2 soorten TD5 ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Patrick Nieuwenhuis

2 soorten TD5 ?

Bericht door Patrick Nieuwenhuis »

Ik heb een kleppendekselpakking besteld en ook vandaag binnen gekregen maar nu hoor ik dat er 2 soorten zijn kan iemand me uitleggen welke dat zijn en t verschil,mn Laro 2 uit 2002 is geschorst en staat 67 km bij mij vandaan dus ik kan niet effen een bloknr noteren,wel mn chassienummer.
Kees van der Velde

Re: 2 soorten TD5 ?

Bericht door Kees van der Velde »

Het klopt dat er meerdere types td5 motoren zijn. Grofweg op 2002 ligt de scheiding, ervoor is meestal een motornummer beginnend met 10P, daarna met 15P. Één van de verschillen is dat de latere een brandstofleiding buitenom heeft, waar de 10P deze binnen het 'kleppendeksel' heeft lopen. Vandaar ook dat er een andere pakking voor nodig is. Ook het EGR-systeem is bij de 15P iets anders dan de 10P om strengere emissie-eisen te halen.

Mijn gok is dat je die voor een 10P hebt terwijl er een 15P in je Disco(?) zit of andersom. Hieronder de partnumbers:

Voor de 10P is het partnumber: ERR7094
Voor de 15P is het partnumber: LVP000020
Patrick Nieuwenhuis

dat EGR systeem is eraf gehaald hoorde ik, en een rechte alluminium pijpje opgezet waardoor hij ook iets veller is.
Patrick Nieuwenhuis

ik heb ontdekt dmv ordernr en partnr dat ik de ERR7094 dus ik heb de verkeerde ,mijn laro2 is uit november 2002 ,met dat eco terugvoer systeem.
Kees van der Velde

Bericht door Kees van der Velde »

Als je ERR7094 besteld hebt en die niet past, dan zou de andere dus wel moeten passen. Lijkt me ook logisch, aangezien je een td5 van (laat in) 2002 hebt.
Patrick Nieuwenhuis

ja ik heb net de return form ingevuld,volgende keer moet ik maar beter checken
Plaats reactie