wil niet goed op benzine lopen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
wouter

wil niet goed op benzine lopen

Bericht door wouter »

Hallo mijn land rover 88 2.25 motor loopt perfect op gas. Maar als ik hem op benzine zet dan loopt die niet lekker, begint die als die koud is op 3 cilinders te lopen. En als die warm is loopt die stationair wel op 4 maar vol gas begint die dan raar te doen. Wie weet waar dit aan kan liggen?
sjorsboomschors/aka/PP

Re: wil niet goed op benzine lopen

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

oude benzine, aangekoekt filter, residu in je tank, leidingen oud & vol zooi,carb/naald niet ok...
bareld

Bericht door bareld »

Als je veel op gas rijdt gaat het vaak mis met het rijden op benzine. Zoals Sjors al zegt; alles goed doorspoelen, Carburateur schoonmaken, Eventuele membranen vervangen en alles weer goed afstellen. Vaak zit er veel aangekoekte troep in het systeem waardoor hij beroerd loopt.
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Grootste probleem zal zijn dat de ontsteking niet op tijd staat voor benzine.
Voor gas wordt meestal de ontsteking, ik dacht vroeger gezet, dan loopt hij dus wel op gas prima, maar op benzine niet echt mooi.

fb
sjorsboomschors/aka/PP

ontsteking op gas ( zeker stationair!) luistert nauwer dan op benzine..
vacuum wel ok?
D&G

Bericht door D&G »

Ken het verhaal, en heb het allemaal aan de hand gehad....

Bij mij zat de grootste storing in het magneetventiel van de benzine afsluiter. Die was vastgekoekt. Het duurt overigens redelijk lang voordat je goed op benzine rijdt na omschakelen. Daar gaat echt wel 30-45 seconden overheen als je lang niet op benzine gereden hebt.

En wat betreft de ontsteking: Niet teveel over nadenken. Ik dacht ook dat het daar aan lag, veel aan uitgegeven (Iwema TAP ertussen) maar ik heb alles eruit gerost. Hij loopt nu op zowel LPG en benzine erg goed en met beide haalt hij een top van bijna 120km/u (op de GPS)

Waar woon je ongeveer?

Debbie & Gerard

90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958

BLRC Website

BLRC Facebook pagina

Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
wouter

Bericht door wouter »

Ik heb de carburateur al 4x schoongemaakt, maar zal vandaag de rest ook wel even goed schoonmaken. Ik dacht dat het meschien aan de ontsteking lag, en hoe kun je het vacuum goed testen? dan zou die bij gas toch ook niet goed lopen? Ik woon in jubbega vlak bij heerenveen.
arend

Bericht door arend »

Mijn 109 loopt zowel op gas als bezine ook rond de 120 zonder overdrive. Well is het zo dat als je 100 procent op gas wil draaien je hem veel, wel tot 14 graden, voorontsteking kunt geven waardoor hij een optimale verbranding krijgt en zuiniger loopt maar dan loopt hij op bezine niet zo lekker. En gaat bij een warme motor dieselen dit kun je weer beperken door zo hoog mogelijk octaan te tanken. Ook is het zo dat ik vrij regelmatig mijn gastank leeg rijdt of gewoon overschakel op benzine om bovengenoemde problemen te voorkomen. Op bezine is hij ook net even sterker bij mij maar dat kan komen omdat ik de gulden middenweg heb gekozen niet de optimale gas afstelling waardoor hij op beide goed loopt. Ik gebryik hem ook op lange ritten waarbij je snachts geen gas kunt tanken dus wil ik dat hij op bezine ook goed loopt
wouter

Bericht door wouter »

Die van mij wil op gas ook altijd wel 120, zonder moeite. Heb zonnet alle leidings goed door geblazen, flotter niveau wat hoger gemaakt die vondt ik erg laag. Zal zo even een proefritje maken. Jullie horen het nog
Remko Stage1

Bericht door Remko Stage1 »

Over ontsteking op LPG: 9 graden voor BDT is gebruikelijk. (14 lijkt me erg overdreven)
Op benzine meestal 6 graden voor BDP.

Zoals Arend zegt: af en toe op benzine rijden zorgt ervoor dat ie ook op benzine goed blijft lopen.

Succes, Remko
sjorsboomschors/aka/PP

en kleppen op tijd stellen!!
wouter

Bericht door wouter »

Ik heb de oorzaak al gevonden. Ik hadt de vacuum slang voor de ontsteking op een ander plek op het inlaat spruitstuk gezet. En op het origineel plek had ik een vacuum slang voor de olie om de kleppen te smeren. Maar kwam er nu pas achter dat die daar veel minder vacuum heeft dan waar ik hem op hadt gezet. Slangentjes op gewisselt en klaar is het. Loopt nu ook veel rustiger stationair op gas. En loopt nu goed op benzine.
wouter

Bericht door wouter »

Kleppen stellen heb ik pas gedaan, is nog geen half jaar geleden
eagle2

Bericht door eagle2 »

14 graden heb ik van een anwb monteur ( degene die in het blad de kampioen schrijft) heeft zeer veel kennis en is gek op oudjes want zoals hij zegt, met een rol ijzerdraad een hamer en een rol tape kom je de halve wereld rond. hij heeft mij al zeer veel tips gegeven, En ze helpen ook nog.
Plaats reactie