Invoeren Defender 110 - 2001
-
Te Papa
Invoeren Defender 110 - 2001
Hallo, Ik kan een Defender 110 CSW TD5 uit 2001 in het buitenland kopen en wil deze dus invoeren in Nederland. Ik heb al wel gezocht, maar krijg het toch niet helemaal duidelijk welk bedrag ik aan BPM en eventuele verdere kosten kwijt ben bij invoer. Kan iemand mij dit antwoord geven? Bedankt!
-
richard78
Re: Invoeren Defender 110 - 2001
Ik dnek dat de RDW hier een goed antwoord kan geven. Gewoon even een vrijblijvend mailtje sturen.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e3da7b830d4fda91da8d881c892719d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 14160187, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e3da7b830d4fda91da8d881c892719d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 14160187, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
G-men (Gargamel)
Re: Invoeren Defender 110 - 2001
Volgens mij staat dat gewoon op de site van de belastingdienst.
Of op [www.autobelastingen.nl]
onder berekeingen.
Gerrit
Of op [www.autobelastingen.nl]
onder berekeingen.
Gerrit
-
Roy Bruurs
Re: Invoeren Defender 110 - 2001
Sow moet nogal wat weten, Co uitstaat zou dat al niet weten van mijn auto en zo wel meer van die dingen. Waar kun je de handelsprijs vinden?
-
Scratch
Re: Invoeren Defender 110 - 2001
Vraag bij de land Rover dealer een CVO aan, heb je toch nodig bij invoer van een auto van na '96. Daar staat het meeste al op.
Na 9 jaar is een auto BPM vrij, als ik me niet vergis (of bleef er een rest van 10% over tot 25 jaar !?)
gr Eric
Na 9 jaar is een auto BPM vrij, als ik me niet vergis (of bleef er een rest van 10% over tot 25 jaar !?)
gr Eric
-
jut
Re: Invoeren Defender 110 - 2001
Rest BPM = +/- € 900, berekenen met Auto week maar hangt af van de opties.
Schouwen RDW € 96,- bedrag. Kontroleer voor af of de nummers duidelijk en op de goede plaats staan en kloppen !!!!!!
Niet door de rdw laten keuren gewoon later bij APK station.€ 70, BPM af tikken en dan komt het kenteken 4 dagen later binnen.doe optijd je APK anders krijg je daar je bekeuring ook voor binnen.
let op met wat voor papieren je uit het land van herkomst komt. UK ° V5 Duitsland Fahrzeugsein/brief kontroleer dit goed.
Er zijn bedrijven welke het document voor je opmaken aan de hand van chassie nummer ,waarmee je naar de douane gaat voor de BPM.
€ 200,/ geloof ik momenteel, weet dit niet zeker.
ik heb dit 2 x zelf gedaan maar dat was de laatste keer werd me verteld.
Laatste keer kwam de amtenaar naar buiten om te controleren. Deelbare achter bank Optie, Leder stuur Optie, Navi Optie = Meer BPM.
Dit alles steeds in een dag bij RDW in s`hertogenbosch, wel lang wachten.
Veel plezier.
Schouwen RDW € 96,- bedrag. Kontroleer voor af of de nummers duidelijk en op de goede plaats staan en kloppen !!!!!!
Niet door de rdw laten keuren gewoon later bij APK station.€ 70, BPM af tikken en dan komt het kenteken 4 dagen later binnen.doe optijd je APK anders krijg je daar je bekeuring ook voor binnen.
let op met wat voor papieren je uit het land van herkomst komt. UK ° V5 Duitsland Fahrzeugsein/brief kontroleer dit goed.
Er zijn bedrijven welke het document voor je opmaken aan de hand van chassie nummer ,waarmee je naar de douane gaat voor de BPM.
€ 200,/ geloof ik momenteel, weet dit niet zeker.
ik heb dit 2 x zelf gedaan maar dat was de laatste keer werd me verteld.
Laatste keer kwam de amtenaar naar buiten om te controleren. Deelbare achter bank Optie, Leder stuur Optie, Navi Optie = Meer BPM.
Dit alles steeds in een dag bij RDW in s`hertogenbosch, wel lang wachten.
Veel plezier.
