Hoi,
Ik ben op zoek naar meer informatie over mijn versnellingsbak.
Het is een LT77-56A
Ik heb begrepen dat mijn bak anders is dan standaard.
De 2,5N/A en bakken zijn vervangen door een 2.8TGV en nieuwe (gereviseerde) bakken
De LT77 zou een langer voorkant hebben en groter lagers.
De LT230 is met 1.22 eind overbrenging maar dat is duidelijk
Ik heb nagevraagd bij het bedrijf in west NL die de conversie gedaan heeft hoe dat zit. Daar werd ik ook niet wijzer
Alleen dat de bak speciaal in Engeland gebouwd wordt. Men heeft mij ook niet verteld wie dat doet.
Ik ga dit na jaar waarschijnlijk naar Engeland. Ik dacht als ik er toch misschien kan ik mijn bakken (en koppeling) vervangen.
Een snelle rekensom leert dat ik b.v bij Ashcroft ruim 1000 euries goedkoper uit ben dan bij het het bedrijf dat in eerste instantie de conversie gedaan heeft.
Van dat geld kan ik mijn verblijf in Engeland mooi bekostigen...( Ik ben er toch)
Ik heb geen moeite om het werk in NL te laten doen (In het verleden al gedaan) alleen als ik toch in GB ben waarom niet daar laten doen en mijn vakantie (deels) eruit halen..
Mijn vragen
Wie behalve Ashcroft (Ik ken geen ander) doet versnellingsbak revisies en kan ik benaderen voor het vervangen van mijn bakken?
Mijn bak is anders (langer bellhouse) dan standaard LT77.. Hoe kan ik zien wat er precies anders is zonder de bak te demonteren?
Groet
Ian
Versnellingsbak revisie in Engeland
-
bowy
Re: Versnellingsbak revisie in Engeland
Ian,
Als je toch gaat wisselen zou ik er een R380 van Ashcroft achter zetten, anders kun je over 20 a 40.000 km weer...... LT77 zijn niet zo goed bestand tegen TGV geweld.
Als je een langere bellhouse hebt is het trouwens meestal een V8 bak. Wel raar achter een TGV. Even ashcroft bellen en je weet het.
G rBowy
Als je toch gaat wisselen zou ik er een R380 van Ashcroft achter zetten, anders kun je over 20 a 40.000 km weer...... LT77 zijn niet zo goed bestand tegen TGV geweld.
Als je een langere bellhouse hebt is het trouwens meestal een V8 bak. Wel raar achter een TGV. Even ashcroft bellen en je weet het.
G rBowy
-
Ian
Re: Versnellingsbak revisie in Engeland
Hoi Bowy,
idd mijn voorkeur gaat uit naar een R380 omdat deze gewoon weg sterker is dan een LT77.
Ik moet zeggen mijn LT77 zit al 100Kkm achter mijn 2.8TGV en heeft nog nooit een kik gegeven.
Hij heeft het wel zwaar gehad.. Volgeladen en een expeditie (80K km) rond Afrika.
Op zich is er niet direct een reden om de bakken te wisselen maar de koppeling moet worden gedaan en dan kan ik voor een "relatief geringe" meer prijs de bakken wisselen en er weer 100K km of meer er tegen aan. De auto wordt nu niet zo hard belast als tijdens de Afrika rit.
Ik weet niet waarom er destijds geen R380 is geplaatst bij de totale ombouw van 2.5NA naar 2.8TGV.
Misschien heeft dit te maken met ruimte in de tunnel? Versnellingsbak steunen.
Een telefoontje met de ombouwer in het westen van NL heeft mij ook geen praktisch info opgeleverd.
De ombouw is destijds wel fantastisch gedaan. De communicatie met het bedrijf is (en was) echter heel moeizaam... Jammer
Ik heb contact met Dave Ashcroft dus ik denk dat ik eruit ga komen. Even de serie nummer en lengte bellhouse doorgeven. vandaar uit verder kijken
Ik wil de wissel tijdens een bezoek aan Engeland laten uitvoeren.
Zoals ik al schreef kan ik middels de besparing dat ik heb een stuk van mijn vakantie bekostigen.
Het moet alleen wel zo zijn dat Ashcoft een juiste bak voor me heeft en de wissel in 1 of 2 dagen kan laten doen en er niet te veel meerkosten bij zullen komen.
Lullig om daar aan te komen en erachter te komen dat boel niet past...
Mogelijk dat Ashcroft de bak heeft aangepast in opdracht van het bedrijf dat de ombouw toen deed. dat weet ik niet
Dan is het makkelijk bestellen...
Stel Ashcroft heeft de revisie niet gedaan wie doet dat nog meer in Engeland en levert aan NL bedrijven?
Groet
Ian
idd mijn voorkeur gaat uit naar een R380 omdat deze gewoon weg sterker is dan een LT77.
Ik moet zeggen mijn LT77 zit al 100Kkm achter mijn 2.8TGV en heeft nog nooit een kik gegeven.
Hij heeft het wel zwaar gehad.. Volgeladen en een expeditie (80K km) rond Afrika.
Op zich is er niet direct een reden om de bakken te wisselen maar de koppeling moet worden gedaan en dan kan ik voor een "relatief geringe" meer prijs de bakken wisselen en er weer 100K km of meer er tegen aan. De auto wordt nu niet zo hard belast als tijdens de Afrika rit.
Ik weet niet waarom er destijds geen R380 is geplaatst bij de totale ombouw van 2.5NA naar 2.8TGV.
Misschien heeft dit te maken met ruimte in de tunnel? Versnellingsbak steunen.
Een telefoontje met de ombouwer in het westen van NL heeft mij ook geen praktisch info opgeleverd.
De ombouw is destijds wel fantastisch gedaan. De communicatie met het bedrijf is (en was) echter heel moeizaam... Jammer
Ik heb contact met Dave Ashcroft dus ik denk dat ik eruit ga komen. Even de serie nummer en lengte bellhouse doorgeven. vandaar uit verder kijken
Ik wil de wissel tijdens een bezoek aan Engeland laten uitvoeren.
Zoals ik al schreef kan ik middels de besparing dat ik heb een stuk van mijn vakantie bekostigen.
Het moet alleen wel zo zijn dat Ashcoft een juiste bak voor me heeft en de wissel in 1 of 2 dagen kan laten doen en er niet te veel meerkosten bij zullen komen.
Lullig om daar aan te komen en erachter te komen dat boel niet past...
Mogelijk dat Ashcroft de bak heeft aangepast in opdracht van het bedrijf dat de ombouw toen deed. dat weet ik niet
Dan is het makkelijk bestellen...
Stel Ashcroft heeft de revisie niet gedaan wie doet dat nog meer in Engeland en levert aan NL bedrijven?
Groet
Ian
-
Bram90
Re: Versnellingsbak revisie in Engeland
Hoi,
Ik heb mijn LT77 recent laten reviseren hier in Nederland, dat is mij goed bevallen en de kosten vielen reuze mee (450). Ik heb alleen wel zelf alles los en later weer op zijn plek gesleuteld. Verder heb ik voor de revisie ook contact gehad met AW transmissions in de UK, zij reviseren ook alle LR bakken en ook voor nette prijzen.
Ik heb mijn LT77 recent laten reviseren hier in Nederland, dat is mij goed bevallen en de kosten vielen reuze mee (450). Ik heb alleen wel zelf alles los en later weer op zijn plek gesleuteld. Verder heb ik voor de revisie ook contact gehad met AW transmissions in de UK, zij reviseren ook alle LR bakken en ook voor nette prijzen.