remmen ontluchten late series 3
-
88driverpim
remmen ontluchten late series 3
heej,
Ik heb ontluchtings problemen met mijn landrovertje ik heb alle flexibele remleidingen vervangen en daarna ontlucht. Nu remt hij weer redelijk goed maar het pedaal gaat veel verder in als eerst en ik ook niet kei hard.
Wat is nu de beste manier om de remmen te ontluchtten?
Het gaat over het remsysteem met de dubbele remcilinders op de voor wielen.
Aangezien dat ik zaterdag op vakantie ga naar zuidfrankrijk wil ik graag toch over goede remmen beschikken.
Ik heb ontluchtings problemen met mijn landrovertje ik heb alle flexibele remleidingen vervangen en daarna ontlucht. Nu remt hij weer redelijk goed maar het pedaal gaat veel verder in als eerst en ik ook niet kei hard.
Wat is nu de beste manier om de remmen te ontluchtten?
Het gaat over het remsysteem met de dubbele remcilinders op de voor wielen.
Aangezien dat ik zaterdag op vakantie ga naar zuidfrankrijk wil ik graag toch over goede remmen beschikken.
-
Roy Bruurs
Re: remmen ontluchten late series 3
heb je de remschoenen los gehad? en die dan weer juist afgesteld.
Ik weet niet waar je woont maar anders wil ik hem wel is mee ontluchten.
Ik weet niet waar je woont maar anders wil ik hem wel is mee ontluchten.
-
Exfietser
Re: remmen ontluchten late series 3
Eerste verdachte is dat er nog lucht in je systeem zit. tweede verdachte is dat je Waarschijnlijk je remschoenen moet opstellen met de stelnokjes. De weg die je schoenen moeten afleggen is dan kleiner en dan is er dus minder vloeistof nodig. Je hoeft je pedaal ook niet zo ver meer in te trappen.
Arnold.
Arnold.
-
paul109
Re: remmen ontluchten late series 3
even een aanvulling, voor ik van echo beschuldigd ga worden.
A: remmen terugstellen
B: ontluchten met flinke stroming van de vloeistof, best met druk op je systeem met een eazybleed of met een oude fietsband.
C: remschoenen allemaal weer afstellen
begin met ontluchten la dan ra lv rv
het systeem vraagt verplaatsing van veel vloeistof omdat de nippel beneden zit en de vloeistof door de bovenste cylinder moet. (voor)
easy bleed drukset heb ik staan omgeving roosendaal NB
paul
A: remmen terugstellen
B: ontluchten met flinke stroming van de vloeistof, best met druk op je systeem met een eazybleed of met een oude fietsband.
C: remschoenen allemaal weer afstellen
begin met ontluchten la dan ra lv rv
het systeem vraagt verplaatsing van veel vloeistof omdat de nippel beneden zit en de vloeistof door de bovenste cylinder moet. (voor)
easy bleed drukset heb ik staan omgeving roosendaal NB
paul
-
Roy Bruurs
Re: remmen ontluchten late series 3
haha rustig maar paul.
Ik zit in de omgeving van Tilburg dus kunt kiezen
Ik zit in de omgeving van Tilburg dus kunt kiezen
-
Wim Janssen
Re: remmen ontluchten late series 3
Paul,
Ik zie steeds dat ontluchten van achter naar voren langs komen, maar ik begrijp nog steeds niet waarom dat is. Wie kan dat uitleggen?
groeten
Wim Janssen
Ik zie steeds dat ontluchten van achter naar voren langs komen, maar ik begrijp nog steeds niet waarom dat is. Wie kan dat uitleggen?
groeten
Wim Janssen
-
Roy Bruurs
Re: remmen ontluchten late series 3
Wim Janssen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Paul,
>
> Ik zie steeds dat ontluchten van achter naar voren
> langs komen, maar ik begrijp nog steeds niet
> waarom dat is. Wie kan dat uitleggen?
>
> groeten
> Wim Janssen
Heeft te maken met de lengte van je remleidingen, zo krijg je de lucht er makkelijker uit
-------------------------------------------------------
> Paul,
>
> Ik zie steeds dat ontluchten van achter naar voren
> langs komen, maar ik begrijp nog steeds niet
> waarom dat is. Wie kan dat uitleggen?
>
> groeten
> Wim Janssen
Heeft te maken met de lengte van je remleidingen, zo krijg je de lucht er makkelijker uit
-
Bram109
Re: remmen ontluchten late series 3
Leg dat eens uit als je wilt.
