Remmen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ger

Remmen

Bericht door Ger »

Heb remmen compleet van mijn gerestaureerde LR88 vernieuwd en nu bij het opzetten van de nieuwe trommels en het wiel loopt de voering aan de bovenzijde aan bij de cilinder zijde.kun je zien als je hem (zeer strak )rond draaid afdruk voering.
Wat kan ik nu het beste doen,zonder wiel kan ik met de hand draaien en met wiel zit hij bijna vast en zie ik een donkere afdruk op de voering.
Moet ik nu de voering iets afschuren ??of de bovenzijde van het ijzer(remvoering) waar hij de cilinder raakt iets afvijlen.????

gr Ger
vossehoff

Re: Remmen

Bericht door vossehoff »

Ik heb bij die van mij destijds de nok die op de cilinder komt bijgevijlt, werkte daarna perfect.

gr Niels
Larosaurus

Bericht door Larosaurus »

Ik heb zelf ietsje van de voering gevijlt, maar de nok een beetje afvijlen lijkt me idd nog beter.
Hans 109

Bericht door Hans 109 »

Ik ga ervan uit dat je de juiste remblokken hebt.
Vorige week zelf de remblokken vervangen, met hetzelfde euvel. Heel klein stukje rijden en een paar keer stevig remmen. Je blokken zijn dan "gezet" en daarna met de halve maantjes afstellen.

mvg Hans
Roy Bruurs

Bericht door Roy Bruurs »

uhm denk dat hier toch echt remschoenen opzitten hoor. Remblokken heb je klauwen voor nodig.

Heb je goedkope remschoenen besteld of merkremschoenen (dus geen britpart, BM oid) Ik vermoed namelijk dat je voering te hoog zit of te lang is waardoor alles aanloopt. Als alles goed zou zijn dan moet het gewoon passen en moet je geen problemen tegen komen. Afvijlen (want bijvijlen lukt niet dan heb je iets nieuws uitgevonden) is hier niet de oplossing
ger

Bericht door ger »

Brid parts van landro.
Heb de nokjes die de remcilinder raken 1 mm afgevijld verder kan niet ik zit tegen stelnok.
Lijkt wel of ze te hoog zitten. .gr Ger
Roy Bruurs

de remvoering van de britpart zijn te lang dus moet je er aan de bovenkant ongeveer 1 to 2cm vanaf halen dan werkt alles normaal. Daarom mijn vraag. Volgende keer gewoon merk schoenen bestellen heb je daar geen last van.
Ger

Bericht door Ger »

Hoi Roy heb er al 2 cm vanaf en het is iets beter maar slepen nog.
is het na een heel kort ritje nog niet goed haal ik ze er compleet af en wat kan er het beste op ??
gr Ger
Roy Bruurs

Even uit mijn hoofd verkoopt paddocks OEM schoenen en die zijn van Delphi. Wel iets duurder maar ik bestel altijd voor alle land rover OEM kwaliteit remvoeringen heb al iets te veel problemen gehad en gezien met aftermarket voeringen

Wat je kunt doen is je schoenen opstellen dmv de bout aan de achterzijde. Daarna een stuk rijden en zowel vooruit als achteruit goed remmen en dan nog een keer nastellen.
HLaan

Bericht door HLaan »

Een voor de hand liggende maar heb je de verstelbare nokken wel helemaal terug gesteld ?
Ger

Bericht door Ger »

Nu originele gemonteerd en het werkt perfect .Dank gr Ger
Plaats reactie