automaat zelf vullen?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Patrick Nieuwenhuis

automaat zelf vullen?

Bericht door Patrick Nieuwenhuis »

I k heb een beetje rondgevraagd bij garages en die vragen 180 euro gemiddeld voor t verversen van een automaat,vind ik wel erg aan de prijs ,nu zit ik op mn werk in de nachtdienst[ziekenhuis]dus kan mn handboek niet inkijken ]vraag?wat voor atf gaat er in mijn disco td5 uit 2003,en zijn er bepaalde voorschriften om die automaat goed te vullen,wat is dan wel de prijs van een litertje en hoeveel liter gaat erin?de filter en pakking heb ik gisteren binnengekregen.
bowy

Re: automaat zelf vullen?

Bericht door bowy »

Ca 7 liter bij het verversen en automaat olie is iets van 6 a 7 euro per liter. Goed zelf te doen en dan dus 100 euro besparen.

Gr Bowy
Patrick Nieuwenhuis

ga ik er zelf wel onderliggen een half uurtje voor die 130 eurootjjes ,snel verdiend
bowy

Bericht door bowy »

LEt wel, je crossmember moet eronder weg om de automaat carterpan eronder weg te halen. Deze wil nog wel eens vastzitten. Makkelijkste is met een balkje en een wig of ene wigvormige balk je chassis een halve milimeter naar buiten te buigen dan heb je hem zo eronder weg.

GR BOwy
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

Ik zou ook het filter van de automaat meenemen, en dan moet idd de crosmember en soms de uitlaat los.

Groet Frank
Boelo

Bericht door Boelo »

Bij een D2 hoeft de crossmember niet los. Er gaat krap 5 liter uit en in. Bij het vullen stationair door de versnellingen heen, je moet dus even beschikken over een paar extra handjes. Oh ja, en vullen met een olievulspuit, anders krijg je er geen olie in.
Succes, groet Boelo
Patrick Nieuwenhuis

ja ik bestelde de pakking plus de filter,ooh ja nu een olievulspuit nog,gelukkig hoeft die crossbar niet opzij.
Patrick Nieuwenhuis

gewone ATF of staat er nog een nummer bij, een disco2 uit 2003
bareld

Bericht door bareld »

Kroon heeft een duidelijke site (klik)
Patrick Nieuwenhuis

Hallo Bareld,dat was een ssseer intressante site,mn users handboek ligt in mn auto en die is geschorst en staat ergens anders,bedankt
Paul Engels

Bericht door Paul Engels »

let wel, vullen met draaiende motor en "door de versnellingen" laten lopen en dan afvullen tot het uit het vulgat loopt, anders mis je bijna een liter en dan gaat hij er niet beter van schakelen. En op de brug is het een heeeel stuk makkelijk om die dingen te doen dan op de grond.....
Plaats reactie