-
Jacaranda
Re: Invoeren Defender 110 - 2001
En eventueel nog BTW en douane kosten als die bv uit Zwitserland moet komen.....
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('29d9fe72ace679628492cc06cdc0d62d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 14161660, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('29d9fe72ace679628492cc06cdc0d62d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 14161660, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Erwin 110TD5
Re: Invoeren Defender 110 - 2001
Ik heb een een jaar of 2-3 terug een Defender 110 uit 2002 geïmporteerd uit Duitsland. Als je hem zelf naar NL wilt rijden is het handig dat de verkoper je de weg een beetje wijst bij de Strassenambt (duitse RDW) want dat was een beetje vage bedoelding. Gelukkig had ik goede hulp daarbij. In Nederland moet je een date maken bij de RDW en de douane (in veldhoven zitten die bij elkaar) en dan krijg je een factuurtje. Wel zorgen dat je je papier uit het buitenland in orde hebt maar dat is al eerder genoemd. BPM kun je vrij eenvoudig uitrekenen, er zijn wel wat sites voor (even google op BPM calculator)...
als je auto opties heeft die er makkelijk uit kunnen gewoon, krijg je ook geen gedoe met de douane-beamte. Bij mij keken ze alleen door het raam naar de auto (regen) maar ik ken ook mensen waarbij de douane de hele auto onderzocht voor opties...
suc6
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
als je auto opties heeft die er makkelijk uit kunnen gewoon, krijg je ook geen gedoe met de douane-beamte. Bij mij keken ze alleen door het raam naar de auto (regen) maar ik ken ook mensen waarbij de douane de hele auto onderzocht voor opties...
suc6
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
-
Te Papa
Re: Invoeren Defender 110 - 2001
Het gaat om een auto die in Zweden staat. Iemand daar ervaring mee? Welke papieren zijn dan nodig?
-
Erwin 110TD5
Re: Invoeren Defender 110 - 2001
Zelfde verhaal.... zorg voor een lagfart (bewijs van aankoop) om gedoe in Denemarken en Duitsland te voorkomen.... en het kentekenbewijs.
Daarna hier naar de RDW
Waar in Zweden staat ie ?? Wil je hem zelf terugrijden ?? of op een trailer hierheen halen ?
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Daarna hier naar de RDW
Waar in Zweden staat ie ?? Wil je hem zelf terugrijden ?? of op een trailer hierheen halen ?
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
-
Patrick
Re: Invoeren Defender 110 - 2001
Hopelijk is het de moeite. uiteraard afhankelijk van de aankoopprijs
Is het een TD5? Dan zijn er wat nuttige controles voor de aankoop (oliepompboutje, turbo, olie in de kabelboom en ECU etc.
BPM kan toch lastig te berekenen zijn omdat je veelal de exacte spec's niet kent (cataloguswaarde, opties etc.)
Let op dat je geen naheffing voor CO2 kijgt. Die kan nog aardig oplopen maar is volgens mij niet van toepassing voor dit bouwjaar.
Mochten ze 'm wel berekenen, dan moet je 'm eerst betalen en kun je 'm daarna pas terugvorderen.
Mocht dat om wat voor reden dan ook niet lukken, dan is ie nog (te) duur...
Succes!
Elke Fendy in NL is een verrijking voor het straatbeeld
(ik heb ook in het buitenalnd gezocht maar doorgespaard en een NL-auto gekocht....)
4x4-groeten,
Patrick
www.4x4andmore.com
Is het een TD5? Dan zijn er wat nuttige controles voor de aankoop (oliepompboutje, turbo, olie in de kabelboom en ECU etc.
BPM kan toch lastig te berekenen zijn omdat je veelal de exacte spec's niet kent (cataloguswaarde, opties etc.)
Let op dat je geen naheffing voor CO2 kijgt. Die kan nog aardig oplopen maar is volgens mij niet van toepassing voor dit bouwjaar.
Mochten ze 'm wel berekenen, dan moet je 'm eerst betalen en kun je 'm daarna pas terugvorderen.
Mocht dat om wat voor reden dan ook niet lukken, dan is ie nog (te) duur...
Succes!
Elke Fendy in NL is een verrijking voor het straatbeeld
(ik heb ook in het buitenalnd gezocht maar doorgespaard en een NL-auto gekocht....)
