temp meter olie automaat
-
freek
temp meter olie automaat
Meten is weten, en omdat ik met de (grote) caravan achter de disco 2 straks op vakantie in de bergen zou ik graag de temperatuur van de automaat-olie in de gaten houden. Iemand tips en ervaringen die al eens een meter heeft ingebouwd. Waar gekocht en hoe ingebouwd? Digitaal of analoog?
Groeten, Paul
Groeten, Paul
-
Bart van Dessel
Re: temp meter olie automaat
BramRRC heeft er eentje ingebouwd, hij heeft problemen met z'n automaat gehad, in de bergen met caravan (of autotrailer). Dus wees goed voorbereid! Hoe meer toeren de motor draait, des te sneller draait de oliepomp van de automaat, gebruik in de bergen dus de keuzestand naar 3 en 2 ipv in de D laten staan. Een TD5 kan wel wat toeren verdragen.
Groetjes, Bart
Groetjes, Bart
-
bram-rrc
Heb een vdo meter ingebouwd tbv de auto.bak van mijn rrc. (na een kapotte bak door een defecte temp.sensor waardoor het lampie niet ging branden)
Analoge meter, hier gekocht: [www.idee-systems.nl]
Orgineel voor automaatbak, dus met het betreffende tekentje.
Sensor in de oliepan gezet, op advies van revisiebedrijf uit Tilburg.
Analoge meter, hier gekocht: [www.idee-systems.nl]
Orgineel voor automaatbak, dus met het betreffende tekentje.
Sensor in de oliepan gezet, op advies van revisiebedrijf uit Tilburg.
-
bram-rrc
was nog aan het typen..
Idd zorgen dat de toeren rond de 2500 blijven, bij heuvel opwaarts.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2011 22:27 door bram-rrc.
Idd zorgen dat de toeren rond de 2500 blijven, bij heuvel opwaarts.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2011 22:27 door bram-rrc.
-
freek
Hoe heb je de sensor in de oliepan gezet?
Bij celtemp-services.nl hebben ze lasbussen, maar ook een verloopbus die je in de vulplug kunt schroeven. Minder mooi maar werkt ook.
Weet iemand misschien welke draad de vulplug van van de automaat heeft?
Groeten, Paul
Bij celtemp-services.nl hebben ze lasbussen, maar ook een verloopbus die je in de vulplug kunt schroeven. Minder mooi maar werkt ook.
Weet iemand misschien welke draad de vulplug van van de automaat heeft?
Groeten, Paul
-
Landy
Zelf al 7 jaar eigenaar van een disco 2 uit 2004. Staat nu op 165.000 km. Een van de laatsten dus. Achter de auto heb ik tijdens de vakantie een fendt 510 caravan, geladen rond de 1600 kg. Advies: op de vlakke weg in D laten staan. In de bergen zelf schakelen en zorgen dat het toerental boven de 2500 ligt. Hiervoor achtereenvolgens 3 of 2 inschakelen. Bij zeer steile hellingen, meer dan 20 procent, lage giering inschakelen en rustig op de automaat of een geselecteerde versnelling, (M-aanduiding op het dashbord) naar boven rijden. Controleer voor elke rit of het sensorlampje van de automaatolie goed is. Indien de automaat toch te warm wordt kan dit ook een andere oorzaak hebben. Verstopping van het onderste deel van de radiateur. Ik heb nooit koelproblemen gehad, wel een gescheurde koelslang van de automaat naar de radiateur. Maar dat viel onder de garantie.
Landy
Landy
-
Landy
Verder heb ik elke 40.000 km, soms eerder, mijn automaat-olie laten verversen. Let er dan op dat er meteen een nieuw automaatfilter wordt ingebouwd. Volgens land rover hoeft dit maar één keer, na de eerste 40.000 km te gebeuren. Ik heb het elke keer laten vervangen, extra kosten filter ongeveer 45 euro. Zo voorkom je in ieder geval verstoppingen in het "brein" én de bak schakelt als boter. En elke keer heeft het filter weer zijn werk gedaan, filteren dus!
Landy
Landy
-
bram-rrc
idd met een lasbusje.
In de vulplug kan ook, maar die steekt al ver naar onderen, nu zit de sensor net in het schuine gedeelte, iets beter beschermd.
Ook wilde ik de orginele vulplug, met magneetje, behouden.
@ Landy, als je temp. lampje werkt, weet je nog niet of je temp. sensor werkt. Bij mij schakelde deze niet meer.
Bij een kennis schakelde die te vroeg, elke keer temp. te hoog. Is wel even aan het zoeken geweest voordat de sensor werd verdacht.
(complete bak na laten kijken...)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2011 10:31 door bram-rrc.
In de vulplug kan ook, maar die steekt al ver naar onderen, nu zit de sensor net in het schuine gedeelte, iets beter beschermd.
Ook wilde ik de orginele vulplug, met magneetje, behouden.
@ Landy, als je temp. lampje werkt, weet je nog niet of je temp. sensor werkt. Bij mij schakelde deze niet meer.
Bij een kennis schakelde die te vroeg, elke keer temp. te hoog. Is wel even aan het zoeken geweest voordat de sensor werd verdacht.
(complete bak na laten kijken...)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2011 10:31 door bram-rrc.
-
freek
Bedankt voor de info. Ik kan verder! Heb spullen besteld.
Groeten, Paul
Groeten, Paul