conversie 110 in 130?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ton 110

conversie 110 in 130?

Bericht door ton 110 »

Kan een belastingvrije 110 in belastingvrije crew cab 130 worden getransformeerd? Zop ja, kun je er iets over zeggen?
Heeft iemand een belastingvrije crewcab 130?
ton
vossehoff

Re: conversie 110 in 130?

Bericht door vossehoff »

Bowy heeft een belastingvrije 130 (in die tijd aangeduid als een 127), maar daar zijn er maar heel weinig van gemaakt.

Antwoord op je vraag is; nee. Je komt in de problemen met de 1/3 regeling gezien je chassis EN carroserie aanpast moet worden.

gr Niels
harry

Bericht door harry »

hallo ton,

waarom niet gewoon van de 110 een crewcab maken?

lijkt mij het makkelijkste.

mvg Harry
Disco

Bericht door Disco »

Wat je daar zegt weet ik zo net nog niet, de eerste 127 hadden op de autopapier een 110 inch chassis(met een stuk er tussen gelast).

Jo
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Als de auto al een NL kenteken heeft gaat dat niet lukken ivm de 2/3 regel.
Anders is het zeker mogelijk, ik kan zonder problemen een belastingvrije 127/130 bouwen. Via Engeland zonder problemen hier op NL kenteken.
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

Hoi,
Lucas is bezig een disco te verlengen, hij heeft dit nagevraagd bij de rdw en dat schijnt te kunnen. Dus je zou ook zelf een 110 moeten mogen verlengen. anders moet je hem eens vragen.

groet Frank
ton

Bericht door ton »

Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als de auto al een NL kenteken heeft gaat dat niet
> lukken ivm de 2/3 regel.
> Anders is het zeker mogelijk, ik kan zonder
> problemen een belastingvrije 127/130 bouwen. Via
> Engeland zonder problemen hier op NL kenteken.

Ha Paul,
Het gaat hier over de auto die ik eerder bij jou kocht, een witte 300 tdi die ik later voorzag van een zwart folie dak.

Die 2/3 regel is de regel waar je eerder met mij is over sprak, betreffende de verhouding van oud/belastingvrij en "nieuw"?
Als jij een belastingvrije 130 zou bouwen, is het dan een CrewCab? Wordt dan de basis een oude 127 oid, of een 110 die je verlengt?
Wat is dan het verschil met mijn huidige defender als die zou worden vebouwd tot 130?
Is jouw versie dan een legale versie?

groet,
Ton (igraafland@kpnplanet.nl)
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Heel toevallig lees ik dit ben nl op vakantie maar over 2 weken ga ik weer sleutelen. Ik bouw zelf een 123 inch Disco en heb ondertussen een mooi plan voor chassis verlengen. Als je interesse hebt spreek ik graag met je tegen die tijd.

Groet
Lucas
Paul Stroink, One-Ten.nl

Hoi Ton,

Ik heb je gemailed.
vossehoff

Bericht door vossehoff »

Met sommige Nederlandse 130's dacht ik wel ja, maar dan heb je wel aangepaste papieren uit die tijd. Als je een belastingvrije 110 nu doormidden zaagt en verlengt ga je volgens mij echt tegen de 1/3 regeling aan lopen.

Tenzij je Paul zijn weg volgt, via Engeland kan er iets meer.

gr Niels
Edward

Bericht door Edward »

Nou, zo zeldzaam is een 127 van voor '87 nou ook weer niet. In Winschoten staat een mooie die voor een goeie prijs waarschijnlijk wel weg mag!
symon

Bericht door symon »

Volgens mij is verlengen helemaal geen probleem, je voegt alleen maar een deel toe dus houd je 100% van je orginele auto plus alleen wat extra's.
Bij mkij is een tijdje geleden ook iemand geweest die een 88 serie 2 een heel stuk had verlengd tot meer dan 127inh en was bij de rd ook helemaal geen probleem.

Groeten Symon
vossehoff

Bericht door vossehoff »

Zou wel een interessant gegeven zijn, maar volgens mij kun je een verlengt chassis of carrosserie toch moeilijk origineel noemen?

gr Niels
symon

Bericht door symon »

Volgens de eigenaar van de verlengde 88 deed de rdw er helemaal niet moeilijk over.
Je hebt toch ook nog 100% van je orginele chassis en alleen iets toe gevoegd.
Als je andere dingen toe voegd is toch ook geen probleem of denk ik nu te gemakkelijk.
Lampen, lier, rolkooi, airco enz heeft toch ook geen invloed op 2\3 regeling?

Groeten Symon
Paul Stroink, One-Ten.nl

bij een discovery wordt er niet zo moeilijk gedaan omdat deze nooit belastingvrij wordt.
bij een series wordt er niet zo moeilijk gedaan omdat alle onderdelen toch al ouder zijn dan 25 jaar.
Een Defender is momenteel een auto die 'verdacht' is, en er is een aantal keurmeester die zoeken naar een reden om ze af te keuren. Ook al is de auto in eerste instantie goedgekeurd door de RDW, wil dat helemaal niet zeggen dat het kenteken geldig blijft als je voor een herkeuring met de één of andere wijziging terug komt. Je bent helaas tochh voor een groot gedeelte overgeleverd aan de willekeur van de keurmeester.
Ik adviseer altijd wijzigingen vóór invoer te doen, dan tijdens de invoer foto's maken van de auto in de RDW hal, liefst met de keurmeester er op en de door jou aangebrachte wijzigingen zichtbaar. Dan kunnen ze in elk geval naderhand moeilijker zeggen dat er destijds een andere auto is ingevoerd.
Plaats reactie