4x4-groeten,
Patrick
www.4x4andmore.com
-
Hans (draakje)
Re: Invoeren Defender 110 - 2001
Mijn advies als je hem nog niet gekocht hebt, kies modeljaar 2002 of later en kijk vooral erg goed naar de onderkant van de portieren (roest) Hier vind je de officele persinfo bij de introductie van 31-8-2001
Groetjes Hans
Land Rover presenteert Defender 2002
Het boegbeeld van Land Rover, de Defender, is voor het modeljaar 2002 op een aantal punten opmerkelijk aangepast. De standaarduitrusting is rijker en de optielijst uitgebreider.
De Defender wordt voortaan uitgerust met centrale deurvergrendeling, elektrisch bedienbare ramen in de voorportieren, een overzichtelijke middenconsole in het dashboard en een Cold Climate Pack. Aanpassingen die het comfort van deze robuuste terreinauto aanzienlijk verbeteren. De Defenders modeljaar 2002 zullen vanaf begin oktober op de Nederlandse markt komen.
De verbeteringen aan de Defender voor het modeljaar 2002 zijn onder te verdelen in kwaliteitsverbeteringen en specificatie-aanpassingen. De aanpassingen resulteren in een prijsverhoging van gemiddeld vijf procent.
Specificaties
Voor het modeljaar 2002 is de standaarduitrusting van de Defender verder uitgebreid en zijn er enkele nieuwe opties aan het programma toegevoegd.
Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening is voortaan standaard op de Defender 90 en 110 County Station Wagon en op de 90 County Hard Top. Op alle andere uitvoeringen, met uitzondering van de 130, is centrale portiervergrendeling als optie verkrijgbaar.
De 90 en 110 County Station Wagon en de 90 County Hard Top zijn voortaan standaard uitgerust met elektrisch bedienbare ramen in de voorportieren. Op alle andere modellen is dit als extra verkrijgbaar. De bedieningsschakelaars bevinden zich aan weerszijden op de nieuwe dashboard middenconsole.
Alle schakelaars zijn gemoderniseerd en meer in lijn gebracht met de schakelaars uit andere Land Rover typen. Daarom is de Defender meteen uitgerust met een nieuwe middenconsole. Hierdoor konden ook de meeste bestaande schakelaars worden verplaatst naar een meer ergonomische positie. Radiovoorbereiding is voortaan standaard op alle Defenders en omvat bedrading, antenne en twee luidsprekers onder het dashboard. De 90 en 110 County Station Wagon en de 90 County Hard Top zijn standaard uitgerust met een Philips C42 radio-cassettespeler. Vanwege de nieuwe middenconsole is de bediening voor de ventilatiekleppen onder de voorruit verplaatst en gewijzigd voor een optimale werking.
Als optie zijn alle uitvoeringen van de Defender voortaan verkrijgbaar met een Cold Climate Pack. Dit bestaat uit een elektrische voorruitverwarming met begrensde inschakelduur en stoelverwarming voor beide voorstoelen met thermostatische regeling.
De Td5-motor voor de Defender voldoet voortaan aan de strenge EU3-emissienorm. Daarvoor werd ondermeer een oxidatiekatalysator geïntegreerd in het uitlaatsysteem en is de motor voorzien van een gekoelde uitlaatgasrecirculatie.
Voor de 90, 110 en 130 is voortaan de nieuwe Freestyle Choice Boost lichtmetalen velg op alle modellen als optie beschikbaar. Deze wordt gecombineerd met 235/85 R 16-banden.
Ten slotte is het kleurenprogramma aangepast. Blenheim Silver wordt vervangen door Zambezi Silver. Kent Green komt te vervallen.
Kwaliteitsverbeteringen
Voor het modeljaar 2002 is de Land Rover Defender beter beschermd tegen corrosie. De achterdeur is geheel nieuw ontworpen en bestaat voortaan uit één persstuk uit verzinkt staal op een versterkt stalen frame. De achterruit is gevat in een doorlopende rubber pees. De nieuwe deur is intensief getest op het weerstaan van alle belastingen die bij zwaar terreingebruik kunnen optreden.
Om de anti-diefstalbeveiliging van de Defender verder te verbeteren wordt voor de sloten in de portieren voortaan een veiligheidscilinder toegepast. De Defender heeft voortaan één sleutel voor zowel portiersloten als contactslot.
