te langzaam naar stationair na loslaten gas
-
Hans 109V8
te langzaam naar stationair na loslaten gas
Techneuten,
mijn 109V8 heeft nieuwe gereviseerde Carburateurs en loopt daar mooi op (op benzine en gas),
pakt lekker op en rijdt/loopt mooi en rustig.
MAAR, als ik het gas loslaat (koppeling in en gas los) dan loopt hij nog ff door op hoog (hoger) toeren tal en zakt dan langzaam.
Uiteraard gaskabel bekeken, de loop ervan en die ziet er goed uit.
Jullie enig idee wat het anders zou kunnen zijn?
109V8
Hans
mijn 109V8 heeft nieuwe gereviseerde Carburateurs en loopt daar mooi op (op benzine en gas),
pakt lekker op en rijdt/loopt mooi en rustig.
MAAR, als ik het gas loslaat (koppeling in en gas los) dan loopt hij nog ff door op hoog (hoger) toeren tal en zakt dan langzaam.
Uiteraard gaskabel bekeken, de loop ervan en die ziet er goed uit.
Jullie enig idee wat het anders zou kunnen zijn?
109V8
Hans
-
Gert Jan B
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
- Te weing olie op de carbs
- membraam in de carb niet meer dicht.
- membraam in de carb niet meer dicht.
-
Hans 109V8
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Oke, Gert Jan,
olie zit tot aan de rand, eerder teveel dan te weinig denk
Blijft het membraam over...mmmmmh, ga ik vanavond controleren.
Bedankt!!!
Groet
Hans
olie zit tot aan de rand, eerder teveel dan te weinig denk
Blijft het membraam over...mmmmmh, ga ik vanavond controleren.
Bedankt!!!
Groet
Hans
-
Wim Janssen
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Ik denk eerder te dikke olie. Teveel veranderd de werking van de carburateur niet. Te dikke olie geeft meer demping en dus een langzamere beweging van de naald. Met gas geven zul je dat misschien niet merken, maar met gas loslaten wel.
Een motorolie 10W-40 voldoet normaal prima.
groeten
Wim Janssen
Een motorolie 10W-40 voldoet normaal prima.
groeten
Wim Janssen
-
Frans Bonnes
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Veer aan de gaskabel / gasmechaniek ?
fb
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2011 17:44 door Frans Bonnes.
fb
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/07/2011 17:44 door Frans Bonnes.
-
Henk Bossinade
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Als jij gaskleppen hebt met vlinderklepjes erin,dan kan het zijn dat deze niet goed afsluiten na gasterugnemen.Daarom zijn ze vaak vastgesoldeerd.Ik heb ooit 2 SU carbs laten reviseren bij BCCP en had daarna precies hetzelfde probleem .Nadat ik de klepjes vastgesoldeerd had was het probleem verholpen.De carbs hadden overigens voor de revisie ook vastgesoldeerde vlinderklepjes.BCCP leverd ook gaskleppen zonder klepjes erin . Vr gr Henk B.
-
Michiel 109 V8
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Die klepjes zijn toch voor backfire Henk? Als je ontsteking dan een beetje laat staat kan je weer opnieuw reviseren..
Bij mij was het draaipunt onderin bij het gaspedaal een beetje stroef geworden.
Greetz,
Michiel
Bij mij was het draaipunt onderin bij het gaspedaal een beetje stroef geworden.
Greetz,
Michiel
-
gyrowoody
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Ik heb geen ervaring met de V8 maar ik had vroeger een auto met een Stromberg CD150 carb. Kleinere uitvoering dan de CD175 van jullie. Als je de naald daarin niet goed in het midden zette had je dezelfde problemen als hierboven vermeld. Op gas en op benzine. Indie het probleem enkel op LPG zich voordoet negeer je deze info maar.
Woody
Woody
-
Hans 109V8
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Membraam nagekeken en die was helemaal top!,
Alles weer mooi dicht gemaakt en probleem is er nog.
Te dikke olie, ik gebruik motorolie die 20W40....klinkt aannemelijk Wim, zal die vervangen voor een wat minder dikke.
Inderdaad er zitten klepje in de vlinderklep en die heb ik gecontroleerd voor montage, de veren deden uitstekend hun werk dus lijk me sterk..... maar wie weet, eerst ff de olie en dan nogmaals het meganiek nakijken.
