Zucht... Olie... Krukaskeerring? Carter?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Fraggledefender

Zucht... Olie... Krukaskeerring? Carter?

Bericht door Fraggledefender »

Zucht....

Auto reed zo lekker. Agelopen week plots een plas olie dromer. Zodra de motor liep kwam de olie er uit.

Garage gebeld, krukaskeerring? Afgelopen week heen gegaan. Super service. Nieuwe krukas keering (2maanden oud) bleek compeet los te zitten. Weer nieuwe geplaatst. Zelfde aluminium ding met groene buitenrand van bearmach. Konden niets anders vinden.

Zat ook een pingel/belletje in motor, we dachten een tingelende waterpomp. Verrvangen, naar huis.

Pingel niet weg. Ok, geen ramp.

Maar... Ligt nu weer olie onder de auto. :-(( Durf het bijna niet te proberen morgen. Ga eerst alles maar eens schoonmaken en dan stukje rijden.

Ik denk dan een aantal dingen. Stel nu, dat die keerring weer los zit... Hoe komt dat dan?

Slechte keerring? (bearmach, waar haal je nog een originele?)
Heeft het iets met dat pingel/belletje geluid te maken (morgen een precies luisteren waar het zit, misschien kan ik een geluids fragment plaatsen)
Kan het iets te maken hebben met een verstopte carterontluchting? Hoe kan ik die eventuele verstopping opzoeken en verwijderen?

Pffff, wordt er moedeloos van.

Jan

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2011 22:18 door Jan Suijkerbuijk.
bas88pickup

Re: Zucht... Olie... Krukaskeerring? Carter?

Bericht door bas88pickup »

Pingetje?! Als het een benzine is, da bedoel je waarschijnlijk dat ie het doet terwijl je gas geeft, maw onder last. Dat is pingelen, je timing staat dan niet goed.
Waar je een originele keerring haalt? Voor een series kan je het proberen bij van Dam. (Rhenen)
Fraggledefender

Bericht door Fraggledefender »

Sorry, Vergeten te zeggen. Betreft een defender met een 200tdi disco motor.
Wesley

Bericht door Wesley »

zelfde probleem gehad met een 2,5 NA diesel
toen we het motorblok weer eruithaalde bleek dat de ring was gaan meedraaien in het vliegwielhuis,
vastgezet met vloeibare pakking en hij heeft niet meer gelekt..
iniedergeval... niet aan de keerring....
(afkloppen!)

grtzzz wes
bas88pickup

Bericht door bas88pickup »

Tja, dan kan ik je niet helpen, sorry. De opmerking van Wesley is trouwens wel een goede, staat volgens mij ook bij de series in het whb; aanbrengen met een smear of sealant.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Ik denk dat je bij de dealer gewoon een originele keerring kunt bestellen.
Plaats reactie