Hoogte van de trekhaak RRC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Richard

Hoogte van de trekhaak RRC

Bericht door Richard »

Beste mensen,

Ik heb het idee dat de trekhaak van de RRC best hoog gemonteerd zit. Zo'n goede 53 cm vanaf de grond gemeten is de bovenkant van de kogel.
Normaal bij mijn enkelas aanhangertje niet zo'n punt. Die hangt wat achterover, de caravan gaat ook nog wel.
Maar vorige week wilde ik een tandemasser lenen van mijn zwager. De voorwielen kwamen niet eens aan de grond!
Nu moet ik wel zeggen dat i.v.m. zijn bedrijfsbus de kop van de aanhanger onder gemonteerd zit. Anders kunnen zijn deuren niet open indien aangekoppeld.

Maar dan nog, ik kan de haak niet lager monteren (wel hoger). Ik zie weleens langere montageplaten met boutgaten erin. Niet handig in het zware terrein, maar daar kom ik niet vaak.

Wie heeft dit ook wel eens bij de hakken gehad en kent een oplossing om de kogel iets lager te kunnen monteren?
Zijn er langere montageplaten te koop?
huib

Re: Hoogte van de trekhaak RRC

Bericht door huib »

als je bij bijvoorbeeld Vis landrover bij de series trekhaken kijkt,zie je vaste en verstelbare adapterplaten.
mischien kun je die op je trekhaak monteren. de vraag blijft alleen of dat legaal is.
waarschijnlijk is je rangerover verhoogd, ook kan het zijn dat ze je trekhaakplaat afgeslepen hebben in verband met terreinrijden.
groet Huib
Andrew Colville

Re: Hoogte van de trekhaak RRC

Bericht door Andrew Colville »

Een standaard gemiddeld hoogte ( hart kogel war deze de grootste omtrek heeft) in Europa is tussen de 45 en 50 cm van af de Vlakke ! ondergrond., na het ( licht ) verhogen van je Rangerover zul je vrijwel altijd in de knoei komen wanneer het gaat om het trekken van standaard aanhangers.

Wellicht kun je de kogel nog iets lager zetten, anders kun je mogelijk een goed gekeurde zwanehals kogel kopen om de extra hoogte op te vangen.

groetjes Andrew
Plaats reactie