Ik hou jullie op de hoogte
Hans
Alles weer mooi dicht gemaakt en probleem is er nog.
Te dikke olie, ik gebruik motorolie die 20W40....klinkt aannemelijk Wim, zal die vervangen voor een wat minder dikke.
Inderdaad er zitten klepje in de vlinderklep en die heb ik gecontroleerd voor montage, de veren deden uitstekend hun werk dus lijk me sterk..... maar wie weet, eerst ff de olie en dan nogmaals het meganiek nakijken.
Ik hou jullie op de hoogte
Hans
-
Hans 109V8
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Hoi,
Membraam is helemaal goed, geen lekkage/scheur of zo iets.
Olie zou kunnen, ik heb er 20W40 in en moest me best doen om de plunjers er in te duwen.....
Mmmm, straks ff andere olie, welke dikte gebruik jij Wim?
Klepjes, tsja, voor montage natuurlijk gecontroleerd op hun werking maar die was super, sterke veertjes, dus lijkt goed, ga eerst die andere dingen proberen.
Ik heb gister wel die temp. compensatie klepjes afgesteld op 50°C 1-tje stond al bij kamer temp open en die ander ging open bij 30°C
Maar ook dit hielp niet (motor loopt nu nog mooier
)
Hans
Membraam is helemaal goed, geen lekkage/scheur of zo iets.
Olie zou kunnen, ik heb er 20W40 in en moest me best doen om de plunjers er in te duwen.....
Mmmm, straks ff andere olie, welke dikte gebruik jij Wim?
Klepjes, tsja, voor montage natuurlijk gecontroleerd op hun werking maar die was super, sterke veertjes, dus lijkt goed, ga eerst die andere dingen proberen.
Ik heb gister wel die temp. compensatie klepjes afgesteld op 50°C 1-tje stond al bij kamer temp open en die ander ging open bij 30°C
Maar ook dit hielp niet (motor loopt nu nog mooier
Hans
-
Henk Bossinade
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Hans, nu was ik intussen toch wel benieuwd
. Vr gr Henk B.
-
Hans 109V8
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Hoi Henk,
sorry......
Heel verhaal, de korte versie;
gas/ontsteking beter afgesteld, loopt als een zonnetje alleen zakt nog te langzaam in toeren, is wel beter geworden,
trekt ook beter op.
Op benzine, een ander probleem.......loopt mooi, totdat je gas geeft,
begin gaat goed maar daarna houd hij enorm in. Ik vermoed dat de benzine pomp stuk is.
Ga nu eerst 5 dagen op vakantie en daarna ff de brandstof druk meten en dan er verder zoeken.
Blijft zeuren met die nieuwe carburateurs....
Groet
Hans
sorry......
Heel verhaal, de korte versie;
gas/ontsteking beter afgesteld, loopt als een zonnetje alleen zakt nog te langzaam in toeren, is wel beter geworden,
trekt ook beter op.
Op benzine, een ander probleem.......loopt mooi, totdat je gas geeft,
begin gaat goed maar daarna houd hij enorm in. Ik vermoed dat de benzine pomp stuk is.
Ga nu eerst 5 dagen op vakantie en daarna ff de brandstof druk meten en dan er verder zoeken.
Blijft zeuren met die nieuwe carburateurs....
Groet
Hans
-
Jos Daalmans
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Hoi Hans,
Soldeer die vlinderkleppen maar vast, probleem meteen opgelost. Wel even de carburateur vrij maken van benzine voordat je met een vlammetje gaat solderen. De carburateur even ergens inklemmen, de kasklep helemaal open zetten en dan solderen met vloeimiddel (uiteraard geen S-39 meer gebruiken) met b.v. soldeerpasta en tin zonder harskern.
Succes en sluetel ze,
Jos
Soldeer die vlinderkleppen maar vast, probleem meteen opgelost. Wel even de carburateur vrij maken van benzine voordat je met een vlammetje gaat solderen. De carburateur even ergens inklemmen, de kasklep helemaal open zetten en dan solderen met vloeimiddel (uiteraard geen S-39 meer gebruiken) met b.v. soldeerpasta en tin zonder harskern.
Succes en sluetel ze,
Jos
-
Hans 109V8
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Solderen is zo definitief........kan ik niet gewoon een ekstra/zwaarder veertje er tussen prutsen?
