Helaas werkt de blower niet in mijn OneTen uit 1985.
Na alle jaren had o.a. de ventilator het begeven, waarna ik deze heb vervangen. Toen ik alles nog los had liggen werkte de ventilator perfect. Ik heb nu alles gemonteerd en plotseling doet hij het niet meer. Iemand een idee?
Als ik het voltage meet wanneer ik de blower voluit zet (bij het motortje) dan meet ik ook maar 5 Volt.
Weet iemand hoe de stroom regeling werkt voor de ventilator? Ik weet dat de weerstand hier een rol in speelt (die bovenin het slakkenhuis), maar ik snap nog niet helemaal hoe deze wordt aangestuurd.
Alvast bedankt!
110 blower werkt niet
-
AadG
Re: 110 blower werkt niet
Op 1 kant van de motor moet 12 volt komen.
De andere kant (de min vd motor) wordt door de schuif op je dashbord of losgekoppelt van de massa, of via die weerstand in het slakkenhuis geschakeld of volledig aan massa gelegd.
Het is dus de min kant die geschakeld wordt.
Ik zou zelf eerst een kijken of er geen draadje los zit of zekering kapot is.
De andere kant (de min vd motor) wordt door de schuif op je dashbord of losgekoppelt van de massa, of via die weerstand in het slakkenhuis geschakeld of volledig aan massa gelegd.
Het is dus de min kant die geschakeld wordt.
Ik zou zelf eerst een kijken of er geen draadje los zit of zekering kapot is.
-
Jackthe
Re: 110 blower werkt niet
Helaas heb ik daar al naar gekeken en ik heb geen los draadje of zekering kapot.
als ik de schuif op 'uit' zet meet ik bij het motortje 0 Volt.
als ik de schuif op 'maximaal' zet, verwacht ik dat ik 12 Volt bij het motortje ga meten, helaas meet ik slechts 5 Volt.
Het vreemde is, ik heb de blower getest voordat ik hem weer vastzette, toen deed alles het perfect.
ik verwacht dat dit iets met de weerstand heeft te maken, enig idee waar ik moet zoeken?
als ik de schuif op 'uit' zet meet ik bij het motortje 0 Volt.
als ik de schuif op 'maximaal' zet, verwacht ik dat ik 12 Volt bij het motortje ga meten, helaas meet ik slechts 5 Volt.
Het vreemde is, ik heb de blower getest voordat ik hem weer vastzette, toen deed alles het perfect.
ik verwacht dat dit iets met de weerstand heeft te maken, enig idee waar ik moet zoeken?
-
Jackthe
Re: 110 blower werkt niet - opgelost!
GELUKT!
Het was weer een heerlijke combinatie van verschillende dingen.
Contact van de zekeringen was verroest; schuurpapier deed wonderen
Contact van de schuif (die bij stuur in het dashboard zit) was ook verrroest.
Daarnaast was de sleep in de schuif vrij vies, dus deze ook maar meteen schoongemaakt.
Hiermee was het opgelost!
Morgen terug voor APK, en dan eindelijk weer voor een jaar veilig...
Het was weer een heerlijke combinatie van verschillende dingen.
Contact van de zekeringen was verroest; schuurpapier deed wonderen
Contact van de schuif (die bij stuur in het dashboard zit) was ook verrroest.
Daarnaast was de sleep in de schuif vrij vies, dus deze ook maar meteen schoongemaakt.
Hiermee was het opgelost!
Morgen terug voor APK, en dan eindelijk weer voor een jaar veilig...
-
AadG
Re: 110 blower werkt niet - opgelost!
mooi
misschien slim om de aansluiting van de zekeringen een likje vaseline te geven.
Helpt goed tegen tandplak
misschien slim om de aansluiting van de zekeringen een likje vaseline te geven.
Helpt goed tegen tandplak