startmotor disco2
-
Patrick Nieuwenhuis
startmotor disco2
ht betreft td5 automaat uit 202.3hoe kom ik t snelste bij mn startmotorbedrading{,na een rokerige smeullucht na eenstartpoging wil ik die controleren.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2011 23:03 door p.nieuwenhuis.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2011 23:03 door p.nieuwenhuis.
-
bareld
Re: startmotor disco2
Wat is je vraag nu dan? Gewoon rechts naast de motor naar beneden duiken lijkt me.
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: startmotor disco2
ik wil die bedrading controleren er is opeens sluiting daar met rook als ik hem wilde starten,ik heb die auto net een half jaar,hoe kom ik er t makkelijkste bij via onder de wagen of via de bovenkant ,ik neem aan onder de koelvloeistof recervoir?
-
bareld
Re: startmotor disco2
Hij zit aan de zijkant onder de brandstofkoeler en onder de brandstofdrukregelaar.
van de onderkant zie je hem beter zitten.
(op de brug)
'99 Discovery TD5
PICT6060-2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e186381f060487874a1dc310c4a33372', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv118%2Fbmw1600gt%2FLand%2520rover%2Fwinter%25202009%2FPICT6060-2.jpg', 'http://img.photobucket.com/albums/v118/bmw1600gt/Land%20rover/winter%202009/PICT6060-2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv118%2Fbmw1600gt%2FLand%2520rover%2Fwinter%25202009%2FPICT6060-2.jpg', '', 14175447, 600, 600, 'Loading image ...', false);
van de onderkant zie je hem beter zitten.
(op de brug)
'99 Discovery TD5
PICT6060-2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e186381f060487874a1dc310c4a33372', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv118%2Fbmw1600gt%2FLand%2520rover%2Fwinter%25202009%2FPICT6060-2.jpg', 'http://img.photobucket.com/albums/v118/bmw1600gt/Land%20rover/winter%202009/PICT6060-2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv118%2Fbmw1600gt%2FLand%2520rover%2Fwinter%25202009%2FPICT6060-2.jpg', '', 14175447, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: startmotor disco2
ok bedankt,mooie disco heb je ,t lijkt de mijne wel,die is zwart alleen andere koplampjes
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: startmotor disco2
Aad had me goed geholpen vandaag ,t bleek een +kabel te zijn naar de startmotor met een bevestigings oog erop de andersom opgemonteerd was,en die sluiting maakte met t blok,doordat ook de isolatie eraf schuurde.
-
AadG
Re: startmotor disco2
was gelukkig maar een kleinigheidje, maar ik blijf erbij dat het vanaf fabriek niet slim gemaakt is.
-
Arthur Verhalle
Re: startmotor disco2
Aad,
Daarmee ga je er dus vanuit dat de startmotor-kabel "af-fabriek" verkeerd gemonteerd is. Lijkt me toch wat sterk.....
Ik heb, helaas, al aardig wat kortsluitingen in LandRovers, en liever nog in RangeRovers (waaronder mijn L322), zien gebeuren, maar dat is altijd het gevolg van een samenloop van omstandigheden, nooit een wijze van montage zoals die door de fabriek is bedacht. Als dat namelijk het geval was, dan had dit wel via het dealer-netwerk opgelost geweest via een service-bulletin of, in de wat extremere gevallen, een terugroep-actie.
Arthur
Daarmee ga je er dus vanuit dat de startmotor-kabel "af-fabriek" verkeerd gemonteerd is. Lijkt me toch wat sterk.....
Ik heb, helaas, al aardig wat kortsluitingen in LandRovers, en liever nog in RangeRovers (waaronder mijn L322), zien gebeuren, maar dat is altijd het gevolg van een samenloop van omstandigheden, nooit een wijze van montage zoals die door de fabriek is bedacht. Als dat namelijk het geval was, dan had dit wel via het dealer-netwerk opgelost geweest via een service-bulletin of, in de wat extremere gevallen, een terugroep-actie.
Arthur
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: startmotor disco2
Ik denk dat als die auto al 8jaar oud is die startmotor al een keer eraf was geweest,en dat toen het oogje er verkeert om is gezet,Aad nog goed thuis gekomen zonder filles?
-
AadG
Re: startmotor disco2
Onderschat ze niet bij Landrover.
Ben al vaker zaken tegen gekomen waarvan ik persoonlijk vind dat ze dat toch wel iets
beter in elkaar hadden kunnen zetten.
Je krijgt die Landrovers ook niet voor een grijpstuiver.
Maar ja die Engelsen zijn nogal conventioneel.
Als ik zie hoe een Duitse wagen in elkaar zit denk ik dat ze daar nog iets van kunnen leren.'
