speling prise as lt 77

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul Kampeerrover

speling prise as lt 77

Bericht door Paul Kampeerrover »

Ik heb een in mijn ogen een fatsoenlijke bak gehaald die op de prise as aan de koppelingzijde iets meer speling heeft dan de andere lt 77 s die ik inmiddels heb liggen.
Moet ik me wederom zorgen maken?
De bak is gereviceerd geweest door ReGa ( waarsch, hebben ze dat ook uitbesteed) en heeft daarna niet veel meer gereden. Is mij beloofd dat de bak prima functioneert, geen bijgeluiden maakt en wat ik heb gezien is dat deze bak inderdaad prima is bijgehouden. De oneten was in onderhoud bij ReGa en is gedemonteerd omwille van het chassis.
Op basis daarvan denk ik dat deze speling geen probleem hoeft te zijn of zit ik fout met mijn gedachten.

Tips?
Paul Kampeerrover

Re: speling prise as lt 77

Ben er al achter, kwestie van ringen toevoegen of weglaten om lager ruimte te geven..........
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Heb je al de schokdempers gemonteerd?

Groeten neef Henk
Paul Kampeerrover

Nee, passen niet in de versnellingsbak

Ik denk oveigens dat ik de bak naar z'n grootje heb geholpen met transport van een veel te zware aanhanger van en naar het kampeerweekend in Heerde.
Dat de synchromesh tussen 2 en 3 "storing " had was tot daar aan toe, maar sinds dat weekend heeft hij ook een behoorlijke ratel. Als we over een paar weken naar Maka gaan, heb ik liever een fatsoenlijke versnellingsbak.

Groet, Paul
Plaats reactie