onderdeelnr B-stijl

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rangie110 'Last Dime'

onderdeelnr B-stijl

Bericht door Rangie110 'Last Dime' »

Voor mijn 110 ben ik een setje nieuwe b-stijlen nodig, ze zijn vast nog wel te repareren, maar wil het in 1x goed hebben.
heeft iemand het onderdeel nummer voor me? zowel links als rechts.
Het gaat om een 110 stawag bj 1983, maar wil b-stijlen hebben van een later type, gezien er nu pushbutton deuren in zitten.

Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007

"per aspera ad astra"
Rob van Leeuwen

Re: onderdeelnr B-stijl

Bericht door Rob van Leeuwen »

Ls,
Jansen RangeRover parts in Oisterwijk verkoopt de reparatie delen voor de B steil.
Ik heb geen idee van het nummer is kosten rond de 80 euro.
Zie een van de laatste foto,s van mijn project, zie link
Gr Rob
[picasaweb.google.com]
bowy

Bericht door bowy »

Ron zit er verschil in vroege en late B stijlen dan? Waar zit het verschil?
Rob van Leeuwen

Nee volgens mij niet mocht er toch nog verschil in zitten is dit niet groot.
Belangrijkste in mijn optiek is je scharnierpunt.
Bij mijn project heb ik de dorpel van een 90 verlengt met een stuk gezet staal van 3 mm.
Gaten over genomen van het oude deel B steil ingemeten en hierna haaks vast gelast.
Daarna C steil ingemeten en ook vastgelast.
Succes Gr. Rob
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Ook volgens mij zit er geen verschil tussen oude en nieuwe exemplaren.
Paul Stroink, One-Ten.nl

even OT, Rob ik zie op de foto's van je chassis dat je aan de achterkant de steunen waar de body op rust hebt vervangen voor TD5 exemplaren, waarschijnlijk ivm de tank. Heb je die nieuw gekocht of heb je die van een oud chassis geslepen?

Ik laat het chassisnummer tegenwoordig gewoon meegalvaniseren. Heb de laatste maanden meerdere chassis laten galvaniseren en ze waren allemaal nog gewoon perfect leesbaar. Het is wel een risico, want ik had ook geen loodjes laten plaatsen :-)

IMG_0734.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6b102428433f1e499e12692b557d2a6b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.one-ten.nl%2Fcontent%2F4%2520Projecten%2F1986%2520110%2520Stationwagon%2520LHD%2C%2520300TDI%2520automaat%2C%2520gegalvaniseerd%2520chassis%2520-%2520afgerond%2FIMG_0734.jpg', 'http://www.one-ten.nl/content/4%20Projecten/1986%20110%20Stationwagon%20LHD,%20300TDI%20automaat,%20gegalvaniseerd%20chassis%20-%20afgerond/IMG_0734.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.one-ten.nl%2Fcontent%2F4%2520Projecten%2F1986%2520110%2520Stationwagon%2520LHD%2C%2520300TDI%2520automaat%2C%2520gegalvaniseerd%2520chassis%2520-%2520afgerond%2FIMG_0734.jpg', '', 14142875, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Rangie110 'Last Dime'

jazeker Bowy, vanaf het moment dat er pushbutton deuren zijn gebruikt, zijn de slotvangers verplaatst.
wanneer je dan nieuwe b-stijlen koopt van het oude type, moet je direct weer gaten ver-boren :-(

Gr Rangie110
Citroën C4 HDI 16v 2007

"per aspera ad astra"
Rob van Leeuwen

Beste paul,

Goed op gemerkt ik heb het achterste gedeelte van een gebruikt "jong" chassis afgehaald en bij mij op het 1984 chassis er op gelast.
Dit ivm het plaatsen van een TD5 aandrijflijn.
Ik heb dit wel kenbaar gemaakt bij het RDW tijdens de invoer keuring. Hierop heeft het RDW een tweetal zegels geplaatst een in de b stijl en een in het chassis.
Deze laatst is idd ook bijna verloren na het galvaniseren. Hierop ben ik met mijn vers gegalvaniseerde chassis naar het RDW geweest deze voorzagen geen probleem. Ze hebben wederom een foto van het chassis nummer gemaakt en van het verschrompelde zegel.
Het zegel in de b stijl krijgt nu nog meer waarde ik wil immers niet op de eindstreep om welke reden dan ook niet goed gekeurd worden.
Dus nu laat ik de stijl met zegel schooperen in de hoop dat dit zegel wel helemaal ongeschonden blijft.

