Heb ik wel een Landrover?
-
Ruud Lemmens
Heb ik wel een Landrover?
Heb ik wel een Landrover? Ik krijg langzaam ontwenningsverschijnselen, hoef niet op het forum zoveel om hulp te roepen. Heb eerste kennismaking gehad met dit merk met een P38 Range Rover II.
Nu een Disco 2, TD5 handbak
Heb hem nu een jaar, dus eens tijd om de balans op te maken (bij de P38 paste dit niet in 1 posting....)
Accu vervangen
Grote beurt, inclusief oliewissel
Uitlaat vervangen, achter was hij doorgeroest
Kabelboompje injectoren
Druklager piept nu alleen wat, moet vervangen worden...
En inmiddels 30.000 km verder.
Groeten, Ruud
Nu een Disco 2, TD5 handbak
Heb hem nu een jaar, dus eens tijd om de balans op te maken (bij de P38 paste dit niet in 1 posting....)
Accu vervangen
Grote beurt, inclusief oliewissel
Uitlaat vervangen, achter was hij doorgeroest
Kabelboompje injectoren
Druklager piept nu alleen wat, moet vervangen worden...
En inmiddels 30.000 km verder.
Groeten, Ruud
-
Michiel
Re: Heb ik wel een Landrover?
Tja, TD5. Vreselijke motor he! Al die electronica. Niet aan beginnen!
-
jacob
tja ik kan dat gevoel wel.
ik ben nu 350.000 kilometer veder met de td5. Defender dan
en ik heb eigenlijk aan bijzondere dingen allen een keer lekker koppakking gehad 200 k.
en mijn water pomp vervangen 70 euro.
contact slot vervangen
en ruiten wisser kabeltje (met eentje van een landrover van de jaren 70 paste gewoon.
en 1 opvoerpomp.
en radiator
oja en een start motor.
overing onderhout:
1 stuur kogel.
zeker wel 1 keer alle wiellangers. (inmiddels mischien somige al vaker)
een paar keer rem blokken.
en banden.
nu denk ik dat ik in het aankomende jaar een keer de tussen bak moet vervangen maar ja dat denk ik al 3 jaar
oja en olie vervagen en zo gewoon standaard onderhout.
en ik rij er echt veel mee in het terein. (en dan niet alleen maar blauwe routes)
vaak voor een zware trailer. 3500 soms per ongeluk wel eens iets meer.
en dagelijks op de weg (gebruik de auto ook zakerlijk acountmanager) (doe ook wel eens aan stoplicht sprintjes) en rij ook vaak vol gas 145 kilometer.
en deze 350.000 kilometer past ook in 1 bericht
ja ze zijn niet zo heel slecht die td5's maar mijn vrouw rijt een een opel. en die heeft echt veel minder aandacht nodig. voor de zelfde kilometers.
geen startmotot geen kontact slot wat er spontaan mee ophout, geen lekker radiator ook geen lekker waterpomp. en ook geen koppaking met 200k.
geen wiellagers, en de ruitewissers blijfen het ook gewoon doen. ( wel iets minder remblokken) maarj ja dat zal wel aan het terijnrijden liggen net zo als die wiellagers.
veel minder duren olie en ole filters. gaat ook veel langer mee. en zei rijt nooit volg gas en gaat echt sneer weg bij de stoplichten.
ha ha maar de td5 is echt een topper. heerlijk auto en techniek. en juist die electrnika val wel heel erg mee. daat staat niet in mijn lijstje.
ik ben nu 350.000 kilometer veder met de td5. Defender dan
en ik heb eigenlijk aan bijzondere dingen allen een keer lekker koppakking gehad 200 k.
en mijn water pomp vervangen 70 euro.
contact slot vervangen
en ruiten wisser kabeltje (met eentje van een landrover van de jaren 70 paste gewoon.
en 1 opvoerpomp.
en radiator
oja en een start motor.
overing onderhout:
1 stuur kogel.
zeker wel 1 keer alle wiellangers. (inmiddels mischien somige al vaker)
een paar keer rem blokken.
