Dikte van nieuwe remschijven van een RRC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Robbert RRC LSE

Dikte van nieuwe remschijven van een RRC

Bericht door Robbert RRC LSE »

Heren,

Ik ben opzoek naar de dikte maat van de remschijven van een RRC uit 1994 LSE uitvoering (als daar nog verschil in zou zitten). Zowel de voor als de achter schijven.

Groeten,

Robbert
Dennis101

Re: Dikte van nieuwe remschijven van een RRC

Bericht door Dennis101 »

Voor nieuw 24 mm (Mintex en TRW) en achter nieuw 12,6 mm (Mintex) of 12,6 mm (TRW).
Minimum maat voor 22 mm en achter 11,7 mm voor zowel Mintex als TRW.

Dennis B
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

En als het goed is staan die maten die Dennis opgeeft ook ergens op de schijven.
Hoogswaarschijnlijk ergens onder de roest verstopt.

fb
Range Rover Oldie

Bericht door Range Rover Oldie »

Mijn range rover heeft voor +- 21.6 mm en achter 11.5 MM.

Hoe lang mag / kan ik hier nog veilig mee rond rijden?? Apk is pas over 1.5 jaar en rijd niet zo heel veel kilometers. remblokken zijn trouwens nieuw.

Hoeveel km mag ik nog rijden?
bram-rrc

Bericht door bram-rrc »

je zit onder de minimum maat, maar wil wel weten hoeveel km je nog kunt rijden. geen lijkt me.

En wat maakt het uit wanneer je APK is, dan is een periodieke keuring, wil niet zeggen dat het tot die tijd
allemaal niet uit maakt.
Range Rover Oldie

Bericht door Range Rover Oldie »

Kan ik er dus per direct niet meer mee rijden bram-rrc?

Voor wat betreft de APK. Tot die tijd is het de verantwoording die ik neem voor mezelf en anderen dus dat maakt wel degelijk uit. Vanaf dat de APK keuring verplicht uitgevoerd moet zijn maakt iemand anders die beslissing voor mij.
Neemt niet weg dat ik goede remmen ontzettend belangrijk vind voor mezelf en anderen maar waar ligt de marge?
Benno

Bericht door Benno »

gewoon even een nieuwe set rondom zetten. Schijven en blokken kosten de wereld niet. Ik was voor de RRC een kleine 200 euro kwijt rondom en het was voor mij een dikke halve dag werk

groet,

Benno
bram-rrc

Bericht door bram-rrc »

Idd en dat is percies wat ik bedoel als je goed zou lezen.
Je auto moet gewoon in orde zijn, zeker de reminrichting, ongeacht dat je pas over anderhalf jaar naar de apk hoeft en niet zoveel rijd.

De minimale mm die de fabrikant heeft gekozen zullen best ruim, lees veilig, gekozen zijn.
Maar als je goede remmen ontzettend belangrijk vind zoals je zegt, ben je dus al over de marge heen die is aangegeven. lijkt me duidelijk.
northtraveler

Bericht door northtraveler »

Nieuwe schijve en blokken zijn toch goedkoper bij Paddock?

Welk merk schijven en blokken remmen het beste? Of zit er geen verschil tussen de merken?
Benno

Bericht door Benno »

Voor dik 60 pond ben jeklaar bij paddocks zie ik net
Franc

Bericht door Franc »

Mijn persoonlijke ervaring is met Lockheed schijven en Lockheed blokken dat deze combinatie achter ernorm piepte (piep-plaatjes, afschuinen, sleuf erin, niets hielp).
Totdat ik Mintex blokken monteerde --> stilte !
Verder merk ik geen verschil.

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Plaats reactie