Hallo,
Kan iemand mij helpen aan een goed electrisch schema voor mijn 109 V8.Stage -one uit 1983
Ik moet de bekabeling voor de temperatuur sensor vervangen.De meter geeft niets meer aan en blijft onderin staan.
Nu heb ik wel een schema maar ik weet niet de lokatie van de spannings stabilisator.
Ik heb het dashbord al opgehad evenals het midden paneel maar ik kan via de kleurcodes niet de juiste kabels achterhalen.[groen/blauw]
Als het goed is moet op de temperatuur sensor 5 volt komen staan,maar ik meet 12 volt.
De sensor is nieuw en voor mijn vakantie naar corsica via route de hannibal over de alpen,had ik graag de temperatuur meter goed werkend.
Ik heb een infrarood meter en de motor blijft netjes op temperatuur,maar ik wil die meter weer aan het werk.
Heeft iemand een goed schema,dan kom ik er wel uit.
Alvast bedankt voor het meedenken.Gr,Rob
electrisch schema 109 V8
-
radboud
Re: electrisch schema 109 V8
ik heb de schema's in het 109v8 supplement staan
Deze heb ik niet digitaal en ik heb ook geen scanner thuis.
Als je van een ander geen reactie krijgt kan ik na het weekend wel kijken of ik iets kan regelen
Radboud
Deze heb ik niet digitaal en ik heb ook geen scanner thuis.
Als je van een ander geen reactie krijgt kan ik na het weekend wel kijken of ik iets kan regelen
Radboud
-
Jan-Wijbrand Kolman
Hoi Rob,
Als je me een PM stuurt, mail ik je een PDF van het genoemde 109V8 supplement. Er staan inderdaad verschillende schema's in van de elektrische installatie. Wellicht heb je daar wat aan.
groeten, Jan-Wijbrand
--
109"3.5V8 "Stage-1", 1981 | Volvo 245 "Super Polar", 1992
Als je me een PM stuurt, mail ik je een PDF van het genoemde 109V8 supplement. Er staan inderdaad verschillende schema's in van de elektrische installatie. Wellicht heb je daar wat aan.
groeten, Jan-Wijbrand
--
109"3.5V8 "Stage-1", 1981 | Volvo 245 "Super Polar", 1992
-
Gerard E.
Hoi Rob,
De spannings stabilisator is het blokje wat achter op je meters zit achter het dash board.
Als die niet goed zou werken dan doen de andere meters het ook niet goed.
Misschien is er iets aan de hand met je temperatuur voeler en moet die vervangen worden.
Waar je ook nog even naar kunt kijken is het draatje op je voeler,als die niet goed geisoleerd is van de achterkant krijg je ook geen meting, ik heb over het draadeindje een ruber ringetje geschoven,toen het draatje er overheen en vast geschroefd.
Groet, Gerard E.
De spannings stabilisator is het blokje wat achter op je meters zit achter het dash board.
Als die niet goed zou werken dan doen de andere meters het ook niet goed.
Misschien is er iets aan de hand met je temperatuur voeler en moet die vervangen worden.
Waar je ook nog even naar kunt kijken is het draatje op je voeler,als die niet goed geisoleerd is van de achterkant krijg je ook geen meting, ik heb over het draadeindje een ruber ringetje geschoven,toen het draatje er overheen en vast geschroefd.
Groet, Gerard E.
-
Bas
Hoi,
ik heb een landrover 1981 met een ingebouwde V8 3,9 range Rover uit 1986 . Ik ben op zoek naar een elektrisch schema wie kan mij helpen?
gr Bas
ik heb een landrover 1981 met een ingebouwde V8 3,9 range Rover uit 1986 . Ik ben op zoek naar een elektrisch schema wie kan mij helpen?
gr Bas