109 ambulance s3 onbekend probleem

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
joach

109 ambulance s3 onbekend probleem

Bericht door joach »

Hoi allemaal,

Even een vraag voor een vriend van me die nu in Duitsland vast staat met onze 109 Ambulance (zie www.twentrover.nl). De auto heeft altijd wat karakter gehad, maar nu hebben we een klein probleempje waar we niet uit komen.

Na 160 a 170 km te hebben gereden raakte de motor over verhit en is Gert Jan naast de snelweg stil gaan staan. Toen de moter wat was afgekoeld en hij naar een veiligere plek langs de snelweg wou verplaatsen deed de motor erg raar. Hij bonkte hard en de startmotor gaf ook problemen en wou niet altijd starten.

We vroegen ons af of iemand dit probleem kent. Heeft dat wat te maken met een pomp/koelsysteem dat defect is ivm de oververhitting? Of zou het weer aan de startmotor kunnen liggen (tandwielen die plotseling in de rest van de motor grijpen).
We hebben eens eerder een probleem gehad met de startmotor en die is toen vervangen door een compleet nieuwe (eind April dit jaar). Daarbij liep de startmotor tijdens het rijden aan..

Als iemand met die mooie weer achter internet zit dan hoor ik graag van je :-)

Groetjes Joachim, ook namens Gert Jan
ron bolleboom

Re: 109 ambulance s3 onbekend probleem

Bericht door ron bolleboom »

lijkt mij een lekke koppakking waardoor er koelvloeistof op de zuiger komt (waterslot) dan heeft de startmotor het ook zwaar
Roy Bruurs

Bericht door Roy Bruurs »

joach Schreef:
-------------------------------------------------------

> Als iemand met die mooie weer achter internet zit
> dan hoor ik graag van je :-)
>
> Groetjes Joachim, ook namens Gert Jan

ja ik zit achter de computer aan het wachten tot de oven zegt dat mijn eten klaar is.

Lijkt mij ook dat de koppakking lek is
joach

Bericht door joach »

Ha jongens beide erg bedankt voor jullie reacties! We gaan er naar kijken. De auto wordt morgen met een trailer naar vrienden in de omgeving daar gebracht waar er goed naar kan worden gekeken. Van iemand anders hadden we ook al gehoord dat door oververhitting de cylinder krom kan zijn getrokken. Dat zou erg vervelend wezen. Wat denken jullie, kan dat zo snel?

Wat meer achtergrond info. Het gebonk vindt ook plaats wanneer de motor stationair draait en neemt toe en af met het toerental. Er is al gekeken of er toevallig koelvloeistof in de motorolie zat, maar die zag er schoon uit.

We kijken morgen verder!
Huub

Bericht door Huub »

Injector?

Huub
Plaats reactie