Hoe en waar kan ik zien of ik een hoog of laag compressieblok heb? Is dit aan de carburateurs te zien, of zijn er nog kenmerken op het blok?
Wat is het verschil tussen de blokken? Kan je van een laag compressieblok een hoog compressieblok maken?
Greetz, Maarten
3,5l V8 indentificatie
-
Bart van Dessel
Re: 3,5l V8 indentificatie
Waar de oliepijlstokstang het blok ingaat kun je het aflezen op het blok, daar staat de compressie en het motornummer, op google kun je diverse sites vinden waar je motor gegevens staan, hoog compressie zit 'm in de zuigers die anders van vorm zijn,
gr, bart
gr, bart
-
Wim Janssen
Re: 3,5l V8 indentificatie
Maarten,
Zoals Bart al zegt staat de compressie en het motornummer links boven de peilstok. 9,35:1 staat voor hoog compressie en 8,13:1 voor laag compressie. Andere zuigers in je laag compressieblok en je hebt een hoog compressieblok.
09-12-17_03.jpg --> mod_embed_images_loadimage('039403e7d3c89413c08ae36cfe273372', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-d9B3KRvB6iA%2FTYpz9wKuUNI%2FAAAAAAAAAV8%2FTgoWWysnrcc%2Fs576%2F09-12-17_03.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-d9B3KRvB6iA/TYpz9wKuUNI/AAAAAAAAAV8/TgoWWysnrcc/s576/09-12-17_03.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-d9B3KRvB6iA%2FTYpz9wKuUNI%2FAAAAAAAAAV8%2FTgoWWysnrcc%2Fs576%2F09-12-17_03.jpg', '', 14243274, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hier [www.landroverv8.com] vind je info over je motornummer.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Zoals Bart al zegt staat de compressie en het motornummer links boven de peilstok. 9,35:1 staat voor hoog compressie en 8,13:1 voor laag compressie. Andere zuigers in je laag compressieblok en je hebt een hoog compressieblok.
09-12-17_03.jpg --> mod_embed_images_loadimage('039403e7d3c89413c08ae36cfe273372', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-d9B3KRvB6iA%2FTYpz9wKuUNI%2FAAAAAAAAAV8%2FTgoWWysnrcc%2Fs576%2F09-12-17_03.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-d9B3KRvB6iA/TYpz9wKuUNI/AAAAAAAAAV8/TgoWWysnrcc/s576/09-12-17_03.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-d9B3KRvB6iA%2FTYpz9wKuUNI%2FAAAAAAAAAV8%2FTgoWWysnrcc%2Fs576%2F09-12-17_03.jpg', '', 14243274, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hier [www.landroverv8.com] vind je info over je motornummer.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
-
Maartenb
Re: 3,5l V8 indentificatie
Beiden bedankt voor de info. Wat is het verschil dan tussen de gebruikte carburateurs (hoge hoed/lage hoed)?
Heeft dit niets met het vermogen te maken?
Greetz, Maarten
Heeft dit niets met het vermogen te maken?
Greetz, Maarten
-
Franc
Re: 3,5l V8 indentificatie
Maarten,
Vermogen maakt niet uit,
Lage hoed (Stromberg 175):
175Carb.jpg --> mod_embed_images_loadimage('36014f759cbf92ad9108ea8c614d58ca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.sucarburetors.com%2Fimages%2F175Carb.jpg', 'http://www.sucarburetors.com/images/175Carb.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.sucarburetors.com%2Fimages%2F175Carb.jpg', '', 14244630, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hoge hoed (SU):
hif44e-carb.JPG --> mod_embed_images_loadimage('3b2247f831fdecd1b768c5f73e007aae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.roversd1.info%2F2600%2Fhif44e-carb.JPG', 'http://www.roversd1.info/2600/hif44e-carb.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.roversd1.info%2F2600%2Fhif44e-carb.JPG', '', 14244630, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Vermogen maakt niet uit,
Lage hoed (Stromberg 175):
175Carb.jpg --> mod_embed_images_loadimage('36014f759cbf92ad9108ea8c614d58ca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.sucarburetors.com%2Fimages%2F175Carb.jpg', 'http://www.sucarburetors.com/images/175Carb.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.sucarburetors.com%2Fimages%2F175Carb.jpg', '', 14244630, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hoge hoed (SU):
hif44e-carb.JPG --> mod_embed_images_loadimage('3b2247f831fdecd1b768c5f73e007aae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.roversd1.info%2F2600%2Fhif44e-carb.JPG', 'http://www.roversd1.info/2600/hif44e-carb.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.roversd1.info%2F2600%2Fhif44e-carb.JPG', '', 14244630, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
-
Bart van Dessel
Re: 3,5l V8 indentificatie
De SU's zij gemakkelijker af te stellen met een schroevedraaier en zijn beter geschikt bij een getunede motor, bij snelle Engelse (klassieke) sportwagentjes zie je meestal SU's. De SZ's (Stromberg-Zenith) vragen om speciaal afstelgereedschap.
Gr, Bart
Gr, Bart