-
G-men
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Misschien is het niet zo moeilijk.....
Niet toevallig gewoon de veer van het gaspedaal gebroken of "moe" geworden ????
Dan moet ie puur door de carbs terruggetrokken worden en die zijn eigenlijk te zwak daarvoor.
Manifesteerd zich in traar terugvallen naar stationair en uiteindelijk in te snel stationair lopen.
Been there, done that.
Niet toevallig gewoon de veer van het gaspedaal gebroken of "moe" geworden ????
Dan moet ie puur door de carbs terruggetrokken worden en die zijn eigenlijk te zwak daarvoor.
Manifesteerd zich in traar terugvallen naar stationair en uiteindelijk in te snel stationair lopen.
Been there, done that.
-
RoLandrover
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
(uiteraard geen S-39 meer gebruiken)
Waarom niet?
Grtn
RoLandRover
Waarom niet?
Grtn
RoLandRover
-
Jos Daalmans
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Hoi
S39 is de grootste troep die er ooit was/is. Bestaat gedeeltelijk uit zoutzuur en wat "dikmaker".. Dit spul moet je heel goed afspoelen en dan nog tast het koper aan (kijk maar naar oude waterleidingen).
Als dit spul ook nog eens aan je aluminium behuizing komt, wordt dit ook nog aangetast met alle gevolgen van dien.
Je hebt gewoon soldeer pasta (bouwmarkt) en dat werkt ook goed.
Succes,
Jos
S39 is de grootste troep die er ooit was/is. Bestaat gedeeltelijk uit zoutzuur en wat "dikmaker".. Dit spul moet je heel goed afspoelen en dan nog tast het koper aan (kijk maar naar oude waterleidingen).
Als dit spul ook nog eens aan je aluminium behuizing komt, wordt dit ook nog aangetast met alle gevolgen van dien.
Je hebt gewoon soldeer pasta (bouwmarkt) en dat werkt ook goed.
Succes,
Jos
-
Jos Daalmans
Re: te langzaam naar stationair na loslaten gas
Hoi Hans,
Is inderdaad zo definitief, maar andere veertjes, ik geef je je te doen. Als je een veertje met de juiste sterkte weet te vinden heb je geluk.
Te slap, weer te hoog toerental, te sterk, klepje gaat ook niet meer open.
De klepjes/veertjes in onze carburateurs zijn meestal al 25 jaar oud (hoop ik tenminste dus vanwege de belasting) de kracht van de veer is er wel een beetje uit.
Ik heb de boel ook vast gesoldeerd en je merkt er eigenlijk niks van. Voordeel van dit vast solderen is dat als je een dot gas geeft en het gas in een keer loslaat, je zo een mooie "backdraft" of gorgelend geluid krijgt. De Dodge Charger 1986 was/is daar beroemd om. De voorste demper moet er bij mijn Ninety nog tussenuit om dit effect te versterken.
Soms zijn dingen definitief: roest, snorkel, brede banden, dakdrager, wheel carrier, mistlampen, werklamp, console en noem maar op. We hebben deze auto's toch om te sleutelen en om er lekker mee te karren (met een Big-Smile dus).
Groeten,
Jos
Is inderdaad zo definitief, maar andere veertjes, ik geef je je te doen. Als je een veertje met de juiste sterkte weet te vinden heb je geluk.
Te slap, weer te hoog toerental, te sterk, klepje gaat ook niet meer open.
De klepjes/veertjes in onze carburateurs zijn meestal al 25 jaar oud (hoop ik tenminste dus vanwege de belasting) de kracht van de veer is er wel een beetje uit.
Ik heb de boel ook vast gesoldeerd en je merkt er eigenlijk niks van. Voordeel van dit vast solderen is dat als je een dot gas geeft en het gas in een keer loslaat, je zo een mooie "backdraft" of gorgelend geluid krijgt. De Dodge Charger 1986 was/is daar beroemd om. De voorste demper moet er bij mijn Ninety nog tussenuit om dit effect te versterken.
Soms zijn dingen definitief: roest, snorkel, brede banden, dakdrager, wheel carrier, mistlampen, werklamp, console en noem maar op. We hebben deze auto's toch om te sleutelen en om er lekker mee te karren (met een Big-Smile dus).
Groeten,
Jos