en banden.
nu denk ik dat ik in het aankomende jaar een keer de tussen bak moet vervangen maar ja dat denk ik al 3 jaar
oja en olie vervagen en zo gewoon standaard onderhout.
en ik rij er echt veel mee in het terein. (en dan niet alleen maar blauwe routes)
vaak voor een zware trailer. 3500 soms per ongeluk wel eens iets meer.
en dagelijks op de weg (gebruik de auto ook zakerlijk acountmanager) (doe ook wel eens aan stoplicht sprintjes) en rij ook vaak vol gas 145 kilometer.
en deze 350.000 kilometer past ook in 1 bericht
ja ze zijn niet zo heel slecht die td5's maar mijn vrouw rijt een een opel. en die heeft echt veel minder aandacht nodig. voor de zelfde kilometers.
geen startmotot geen kontact slot wat er spontaan mee ophout, geen lekker radiator ook geen lekker waterpomp. en ook geen koppaking met 200k.
geen wiellagers, en de ruitewissers blijfen het ook gewoon doen. ( wel iets minder remblokken) maarj ja dat zal wel aan het terijnrijden liggen net zo als die wiellagers.
veel minder duren olie en ole filters. gaat ook veel langer mee. en zei rijt nooit volg gas en gaat echt sneer weg bij de stoplichten.
ha ha maar de td5 is echt een topper. heerlijk auto en techniek. en juist die electrnika val wel heel erg mee. daat staat niet in mijn lijstje.
-
harro
Je roept het nu wel over jezelf af hé....
Harro
diezichmooistilhoudt
109' Series IIa 6 cilinder (1971)
Discovery Series II TD5 (2002)
Harro
diezichmooistilhoudt
109' Series IIa 6 cilinder (1971)
Discovery Series II TD5 (2002)
-
Ruud Lemmens
Heb een flink blok hout liggen om het op af te kloppen;-)
-
Edward
Ik snap het allemaal niet, 85K probleemloos met een Range 38a DSE, 26K proleemloos met de huidige D2 Td5 en 85K met wat kleine probleempjes (garantie) met de 130 Td4. Die loopt alleen op noodloop bij hele zware belasting, maar als ik die erorme Warn wegpak voor de gril is dat ook weg. Ligt dus meer aan mij dan aan het hok.
-
sjorsboomschors/aka/PP
ik denk dat ik alles wat Ruud niet heeft/had/krijgt dubbel over me heen krijg
-
Tata-D2
Hallo Ruud,
Bij APK slechts lampje van euro 2 kapot. Tijdens gratis onderhouds- en reparatieadvies speling op stuurstang gevonden en vervangen.
Afgezien van wat olie en filters en wegenbelasting geen onkosten gehad.
Groet, Willem.
Tata-D2.
Bij APK slechts lampje van euro 2 kapot. Tijdens gratis onderhouds- en reparatieadvies speling op stuurstang gevonden en vervangen.
Afgezien van wat olie en filters en wegenbelasting geen onkosten gehad.
Groet, Willem.
Tata-D2.
-
bareld
Het zijn gewoon waardeloze auto's
En dat er mensen zijn die minder problemen hebben is maar een zwak argument. Er worden ook rokers 100 jaar en er overleven ook mensen een ongeluk zonder autogordel te dragen.
Uitzonderingen heb je altijd maar feiten tonen gewoon aan dat het slechte kwaliteit is.
Maar wel hardstikke leuk. Ik bijf het gewoon accepteren.
Geweldige auto's
En dat er mensen zijn die minder problemen hebben is maar een zwak argument. Er worden ook rokers 100 jaar en er overleven ook mensen een ongeluk zonder autogordel te dragen.
Uitzonderingen heb je altijd maar feiten tonen gewoon aan dat het slechte kwaliteit is.
Maar wel hardstikke leuk. Ik bijf het gewoon accepteren.
Geweldige auto's
-
LaRobbie
230k met een defender 110, 300tdi. 2x dynamo, 2x spanrol en 1 keer koppeling bij 220k ivm chassiswissel