Hoi,
Is iemand bekend met een 2,25 liter benzinemotor waar geen aansluiting voor een olievulpijp aan zit.
Olie bijvullen via het kleppendeksel lijkt mij lastig. Of is daar een speciale dop voor?
Reacties welkom, Henk
2,25 benzine zonder olievulpijp
-
Wim Janssen
Re: 2,25 benzine zonder olievulpijp
Olie bijvullen via het kleppendeksel is niet echt een probleem. Er zijn massa's auto's waar het zo werkt. De latere 5 x gelagerde 2.25 benzineblokken hadden die pijp ook niet.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
-
Green Amp
Oké Wim, dank. Ik kende alleen blokken met vulpijp. Betekent dit dat het zeker een 5x gelagerd blok is?
-
bowy
Nee dat kun je zien aan de verstevigings ribben op het blok. (zoekopdracht/google en je weet wat ik bedoel)
Heb eventueel nog wel een kleppendeksel met vuldop liggen die weg mag voor een kratje bier.
Gr Bowy
Heb eventueel nog wel een kleppendeksel met vuldop liggen die weg mag voor een kratje bier.
Gr Bowy
-
Exfietser
Bij de leger uitvoeringen zit de olievulpijp ook niet op het blok. Daar zit een olievulpijp op het distributiehuis. De plek waar de olievulpijp gewoonlijk zit is tegen de zijkant van het blok. Bij de militaire versie zit daar een afdichtplaat tegen en daar daar zit de dynamosteun op vast.
Maar als het persee wil kun je er toch gewoon zo'n pijp opzetten. Er is vast wel iemand die er nog een heeft liggen. Of heb je een militair uitgevoerd blok?
Arnold.
Maar als het persee wil kun je er toch gewoon zo'n pijp opzetten. Er is vast wel iemand die er nog een heeft liggen. Of heb je een militair uitgevoerd blok?
Arnold.