remblokken Mintax, Delphi enz

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gerard90

remblokken Mintax, Delphi enz

Bericht door Gerard90 »

Mede prikkers,

voor mijn Defender 90TD5 ben ik aan het kijken voor nieuwe remblokken. Welk merk, Mintax, Delphi, Ferrodo of de originele blokke n? Veiligheid staat uiteraard voorop, wel opmerkelijk is het prijsverschil bij de diverse aanbieders in de UK, van GBP 9 tot bijna GBP 70. (zal wel wat merken niet genoemd hebben).

Welk merk monteren jullie ?

Gr Gerard
Benno

Re: remblokken Mintax, Delphi enz

Bericht door Benno »

ben zelf best te spreken over mintex en delphi. Ferodo ken ik alleen van de motoren die ik heb. Mintext is wat mij betreft een goede balans tussen prijs kwaliteit.

groet,

Benno
Roy Bruurs

Bericht door Roy Bruurs »

ik stem mintex, maar het rare van dit merk is dat ik af en toe blokken krijg met aangeschuinde kanten (wat logisch is) en af en te zonder die schuine kanten. We praten dan over het zelfde onderdeel nummer
Franc

Bericht door Franc »

Die afgeschuinde kanten heb ik alleen nog achter gezien. De lockheeds heb ik tot nu toe alleen met rechte kanten gezien (piepten !) en de Mintexen alleen met schuine kanten (stil).
Ik heb nu Mintex op de Range en de Defender. Geen klachten over tot nu toe. Het zijn overigens allemaal prima merken die je noemt, verschillen zijn klein.

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
jouke ruardy

Bericht door jouke ruardy »

als je gaat voor goede merken dan ga je voor jurid/ate/pagid/textar
deze merken blokken zijn altijd van goede kwaliteit

mvg jouke
offroadanimal

Bericht door offroadanimal »

Hoi Gerard,

Heb ervaring met Mintex en Delphi, beide prima. Als je de range strak in de ankers hangt, ga je met je neus op het dashboard.

Groet, Sjoerd
bram-rrc

Bericht door bram-rrc »

ebc eronder gezet, piept iig niet meer. wel veel stof/vuil op velgen valt me op
Roy Bruurs

Bericht door Roy Bruurs »

en dat stof vuil heb ik gehad met ferodo, ik gebruik alleen de schuiven van ferodo.
Plaats reactie