Net als Wim snap ik niet wat de lengte er mee te maken heeft.
Bram.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 13:10 door Bram109.
Net als Wim snap ik niet wat de lengte er mee te maken heeft.
Bram.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2011 13:10 door Bram109.
-
paul109
Re: remmen ontluchten late series 3
mij is geleerd zo ver weg mogelijk te beginnen wim, vooral als je ook de vloeistof wisselt bij deze.
dus de langste weg eerst.
wellicht heb ik het fout geleerd, zal vooral bij single line systemen van belang zijn
paul
dus de langste weg eerst.
wellicht heb ik het fout geleerd, zal vooral bij single line systemen van belang zijn
paul
-
plaetje
Re: remmen ontluchten late series 3
Je moet eerst de lucht uit alle leidingen hebben dan uit de cylinders, daarom eerst de langste leidingen en de korste.
Als je namelijk nog lucht in de langste heb zitten terwijl je de korte hebt ontlucht dan kan het zijn dat de lucht bij het los laten van de pendaal zicht verplaats naar de andere leidingen.
Zo is mij altijd vertelt, en zo heb ik het altijd gedaan.
Als ik eerst de korste leidingen heb gedaan dan heb ik altijd ergens lucht in zitten.
Men moet dus eerst de verste cylinder ontluchten dan steets korten, en dat kan voor elk type anders zijn.
Dus eerst kontroleren welke remcylinder (lengte leiding) het verste van de hoofdremcylinder af is.
Jo (plaetje)
Als je namelijk nog lucht in de langste heb zitten terwijl je de korte hebt ontlucht dan kan het zijn dat de lucht bij het los laten van de pendaal zicht verplaats naar de andere leidingen.
Zo is mij altijd vertelt, en zo heb ik het altijd gedaan.
Als ik eerst de korste leidingen heb gedaan dan heb ik altijd ergens lucht in zitten.
Men moet dus eerst de verste cylinder ontluchten dan steets korten, en dat kan voor elk type anders zijn.
Dus eerst kontroleren welke remcylinder (lengte leiding) het verste van de hoofdremcylinder af is.
Jo (plaetje)
-
Wim Janssen
Re: remmen ontluchten late series 3
Jo,
Waarom zou lucht wel vanuit de lange leiding naar de korte gaan en niet andersom? Die logica snap ik niet. En inderdaad, zoals Paul opmerkt, heeft het bij dual line systemen zeker geen zin omdat die gescheiden zijn. Maar het wordt zo,n beetje standaard geroepen bij ontluchten van alle systemen.
groeten
Wim Janssen
Waarom zou lucht wel vanuit de lange leiding naar de korte gaan en niet andersom? Die logica snap ik niet. En inderdaad, zoals Paul opmerkt, heeft het bij dual line systemen zeker geen zin omdat die gescheiden zijn. Maar het wordt zo,n beetje standaard geroepen bij ontluchten van alle systemen.
groeten
Wim Janssen
-
plaetje
Re: remmen ontluchten late series 3
Tussen de leidingen van voor en achter zit middden op cassie zit een verdeler met een kogeltje er in werkt een kant uit en ik weet niet of dat het probleem bij mij was toen ik ze eerst voor gedaan heb en daarna achter.
Eerst het voor ontluchten en dan achter geeft bij mij problemen, anders om NIET
jo
Eerst het voor ontluchten en dan achter geeft bij mij problemen, anders om NIET
jo
-
Wim Janssen
Re: remmen ontluchten late series 3
Jo,
Als jij dat blokje met 4 aansluitingen oftewel een Pressure Differential Warning Actuator in je systeem hebt, dan heb je een dual line systeem en dus zeker geen koppeling van lucht tussen de voorste en achterste leidingen.
groeten
Wim Janssen
Als jij dat blokje met 4 aansluitingen oftewel een Pressure Differential Warning Actuator in je systeem hebt, dan heb je een dual line systeem en dus zeker geen koppeling van lucht tussen de voorste en achterste leidingen.
groeten
Wim Janssen
-
ron bolleboom
Re: remmen ontluchten late series 3
ik heb het juiste antwoord hierboven nog niet echt gezien ! de ingang en uitgang van de cilinders zitten niet bovenin dus je pomp gewoon onder de lucht door .je moet met de zuigers de lucht eruit drukken . ik heb het honderden keren gedaan en dat werkt wel . wie er een schema van werkwijze van wil moet even een mailje naar mij sturen .