Spoedje, EKA procedure Disco 1 EDC 1998 EDC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Benno

Spoedje, EKA procedure Disco 1 EDC 1998 EDC

Bericht door Benno »

Nou, het is met gelukt hoor. Gisterenmiddag was de batterij van mijn enige AB leeg. De auto ging nog net open en ik kan naar huis rijden. Thuisgekomen de auto op slot gedaan, alarm is erop gekomen en tada!!! wil er niet meer af met de AB. Batterij werd slechter en ik heb al een afspraak staan bij de Dealer om een tweede AB in te leren. Met de procedure uit mijn handboek (EKA) wilde ik de deur openen maar het alarm eraf krijgen is me niet gelukt. Met mijn stomme kop heb ik toen de batterij in de enige werkende AB willen vervangen door een nieuwe maar daardoor is hij zijn synch denk ik helemaal verloren. Wat is nu de goede procedure.

Wat doe ik:

Begin met alle deuren op slot.
Sleutel in bestuurdersdeur. Volledig links draaien en vijf seconden vasthouden. Deur blijft op slot.
Sleutel naar middenstand en vandaaraf het 1e cijfer van de EKA code ingeven door de sleutel volledig naar rechts (open) te draaien en weer terug naar de middenstand
Op dezelfde manier naar links de tweede code (deur gaat weer op slot de 1e keer)
derde cijfer weer naar rechts (deur gaat weer open)
vierde cijfer weer naar links (deur gaat weer op slot)

Nu zou de code ingevoerd moeten zijn volgens mijn handboek.

Als ik nu de deur open (rechtsom) dan gaat het alarm gewoon af. de procedure werkt dus niet bij mij.

Iemand nog briljante ideeen om mijn disco weer aan de gang te krijgen ????

Benno
Jacaranda

Re: Spoedje, EKA procedure Disco 1 EDC 1998 EDC

Bericht door Jacaranda »

Wat ik met mijn P38 moet doen is de sleutel in het portierslot doen. Hem naar links draaien en dan de knop op de sleutel een x aantal seconden ingedrukt houden. Volgens mij werkt dat bij een Dikso ook zo.

Groeten,

Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje

jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7bd12866c8cc63b71de61f379de0ad35', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 14333709, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marc-my-Words

Re: Spoedje, EKA procedure Disco 1 EDC 1998 EDC

Bericht door Marc-my-Words »

Met een losse key-fob zoals ik bij de 1999 Defender kreeg was het synchroniseren nogal eenvoudig:
Batterijtje erin en een paar maal alarm erop en eraf. Daarna wist ie het weer. (Of het een erg diefstal-veilig systeem is vraag ik me af.)
Soms, als ik de auto langere tijd niet op alarm had gezet, kende de auto de key-fob niet meer en dan wilde hij niet meer van de startonderbreking af -- heel lastig als je niet door hebt hoe het komt. En, maar dat is een open deur, het scheelt wel als je een reserve AB hebt, dat maakt het leven een stuk zekerder, en helpt bovendien bij het snel terugvinden van de oorzaak (als het het batterijtje danwel de herkenning van de AB is).

Marc
Bart van Dessel

Re: Spoedje, EKA procedure Disco 1 EDC 1998 EDC

Bericht door Bart van Dessel »

Zijn er geen bedrijven of experts die het alarm systeem kunnen verwijderen en dat een 300 tdi met EDC het weer gewoon doet zonder blokkering en zonder alarm?? Ik heb een 300 tdi aut. met EDC met 1 afstandsbediening, zonder enige code.

Gr, Bart
Benno

Re: Spoedje, EKA procedure Disco 1 EDC 1998 EDC

Bericht door Benno »

Bart, geen idee. Ik heb het kreng weer aan de praat inmiddels. Twee dingen, verkeerde EKA code gekregen van de dealer. De originele in mijn eigen papieren (ergens) klopte wel en de volgorde andersom. Links = rechts etc. Daarna kwam de auto van zijn alarm af en na een batterijwissel doet de AB het weer. Normaal kan de dealer met testbook de sleutels inleren maar dat durfden ze nu niet meer te doen. De enige echte monteurs waren allemaal op vakantie en het jong grut wat nu de werkplaats bevolkt heeft geen idee hoe dit soort systemen werkt.

Ach, we rijden weer en over een week of drie is de oude rot weer terug om de tweede sleutel te programmeren

groet,
Benno
Plaats reactie