chassis nr + PAT, update: VIN in orde.
-
Dirk
chassis nr + PAT, update: VIN in orde.
Bijgaand een foto van het chassis nr van een series 3 uit 73. De papieren kloppen, het chassic nr klopt. In de cabine zit het plaatje met de juiste nrs. Maar toch vertrouwt de RDW het niet en komt er een PAT onderzoek omdat er nummers onder het chassisnummer staan. Als je de foto goed bekijkt staan er cijfers/letters op z'n kop ingeslagen vanaf onder naar boven een 0, FT en 55 (of 53) , voor zover ik het kan ontcijferen.
Heeft iemand dit eerder gezien? En zo ja weet iemand waar dit voor dient?
alvast bedankt,
Dirk
CIMG4594.jpg --> mod_embed_images_loadimage('28dedf096e0bf0f9068ed09712cba502', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4594.jpg', 'http://i702.photobucket.com/albums/ww29/Dirk_02/CIMG4594.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4594.jpg', '', 14284269, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2011 15:44 door Dirk.
Heeft iemand dit eerder gezien? En zo ja weet iemand waar dit voor dient?
alvast bedankt,
Dirk
CIMG4594.jpg --> mod_embed_images_loadimage('28dedf096e0bf0f9068ed09712cba502', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4594.jpg', 'http://i702.photobucket.com/albums/ww29/Dirk_02/CIMG4594.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4594.jpg', '', 14284269, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2011 15:44 door Dirk.
-
Andtee
Re: chassis nr + PAT
heb net een PAT onderzoek ondergaan in Arnhem; Als de auto klopt dan krijg je gewoon je kenteken!
bij mij was het chassisnummer versleten; zat het Vin plaatje nog maar met 1 popnagel vast.
ze lopen alles na ( ook je assen) en als ze niets raars vinden dan zul je of het kenteken krijgen ( in het ergste geval slaan ze het nummer op nieuw er in)
Ik heb de PAT in Arnhem gedaan om dat Nieuwegein niet doorkwam met data ( politie te druk) dus een rondje rondbellen om snel aan de beurt te zijn loont ( scheelde mij ruim een maand). Verder zijn ze erg behulpzaam en aardig daar ( mits je normaal tegen ze doet
!
bij mij was het chassisnummer versleten; zat het Vin plaatje nog maar met 1 popnagel vast.
ze lopen alles na ( ook je assen) en als ze niets raars vinden dan zul je of het kenteken krijgen ( in het ergste geval slaan ze het nummer op nieuw er in)
Ik heb de PAT in Arnhem gedaan om dat Nieuwegein niet doorkwam met data ( politie te druk) dus een rondje rondbellen om snel aan de beurt te zijn loont ( scheelde mij ruim een maand). Verder zijn ze erg behulpzaam en aardig daar ( mits je normaal tegen ze doet
-
ajh.keyzer@quicknet.nl
Re: chassis nr + PAT
Ik heb op mijn serie 1 in de veerpoot voor, maar dan links een zelfde soort nr ontdekt, het zou een art. nr kunnen zijn die ze gebruiken bij de produktie van het chassis, bij mij staat er 2080, het eigenlijke chassisnr staat echter op de li achterveerpoot. Op de site van de serie 1 club heb ik gelezen dat er meer mensen zo'n nr tegenkomen.
-
Marc-my-Words
Re: chassis nr + PAT
Op de mijne zit ook een extra inslag, gelukkig aan de andere kant en gelukkig zeer herkenbaar als een productiedatum + tijd en een niet ander te herkennen codering.
En dit alles dus bij een Puma en dito chassis ... dus what's new under the sun (of in de regen).
Wel een beetje flauw: die op z'n kop staande inslagen zijn toch duidelijk géén normaal chassisnummer (en omkatten is toch echt iets anders als omdraaien.
Marc
En dit alles dus bij een Puma en dito chassis ... dus what's new under the sun (of in de regen).
Wel een beetje flauw: die op z'n kop staande inslagen zijn toch duidelijk géén normaal chassisnummer (en omkatten is toch echt iets anders als omdraaien.
Marc
-
bareld
Re: chassis nr + PAT
Je hebt gewoon een kritische keurmeester te pakken.
Bij mijn series 3 was tijdens de invoerkeuring het chassisnummer deels verroest en niet te lezen.
Die keurmeester regelde voor mij ter plekke even een herinslag zodat ik toch met een goedgekeurde auto het pand weer kon verlaten. Was zo gebeurt. Dat heette overigens wel PAT onderzoek en ik moest wel de volle mep betalen maar daar zul je mij op zo'n kritiek moment niet over horen.
Bij mijn series 3 was tijdens de invoerkeuring het chassisnummer deels verroest en niet te lezen.
Die keurmeester regelde voor mij ter plekke even een herinslag zodat ik toch met een goedgekeurde auto het pand weer kon verlaten. Was zo gebeurt. Dat heette overigens wel PAT onderzoek en ik moest wel de volle mep betalen maar daar zul je mij op zo'n kritiek moment niet over horen.
-
Apen-nootjes
Re: chassis nr + PAT
Bij mij staat er ook zo'n nummer onder (series 2A), maar die staat wel normaal leesbaar (wel scheef! ) dus denk dat dit idd een beetje overijverige keurmeester is!
-
Dirk
Re: chassis nr + PAT
Als ik dit zo lees dan moet het toch wel goed komen morgen. Al blijft het natuurlijk afwachten.
