Vandaag begonnen aan het vervangen van mijn swivel en voorwiellagers.
Helaas (te) snel gestrand. Bij het loshalen van de vijf bouten waarmee de drive member vast zit braken er twee onder de kop af.
Gevolg is nu dat ik de drive member met geen mogelijkheid over één van de twee achter gebleven boutstelen heen krijg. Bij drie gaten en de andere achter gebleven boutsteel heb ik beweging in de flens. Echter bij de tweede achter gebleven boutsteel helemaal niks. Radeloos heb ik al geaccepteerd dat ik dan maar een nieuwe drive member moet kopen en dus de hamer erbij kon pakken. Helaas nog steeds zonder resultaat. Het spulletje staat inmiddels al aardig wat uurtjes in de WD40 te weken. Nog steeds muurtje.
Iemand een tip??
Alvast bedankt!
Michael
Drive member met geen mogelijk eraf te krijgen
-
Frans Bonnes
Re: Drive member met geen mogelijk eraf te krijgen
Gebruik in elk geval kruipolie ipv WD40.
WD 40 lost geen roest op, en zal dus in jou geval ook niet veel doen.
fb
WD 40 lost geen roest op, en zal dus in jou geval ook niet veel doen.
fb
-
Michael110V8
Dat realiseer ik me. Echter die was na 3 pufjes op..
En op deze hemelvaartdag wil niemand kruipolie aan me verkopen.
Toch bedankt.
En op deze hemelvaartdag wil niemand kruipolie aan me verkopen.
Toch bedankt.
-
Benno
gasbrander erop en een flinke klappen met de hamer. Eventueel als het lukt een smalle beitel tussen drivemember en asstomp. moet lukken dan. Ik had laatst met een 110 dat we aan de voorkant vijf van de tien bouten afbraken. Alles netjes eruit gekregen, schoongemaakt. Verse bouten erin en niet te vast zetten de volgende keer.
Benno
Benno
-
paul be
Bij mij zat alles ook muurvast, heb compleet alles doormoeten slijpen (heel werk) en alles nieuw moeten opzetten.
defender 110 300TDi
defender 110 300TDi
-
Michael110V8
Nou het is eraf hoor!
Ik heb eerst de gasbrandergeprobeerd; geen effect.
Beiteltje ertussen; geen effect, behalve een naaf die ook beschadigde.
Uiteindelijk rondom de afgebroken bout allemaal 3 mm gaatjes geboord en daarna met de beitel de drive member gespleten.
Hehe; hij gaf de strijd op! Inmiddels t/m de swivel gedemonteerd en de nieuwe spullen alweer aan het opbouwen.
Ieder bedankt voor de tips!
Michael
Ik heb eerst de gasbrandergeprobeerd; geen effect.
Beiteltje ertussen; geen effect, behalve een naaf die ook beschadigde.
Uiteindelijk rondom de afgebroken bout allemaal 3 mm gaatjes geboord en daarna met de beitel de drive member gespleten.
Hehe; hij gaf de strijd op! Inmiddels t/m de swivel gedemonteerd en de nieuwe spullen alweer aan het opbouwen.
Ieder bedankt voor de tips!
Michael