Ben mijn 110 met nieuw chassis weer aan het opbouwen, en ben nu bijna toe aan het opnieuw leggen van de remleidingen. Wil ze zelf gaan buigen, maar kan in de parts- en workshop manual nergens een goede tekening vinden van hoe ze exact op het chassis liggen. Alleen de vorm van de leidingen is te zien op de plaatjes. Heeft iemand hier een tekening of foto's van?
Verder had ik 10 spline assen met achter trommelremmen, en nu nieuwere 24 spline assen met schijfremmen. Liggen bij deze assen de remleidingen ook nog anders, of maakt dat niet zo veel uit?
Weet dat de leidingen iets minder 'strak' buigen in de bochten dan origineel geen kwaad kan zolang ze maar niets raken of ergens tegen aan schuren, maar vraag me af hoe streng hier naar gekeken wordt bij een keuring van de auto.
Route remleidingen 110
-
Jan Willem
Re: Route remleidingen 110
Als je chassis helemaal kaal hebt staan, dus zonder het toppie erop. Het volgende.
Regel een aantal van die insteek leidinghouders.
Op je chassis zitten gaatjes voor deze insteek dingen.
Alles is geconcentreerd aan de rechterzijde van het chassis.
Leg de leiding in de houders en houdt bij de voorzijde een lekkere krul over om te monteren als de top erweer op zit.
Ongeveer ter hoogte van de achterste outrigger zitten gaten aan de binnenzijde v.d balk waar de leiding vast gezet kan worden. Je moet hem hier om een steun heen buigen (een klein knikje) dan gaat hij onder de dwarsligger door naar een steun waar de flexibel vanaf de as aan vast gemaakt kan worden.
Buig je er maar ff overheen en je kan de route dmv de gaatjes in het chassis wel volgen.
De buitenste gaten bovenop de rechterbalk zijn voor de benzine leidingen (aan en afvoer)
JW
Regel een aantal van die insteek leidinghouders.
Op je chassis zitten gaatjes voor deze insteek dingen.
Alles is geconcentreerd aan de rechterzijde van het chassis.
Leg de leiding in de houders en houdt bij de voorzijde een lekkere krul over om te monteren als de top erweer op zit.
Ongeveer ter hoogte van de achterste outrigger zitten gaten aan de binnenzijde v.d balk waar de leiding vast gezet kan worden. Je moet hem hier om een steun heen buigen (een klein knikje) dan gaat hij onder de dwarsligger door naar een steun waar de flexibel vanaf de as aan vast gemaakt kan worden.
Buig je er maar ff overheen en je kan de route dmv de gaatjes in het chassis wel volgen.
De buitenste gaten bovenop de rechterbalk zijn voor de benzine leidingen (aan en afvoer)
JW
-
noudje
Re: Route remleidingen 110
Hallo Sander,
Mischien staan hier bruikbare foto's bij.
Grr Noud
Mischien staan hier bruikbare foto's bij.
Grr Noud
-
noudje
Re: Route remleidingen 110
Hallo Sander,
Mischien staan hier bruikbare foto's bij.
[www.mijnalbum.nl]
Grr Noud
Mischien staan hier bruikbare foto's bij.
[www.mijnalbum.nl]
Grr Noud
-
Sander van Beek
Re: Route remleidingen 110
Bedankt voor de tips! Idd handig om te weten dat de buitenste gaten voor de brandstofleiding zijn.