Het nieuwe verwarmingssysteem onderscheidt zich onder meer door een nieuwe kachel-unit, een gewijzigde luchtkanalisering en een verbeterde afdichting. Het resultaat is een verhoogde opbrengst van het gehele systeem, met een betere verwarming van de voetenruimtes voorin via twee verstelbare roosters in de onderzijde van het dashboard.
De motor en het aandrijfmechanisme van de ruitenwissers zijn geheel vernieuwd. Het resultaat is een soepelere en betere werking, een groter wisoppervlak en een lager geluidsniveau.
De Defender is de pijler van het merk Land Rover. Een directe nazaat van de allereerste Land Rover die in 1948 werd geïntroduceerd. Sindsdien is het oermodel, in een continu proces via modellen als de Series I, II en III, geëvolueerd tot het huidige model. Deze Best 4x4xFar is sinds 1990 als Defender op de markt, waarbij keuze is uit drie basisuitvoeringen: 90, 110 en 130. De eerste twee zijn er ook als personenwagen, de County Station Wagon. Op grijs kenteken is er keuze uit de uitvoeringen High Capacity Pick-up, Hard Top en County Station Wagon Commercial. De 130 Crew Cab is alleen leverbaar op grijs kenteken, met dubbele cabine (5- of 7-zitter) en laadbak. De Defender 90 Td5 is leverbaar vanaf NLG 44.074 / EUR 20.000 (grijs kenteken, excl. BTW) of NLG 81.427 / EUR 36.950 (geel kenteken, incl. BTW); de Defender 110 Td5 vanaf NLG 47.037 / EUR 21.345 (grijs kenteken, excl. BTW) of NLG 92.776 / EUR 42.100 (geel kenteken, incl. BTW); de Defender 130 Td5 vanaf NLG 66.482 / EUR 30.168 (grijs kenteken, excl. BTW).
Groetjes Hans
Land Rover presenteert Defender 2002
Het boegbeeld van Land Rover, de Defender, is voor het modeljaar 2002 op een aantal punten opmerkelijk aangepast. De standaarduitrusting is rijker en de optielijst uitgebreider.
De Defender wordt voortaan uitgerust met centrale deurvergrendeling, elektrisch bedienbare ramen in de voorportieren, een overzichtelijke middenconsole in het dashboard en een Cold Climate Pack. Aanpassingen die het comfort van deze robuuste terreinauto aanzienlijk verbeteren. De Defenders modeljaar 2002 zullen vanaf begin oktober op de Nederlandse markt komen.
De verbeteringen aan de Defender voor het modeljaar 2002 zijn onder te verdelen in kwaliteitsverbeteringen en specificatie-aanpassingen. De aanpassingen resulteren in een prijsverhoging van gemiddeld vijf procent.
Specificaties
Voor het modeljaar 2002 is de standaarduitrusting van de Defender verder uitgebreid en zijn er enkele nieuwe opties aan het programma toegevoegd.
Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening is voortaan standaard op de Defender 90 en 110 County Station Wagon en op de 90 County Hard Top. Op alle andere uitvoeringen, met uitzondering van de 130, is centrale portiervergrendeling als optie verkrijgbaar.
De 90 en 110 County Station Wagon en de 90 County Hard Top zijn voortaan standaard uitgerust met elektrisch bedienbare ramen in de voorportieren. Op alle andere modellen is dit als extra verkrijgbaar. De bedieningsschakelaars bevinden zich aan weerszijden op de nieuwe dashboard middenconsole.
Alle schakelaars zijn gemoderniseerd en meer in lijn gebracht met de schakelaars uit andere Land Rover typen. Daarom is de Defender meteen uitgerust met een nieuwe middenconsole. Hierdoor konden ook de meeste bestaande schakelaars worden verplaatst naar een meer ergonomische positie. Radiovoorbereiding is voortaan standaard op alle Defenders en omvat bedrading, antenne en twee luidsprekers onder het dashboard. De 90 en 110 County Station Wagon en de 90 County Hard Top zijn standaard uitgerust met een Philips C42 radio-cassettespeler. Vanwege de nieuwe middenconsole is de bediening voor de ventilatiekleppen onder de voorruit verplaatst en gewijzigd voor een optimale werking.
