Onleesbaar chassisnummer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rene

Onleesbaar chassisnummer

Bericht door Rene »

Hallo,

Er zijn al veel vragen gesteld op dit forum over onleesbare chassinummers. Deze heb ik nog niet kunnen vinden.

Ik stond op het punt om een tweedehands Landrover te kopen toen het me opviel dat het chassisnummer niet te lezen is. Van alle kanten belicht maar niet goed leesbaar te krijgen (heb Tippex nog niet geprobeerd). Ik kan sommige letters wel vaag zien maar echt onvoldoende om het chassis te identificeren. Kun je met dit probleem bij de RDW terecht? Hebben zij een mogelijkheid om het nummer zichtbaar te krijgen of het chassis op een andere manier te identificeren. En zijn ze dan bereid een nieuw nummer in het chassis te slaan? Enig idee van de kosten?

Vreemd trouwens dat de Laro wel gewoon door de APK is gekomen paar weken geleden. Altijd opletten dus bij aanschaf

Groet en dank voor jullie hulp!

Rene
Mud Machine

Re: Onleesbaar chassisnummer

Bericht door Mud Machine »

Laat de verkopende partij dat regelen met de RDW. Al het echt niet te lezen is zal er waarschijnlijk een PAT onderzoek komen om de identiteit vast te stellen.
Vooral niet zelf aan gaan rommelen om het leesbaar te maken!!!
bowy

Bericht door bowy »

Inslaan kost 95,-

Maar zou het lekker door de verkoper laten doen en hem anders laten staan. Been there done that.....
bareld

Bericht door bareld »

Mijn Disco werd APK afgekeurd omdat het chassisnummer zo goed als weg was. Niets meer van te lezen.
Naar de RDW en daar zonder probleem een nieuwe nummer in gerateld.

Een week of wagt later precies hetzelfde bij het invoeren van een Series uit 82. Ook niet te lezen en ook direct bij de invoerkeuring nummer er in geslagen.
Echter na het lezen van alle waarschuwing koop ik geen auto weer waar het chassisnummer niet duidelijk in staat.
Eerst het nummer verversen en dan kopen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2011 09:08 door bareld.
Plaats reactie