Externe brandstofpomp voor V8i hot-wire

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
TVR

Externe brandstofpomp voor V8i hot-wire

Bericht door TVR »

Hallo!

Voor mijn Defender V8 hotwire injectie ben ik op zoek naar een externe brandstofpomp. (we kunnen bijna het blok gaan starten...!)

Wat voor een type pomp is geschikt? (wil even op de autosloop kijken voor iets wat direct werkt)
Heb begrepen dat hij 3 bar moet leveren en 100liter per uur, maar in welke type auto’s zit nou zo’n pomp?

iemand ervaringen?/tips?

Groet, Tom
(heb een standaard defender 90 tank onder de stoel, en volgens mij is daar geen in-tank pomp voor die past/tot de bodem komt)
Frans Bonnes

Re: Externe brandstofpomp voor V8i hot-wire

Bericht door Frans Bonnes »

Zou een ppomp van een RR efi, niet geschikt zijn ?

fb
TVR

Bericht door TVR »

Dat is die zeker, aangezien die er ook bij hoort, echter is dat een pomp die in de tank hangt, maar ik heb een andere soort tank(dieper) waardoor je het onderste stuk van je tank niet gebruikt, omdat hij niet diep genoeg aanzuigt. (en de flens is volgens mij ook anders)

Groet, Tom
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Iedere pomp voor een Bosch efi systeem is geschikt volgens mij, minimale druk is 2,5 bar. Wel voor een multipoint systeem lijkt me. Opbrengst niet zo van toepassing, is altijd goed. Een pomp van een E-klasse, Scorpio, Omega, Golf lijkt me allemaal prima, als je op de sloop kunt rondkijken dan kun je een geschikte uitzoeken.

Gr, Bart
Plaats reactie