Mijn chassis nummer is veel minder duidelijk dan die jij op de foto toont.
Heb jij nog een tip op dit nummer op te halen? Ik ben al bezig geweest met een Dremel maar dat was geen succes.

Gr Rob
[picasaweb.google.com]
Aluhok

Bericht door Aluhok »

Hallo Ron,

De B-stijl is in de parts-list bekend als "Frame side" en staat daar als 1 geheel vanaf schutbord tot in de rear-tub. Dat zijn dus de dorpels met B-stijl erop en het stuk met de slotvanger voor de achterdeuren wat in de achterbak uit komt.

Frame side RH part.nr. MWC3336 Upto KA924784
part.nr ALR5308 From KA924785

Frame side LH part.nr. MWC3337 Upto KA924784
part.nr. ALR5309 From KA924785

Gr. Michel
Rob van Leeuwen

Beste michel,

Bedankt voor je uitleg, maar ik heb dit niet nodig maar Rangie110 zie start lijntje.
Verder heb ik een reparatiedeel voor mijn project gekocht. Wat jij vernoemd is idd compleet en kost rond de 500.
Het reparatie deel wat ik bij Jansen heb gekocht koste 80 euro.

Gr Rob
[picasaweb.google.com]
Paul Stroink, One-Ten.nl

Als hij minder goed zichtbaar is na galvanisatie kan je met een lasbrander het zink verhitten tot het vloeibaar wordt, meestal kan je het nummer dan mooi schoon krijgen met de staalborstel.
Als het gewoon slecht leesbaar is door roest heb ik helaas geen tips.
Op zich is het voor jou denk ik juist fijn dat je nummer slecht leesbaar is, als toch alles door de RDW is gemerkt en geaccepteerd is het alleen maar gunstig als zij er een nieuw nummer in slaan, kan je daar in elk geval nooit twijfels over krijgen.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Rob, ik probeer je een PB te sturen, maar het prikbord doet gek. Ik heb nog wat opmerkingen over je chassis die beter per mail kunnen, zou je mij eens een mailtje kunnen sturen op info@one-ten.nl
Rob van Leeuwen

Beste Paul,

Bedankt voor je tip, ik denk dat ik dit ga proberen.
Aan de ene kant ben ik het wel met je eens over het opnieuw in slaan door de RDW.
Ben alleen bang dat ze niet daadwerkelijk letters en getallen in slaan maar door middel van zo,n kortsluitingspen hierna krijg je een soort gelaste letters en cijfers
wat ik kwalitatief helemaal niks vind.
Vandaar dat ik overweeg mijn originelen nummer op te gaan halen middels jouw omschreven methode.

Gr Rob
[picasaweb.google.com]
Rangie110 'Last Dime'

da's nie goedkoop zeg!
denk dat ik even een beetje ga lassen hier en daar ;-)
er zit aan 1 kant van de c-stijl een gaatje van 4cm valt best wel mee.

Gr Rangie110
Citroën C4 HDI 16v 2007

"per aspera ad astra"
Rob van Leeuwen

Beste Rangie

Bij het begin van dit lijntje heb je het over de B stijl.
Nu heb je het over de C stijl. Een C stijl is goed te kopen bij bv. Jansen used. Maar ook bij de jongens van de Krim in het oosten van het land.
Het geheel b+c en dorpel kost ongeveer 500 alle lossen delen veel minder natuurlijk.

Gr. Rob
Rangie110 'Last Dime'

klopt, heb je goed gelezen ;-)
De b-stijl ben ik idd ook nodig zoals eerder aangegeven. dit, om de slotvangers van de pushbutton deuren op de juiste plaats te krijgen zonder boren.
de c-stijlen daarintegen ben ik nodig omdat er een gat van 4cm² in zit, en de slotvangers van de achterdeuren komen dan ook nog es op de juiste hoogte :-)
Het mooiste is dus een complete vervanging van de b en c stijl, uit 1 stuk

Gr Rangie110
Citroën C4 HDI 16v 2007

"per aspera ad astra"
Rob van Leeuwen

Beste Rangie,

Vandaag was ik bij Jansen en zij hadden ook een reparatie deel van C stijl liggen ook de dorpel.
Maw het complete deel ligt hier moet alleen in elkaar gelast worden.
Gezien het feit dat rond 80 euro voor de B stij heb betaald geloof ik nooit dat je duurder uit ben dan 240 voor compleet.
Dit is 100% goedkoper dan orgineel.
Gr. Rob
Plaats reactie