is een slecht werkende radiateur. Zitten alle lamellen er nog in of is het meeste al tot poeder? Bij normaal rijden op de vlakke weg in NL zul je daar niets van merken maar in de bergen met een aanhanger wel is mijn ervaring. Verder nog een mogelijkheid is een niet goed werkende visco waardoor je fan onvoldoende draait. Of heb je een electrische fan?
Met een automaat zul je zelf de juiste versnelling moeten kiezen. In de praktijk is dat vaak de 2 of zelfs 1 bij het rijden op de binnenwegen met haarspeldbochtjes. Heb je een controlelampje voor de temp van je automaat? Zoniet dan loop je de kans dat hij heetloopt zonder dat je het merkt en dat vindt hij niet fijn. Koeling voor de automaat is onvoldoende bij rijden in de bergen met een aanhanger is mijn ervaring met een Discovery 300Tdi AT. Vooral als de snelheid laag is want dan heeft hij nagenoeg geen rijwind om te koelen.
-
noudje
Re: vragen vanuit frankrijk
bedankt allemaal voor de reacties, Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar natuurlijk druk met vakantie vieren. Djus heb nog niet gesleuteld. Morgen sleutel dag dan zal ik eerst de aarde checken. van de meter in het dashboard. ik houd jullie op de hoogte. Oja de sensor zit op de positie onder de water pomp waar de 2 sensoren zitten die op dit moment geen dienst doen omdat ik een mechanishe pomp heb.
Over morgen richting de pyreneen.
Nogmaals bedankt en ik houd jullie op de hoogte
Grr Noudje
Over morgen richting de pyreneen.
Nogmaals bedankt en ik houd jullie op de hoogte
Grr Noudje