Als optie zijn alle uitvoeringen van de Defender voortaan verkrijgbaar met een Cold Climate Pack. Dit bestaat uit een elektrische voorruitverwarming met begrensde inschakelduur en stoelverwarming voor beide voorstoelen met thermostatische regeling.
De Td5-motor voor de Defender voldoet voortaan aan de strenge EU3-emissienorm. Daarvoor werd ondermeer een oxidatiekatalysator geïntegreerd in het uitlaatsysteem en is de motor voorzien van een gekoelde uitlaatgasrecirculatie.
Voor de 90, 110 en 130 is voortaan de nieuwe Freestyle Choice Boost lichtmetalen velg op alle modellen als optie beschikbaar. Deze wordt gecombineerd met 235/85 R 16-banden.
Ten slotte is het kleurenprogramma aangepast. Blenheim Silver wordt vervangen door Zambezi Silver. Kent Green komt te vervallen.
Kwaliteitsverbeteringen
Voor het modeljaar 2002 is de Land Rover Defender beter beschermd tegen corrosie. De achterdeur is geheel nieuw ontworpen en bestaat voortaan uit één persstuk uit verzinkt staal op een versterkt stalen frame. De achterruit is gevat in een doorlopende rubber pees. De nieuwe deur is intensief getest op het weerstaan van alle belastingen die bij zwaar terreingebruik kunnen optreden.
Om de anti-diefstalbeveiliging van de Defender verder te verbeteren wordt voor de sloten in de portieren voortaan een veiligheidscilinder toegepast. De Defender heeft voortaan één sleutel voor zowel portiersloten als contactslot.
Het nieuwe verwarmingssysteem onderscheidt zich onder meer door een nieuwe kachel-unit, een gewijzigde luchtkanalisering en een verbeterde afdichting. Het resultaat is een verhoogde opbrengst van het gehele systeem, met een betere verwarming van de voetenruimtes voorin via twee verstelbare roosters in de onderzijde van het dashboard.
De motor en het aandrijfmechanisme van de ruitenwissers zijn geheel vernieuwd. Het resultaat is een soepelere en betere werking, een groter wisoppervlak en een lager geluidsniveau.
De Defender is de pijler van het merk Land Rover. Een directe nazaat van de allereerste Land Rover die in 1948 werd geïntroduceerd. Sindsdien is het oermodel, in een continu proces via modellen als de Series I, II en III, geëvolueerd tot het huidige model. Deze Best 4x4xFar is sinds 1990 als Defender op de markt, waarbij keuze is uit drie basisuitvoeringen: 90, 110 en 130. De eerste twee zijn er ook als personenwagen, de County Station Wagon. Op grijs kenteken is er keuze uit de uitvoeringen High Capacity Pick-up, Hard Top en County Station Wagon Commercial. De 130 Crew Cab is alleen leverbaar op grijs kenteken, met dubbele cabine (5- of 7-zitter) en laadbak. De Defender 90 Td5 is leverbaar vanaf NLG 44.074 / EUR 20.000 (grijs kenteken, excl. BTW) of NLG 81.427 / EUR 36.950 (geel kenteken, incl. BTW); de Defender 110 Td5 vanaf NLG 47.037 / EUR 21.345 (grijs kenteken, excl. BTW) of NLG 92.776 / EUR 42.100 (geel kenteken, incl. BTW); de Defender 130 Td5 vanaf NLG 66.482 / EUR 30.168 (grijs kenteken, excl. BTW).
-
bareld
Re: Invoeren Defender 110 - 2001
Zorg voor import uit Zweden voor beide delen van het kentekenbewijs. Je hebt ook het eigendomsbewijs nodig die sommige zweden zelf denken te moeten houden.
Het makelijkst is gewoon op een autotrailer. Als je wil rijden vind je HIER nog wat extra info
Het makelijkst is gewoon op een autotrailer. Als je wil rijden vind je HIER nog wat extra info
-
Bart van Dessel
Re: Invoeren Defender 110 - 2001
Een 10 jaar oude Defender in N-Zweden kopen? Ik neem aan dat je het meer voor het avontuur doet dan om een financieël voordeel eruit te halen. Ik wou dat ik er de tijd voor had....
Gr, Bart
Gr, Bart