Maar het blijven wel hele leuke auto`s die Landrovers.
Ben al vaker zaken tegen gekomen waarvan ik persoonlijk vind dat ze dat toch wel iets
beter in elkaar hadden kunnen zetten.
Je krijgt die Landrovers ook niet voor een grijpstuiver.
Maar ja die Engelsen zijn nogal conventioneel.
Als ik zie hoe een Duitse wagen in elkaar zit denk ik dat ze daar nog iets van kunnen leren.'
Maar het blijven wel hele leuke auto`s die Landrovers.
-
Arthur Verhalle
Re: startmotor disco2
Nou Aad,
Dan heb ik er nog wel 1 voor je lijstje:
Ik heb een L322 met een ongelooflijk DUITSE BMW V8 erin. De kabel van dynamo naar de accu loopt bijkans door het motorblok heen. Na een dynamowissel was kennelijk de krimpkous rondom de aansluitkabel beschadigd. Niet lang daarna had ik een wat extreme koelvloeistoflekkage....typisch BMW radiateurs werd mij verteld (en ook bevestigd op het BMW-forum). Deze lekkage heeft mijn beschadigde krimpkousje nog iets verder beschadigd. Een half jaar later besloot het oliefilter om over te lopen. Wederom typisch BMW, zit dit ding direct achter de radiateur naast het reservoir van de stuurbekrachtiging.
Je voelt hem al aankomen: warme olie op een warm blok met een beschadigde stroomleverancier....... Ik parkeerde nog niets vermoedend mijn wagen en kwam er na een paar minuten achter dat mijn motorcompartiment in lichterlaaie stond...... tot zover die Duitse degelijkheid.
Om nog maar te zwijgen over die bijzonder handige kabel die - op zich - niet veel voorstelt, ware het niet dat er een soort van lading in is opgenomen die bij een ongeluk de verbinding verbreekt (of beter: de kabel laat ontploffen). Vervanging: LandRover original BMW-teile: €€€€€€€€€!
Dus die Duitse degelijkheid is mijns inziens allang verleden tijd, of "das war einmal"......
Arthur
Die ondanks al deze ellende nog steeds graag met zijn L322 en zijn defender rondrijdt
Dan heb ik er nog wel 1 voor je lijstje:
Ik heb een L322 met een ongelooflijk DUITSE BMW V8 erin. De kabel van dynamo naar de accu loopt bijkans door het motorblok heen. Na een dynamowissel was kennelijk de krimpkous rondom de aansluitkabel beschadigd. Niet lang daarna had ik een wat extreme koelvloeistoflekkage....typisch BMW radiateurs werd mij verteld (en ook bevestigd op het BMW-forum). Deze lekkage heeft mijn beschadigde krimpkousje nog iets verder beschadigd. Een half jaar later besloot het oliefilter om over te lopen. Wederom typisch BMW, zit dit ding direct achter de radiateur naast het reservoir van de stuurbekrachtiging.
Je voelt hem al aankomen: warme olie op een warm blok met een beschadigde stroomleverancier....... Ik parkeerde nog niets vermoedend mijn wagen en kwam er na een paar minuten achter dat mijn motorcompartiment in lichterlaaie stond...... tot zover die Duitse degelijkheid.
Om nog maar te zwijgen over die bijzonder handige kabel die - op zich - niet veel voorstelt, ware het niet dat er een soort van lading in is opgenomen die bij een ongeluk de verbinding verbreekt (of beter: de kabel laat ontploffen). Vervanging: LandRover original BMW-teile: €€€€€€€€€!
Dus die Duitse degelijkheid is mijns inziens allang verleden tijd, of "das war einmal"......
Arthur
Die ondanks al deze ellende nog steeds graag met zijn L322 en zijn defender rondrijdt
-
AadG
Re: startmotor disco2
Er zit inderdaad wel een kern van waarheid in je verhaal.
Ook Duitse auto`s zijn niet gevrijwaard van idiote constructies die hopeloos zijn.
Ik rij voor mijn werk in een VW transporter TD5.
Zit best goed in elkaar maar na de 2 ton gaat er behoorlijk wat mis in deze jongens.
Ik moet ook toegeven dat ondanks dat die Engelsen wel erg conservatief zijn het eigenlijk pas na een behoorlijke tijd echt fout gaat.
Ook Duitse auto`s zijn niet gevrijwaard van idiote constructies die hopeloos zijn.
Ik rij voor mijn werk in een VW transporter TD5.
Zit best goed in elkaar maar na de 2 ton gaat er behoorlijk wat mis in deze jongens.
Ik moet ook toegeven dat ondanks dat die Engelsen wel erg conservatief zijn het eigenlijk pas na een behoorlijke tijd echt fout gaat.