@Apen-nootjes: zijn het dezelfde nummers? Ik ben toch wel nieuwsgierig naar wat deze betekenen.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Dirk
@Apen-nootjes: zijn het dezelfde nummers? Ik ben toch wel nieuwsgierig naar wat deze betekenen.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Dirk
-
Apen-nootjes
Re: chassis nr + PAT
Dirk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als ik dit zo lees dan moet het toch wel goed
> komen morgen. Al blijft het natuurlijk afwachten.
>
> @Apen-nootjes: zijn het dezelfde nummers? Ik ben
> toch wel nieuwsgierig naar wat deze betekenen.
>
> In ieder geval bedankt voor de reacties.
>
> Dirk
Net even naar buiten gelopen en gekeken, maar is bij mij niet echt meer leesbaar. Zal straks even proberen door wat foto's te nemen en een zaklampje om schaduw te maken in de letters om het leesbaar te krijgen
-------------------------------------------------------
> Als ik dit zo lees dan moet het toch wel goed
> komen morgen. Al blijft het natuurlijk afwachten.
>
> @Apen-nootjes: zijn het dezelfde nummers? Ik ben
> toch wel nieuwsgierig naar wat deze betekenen.
>
> In ieder geval bedankt voor de reacties.
>
> Dirk
Net even naar buiten gelopen en gekeken, maar is bij mij niet echt meer leesbaar. Zal straks even proberen door wat foto's te nemen en een zaklampje om schaduw te maken in de letters om het leesbaar te krijgen
-
Dirk
Re: chassis nr + PAT, update: VIN in orde.
Het is gelukt. De politie had geen problemen met het nummer. De extra nummers waren volgens hem onderdeelnummers.
Ook een andere keurmeester die het helemaal goed vond. Gelukkig hebben we dit achter de rug.
Afwachten wat het kenteken gaat worden.
groeten,
Dirk
Ook een andere keurmeester die het helemaal goed vond. Gelukkig hebben we dit achter de rug.
Afwachten wat het kenteken gaat worden.
groeten,
Dirk
-
Roy Bruurs
Re: chassis nr + PAT, update: VIN in orde.
Gefeliciteerd. Kenteken erop en rijden? Of nog wat restaureren/ onderhoud
-
laro
Re: chassis nr + PAT, update: VIN in orde.
Proficiat met je kenteken,dus volgende week de weg op !
-
Dirk
Re: chassis nr + PAT, update: VIN in orde.
Even een paar fotootjes:
CIMG4559.jpg --> mod_embed_images_loadimage('daf5148884e4caeff8b998d0f7b79f99', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4559.jpg', 'http://i702.photobucket.com/albums/ww29/Dirk_02/CIMG4559.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4559.jpg', '', 14297553, 600, 600, 'Loading image ...', false);
CIMG4552.jpg --> mod_embed_images_loadimage('092a68d1ccb3c80627e00228b61aef7e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4552.jpg', 'http://i702.photobucket.com/albums/ww29/Dirk_02/CIMG4552.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4552.jpg', '', 14297553, 600, 600, 'Loading image ...', false);
CIMG4573.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e8fe22c0b095e27f31b4ee8c37d529b0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4573.jpg', 'http://i702.photobucket.com/albums/ww29/Dirk_02/CIMG4573.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4573.jpg', '', 14297553, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Aan het koetswerk en de onderzijde weinig werk, ziet er allemaal goed uit.
Wel wat normaal onderhoud zoals olie wisselen etc., maar verder elke dag fijn een stukje rijden
.
Later nog ramen achterin en misschien bankjes en nog later misschien lpg.
groeten,
Dirk
CIMG4559.jpg --> mod_embed_images_loadimage('daf5148884e4caeff8b998d0f7b79f99', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4559.jpg', 'http://i702.photobucket.com/albums/ww29/Dirk_02/CIMG4559.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4559.jpg', '', 14297553, 600, 600, 'Loading image ...', false);
CIMG4552.jpg --> mod_embed_images_loadimage('092a68d1ccb3c80627e00228b61aef7e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4552.jpg', 'http://i702.photobucket.com/albums/ww29/Dirk_02/CIMG4552.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4552.jpg', '', 14297553, 600, 600, 'Loading image ...', false);
CIMG4573.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e8fe22c0b095e27f31b4ee8c37d529b0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4573.jpg', 'http://i702.photobucket.com/albums/ww29/Dirk_02/CIMG4573.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi702.photobucket.com%2Falbums%2Fww29%2FDirk_02%2FCIMG4573.jpg', '', 14297553, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Aan het koetswerk en de onderzijde weinig werk, ziet er allemaal goed uit.
Wel wat normaal onderhoud zoals olie wisselen etc., maar verder elke dag fijn een stukje rijden
Later nog ramen achterin en misschien bankjes en nog later misschien lpg.
groeten,
Dirk
-
Marc-my-Words
Re: chassis nr + PAT, update: VIN in orde.
'k Snap die PAT-man wel ... ziet er veel te mooi uit. (Tenminste in vergelijk met wat er gemiddeld gekeurd moet worden.)
Ofwel, wees maar zuinig op die moois - ziet er uit alsof ie vorig week uit de showroom is gereden.
Marc
Ofwel, wees maar zuinig op die moois - ziet er uit alsof ie vorig week uit de showroom is gereden.
Marc
-
Dirk
Re: chassis nr + PAT, update: VIN in orde.
Daarom konden we deze ook niet laten staan in Engeland. Op vakantie kwamen we de auto toevallig tegen. Na wat heen en weer gemail en bellen een week na de vakantie weer terug om de series op te halen. Meteen een mooie test van 700 km.
Dirk
Dirk