accu vraagje

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Willem

accu vraagje

Bericht door Willem »

Hoi

Ik had een vraagje over het vermogen van de accu.Ik heb een defender 110 200tdi 1992,maar mijn accu laad niet meer dan 13.55,maar aangezien mijn scheidings relais dan niet aanslaat heb ik een probleem,want die geeft geen reactie onder de 14 volt omdat hij mijn startaccu wil beveiligen,dus mijn huishoud accu word niet opgeladen,er zit een nieuwe spanningsregelaar op,of is de accu dan op??en wat is dan het beste, laten reviseren of een nieuwe.

Groeten,Willem
Roy Bruurs

Re: accu vraagje

Bericht door Roy Bruurs »

De accu laad geen 13,5V maar je dynamo. Nu vind ik 13,5 continue niet echt schokkend maar je scheidingsrelais met zo'n intelligent kastje wel.

Waarschijnlijk is je dynamo overleden kunt er een klap op geven en kijken wat hij dan doet maar ben bang dat je hem moet laten reviseren of een nieuwe moet bestellen/ kopen.

Heb je nergens een knopje zitten dat je het scheidingsrelais tot aan kunt zetten?
Marc-my-Words

Re: accu vraagje

Bericht door Marc-my-Words »

Bekijk eens goed of er niet ergens een overgangsweerstandje zit, heel gemakkelijk raak je onderweg een paar tienden Volt kwijt.
Dynamo aan het ene eind "weet" dan niet dat de accu bij 13.5 blijft steken, En verder: de dynamo's zijn vaak wat "conservatief" afgeregeld, beter was het als ze minimaal 14 tot max. 14,4 Volt zouden halen.

Marc
Plaats reactie