Waarde prikkers:
Voor de 1950 S1 overweeg ik om een rembekrachtiger in te bouwen.
In de rebuild zou ik daar nu aan toe zijn. Ik ga de remleidingen leggen en kan daar dus nog alle kanten mee op.
De gemonteerde componenten van het remsysteem zijn nieuw en standaard (hoofd- en wielremcilinders, remvoeringen, veren en trommels).
Het gaat om een enkel remsysteem (één circuit).
Wie heeft ervaring op dit punt.
Een paar vragen:
Standaard zou in het (onbekrachtigde) remsysteem van een SI (en SII) in rust een zekere restdruk blijven. Die restdruk geeft problemen in combinatie met een rembekrachtiger.
Vraag: klopt dit, en zo ja wat daar aan te doen.
Mij wordt geadviseerd om te kiezen voor een 'matige' versterking: 1,9 : 1
Vraag: is dat inderdaad de goede verhouding
Het vacuum. In de S1 ligt de 2L variant van de oorspronkelijke 1,6L kop/zijklepmotor. De motor is volledig gereviseerd en loopt 'top'. Ik ga er vanuit dat deze een prima vacuum levert.
Vraag: heeft iemand ervaring of dit vacuum voldoende is?
Vraag: waar dit het beste af te tappen: inlaatspruitstuk maar waar. Maakt het in verband met condens, vervuiling e.d. uit of je de aansluiting onder, boven of horizontaal maakt?
Waar plaats ik de rembekrachtiger. Heeft iemand een voorbeeld dat ik kan komen bewonderen of een foto?
Wellicht te overvloede: waarom een rembekrachtiger. Eigenlijk alleen om de benodigde pedaaldruk te verlagen. De voor onze tijd erg grote pedaaldruk en dat voelt met mijn voeten niet comfortabel.
Ik doe het dus niet om beter te remmen. Mijn ervaring is dat als het onbekrachtigde systeem goed werkt de te halen vertraging prima is.
Graag jullie advies.
Paul Rasch, Lekkerkerk
80' 1950 S1
109' 1982, stage one
Rembekrachtiger S1
-
westfries.
Re: Rembekrachtiger S1
Ik heb in mn Ambu S2a ook een bekrachtigt rem systeen aangelegt
Dit heb ik 1op1 overgenomen van een S3 de aansluiting van het vacuum dus ook
Je zou natuurlijk ook voor een losse vacuumpomp kunnen kiezen
Dit zou een Vsnaar aangedreven pomp kunnen zijn of een dynamo met ongeboude vacuumpomp
Of je gaat voor de elek variant van een volvo bv werkt ook goed en je zou het pompje eventueel uit het zicht kunnen plaatsen
Volgens mijn kan je nooit te hard remmen (hoewel mn vrouw daar andrs over denkt )
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4a1d58a0b0139ba056346d61a2764a65', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 14048126, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dit heb ik 1op1 overgenomen van een S3 de aansluiting van het vacuum dus ook
Je zou natuurlijk ook voor een losse vacuumpomp kunnen kiezen
Dit zou een Vsnaar aangedreven pomp kunnen zijn of een dynamo met ongeboude vacuumpomp
Of je gaat voor de elek variant van een volvo bv werkt ook goed en je zou het pompje eventueel uit het zicht kunnen plaatsen
Volgens mijn kan je nooit te hard remmen (hoewel mn vrouw daar andrs over denkt )
vlag.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4a1d58a0b0139ba056346d61a2764a65', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', 'http://www.udcn.nl/FOTO/vlag.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.udcn.nl%2FFOTO%2Fvlag.jpg', '', 14048126, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Gert
Re: Rembekrachtiger S1
Paul, ik zou dit eens uitzoeken op het forum van LRSOC.com. Volgens mij blijft er trouwens geen restdruk achter, vanwege het ontwerp van deze hoofdremcilinders.
Waar je natuurlijk moet gaan letten is dat de normale bekrachtiger/cilinder boven de voetenbakken zit, en de remcilinder bij onze S1's aan de outrigger vast zit. Ik betwijfel dus ook of je dit er allemaal in gaat krijgen, met name omdat je dicht bij je vloerplaten uitkomt. Je zou in het ergste geval een heel S3 pedaal kunnen inbouwen,,,maar als je S1 nog enigszins origineel is dan zou ik dat zeker niet doen.
Groeten,
Gert
Waar je natuurlijk moet gaan letten is dat de normale bekrachtiger/cilinder boven de voetenbakken zit, en de remcilinder bij onze S1's aan de outrigger vast zit. Ik betwijfel dus ook of je dit er allemaal in gaat krijgen, met name omdat je dicht bij je vloerplaten uitkomt. Je zou in het ergste geval een heel S3 pedaal kunnen inbouwen,,,maar als je S1 nog enigszins origineel is dan zou ik dat zeker niet doen.
Groeten,
Gert
-
Paul Rasch
Re: Rembekrachtiger S1
Beste Gert,
Zoeken op het LRSOC forum heeft me niet veel opgeleverd, gezocht op "brake(s)" en "servo" of "power", suggesties?.
Ik overweeg overigens een losse rembekrachtiger. Dus een enkele leiding van hoofdremcilinder naar servo en dan van de servo een leiding naar voor en achter.
Dan hou ik de pedalen, het mechanisme en de hoofdremcilinder zoals het is.
Groeten Paul Rasch
Zoeken op het LRSOC forum heeft me niet veel opgeleverd, gezocht op "brake(s)" en "servo" of "power", suggesties?.
Ik overweeg overigens een losse rembekrachtiger. Dus een enkele leiding van hoofdremcilinder naar servo en dan van de servo een leiding naar voor en achter.
Dan hou ik de pedalen, het mechanisme en de hoofdremcilinder zoals het is.
Groeten Paul Rasch
-
xg
Re: Rembekrachtiger S1
Beste Paul,
Op mijn eerste Landrover de 89-54-EK, niet diegene die nu te koop staat, deze is blauw, terwijl de mijne grijs was, bedenk zelf maar wat er is gebeurd met mijn kenteken na verkoop van de auto.
Maar goed ik had een separate rembekrachtiging in gebouwd links op het chassis tegen het spatbord, de remleidingen had ik verlegd zodat de via de bekrachtiger liepen, met vacuum boven vanaf het inlaatspruitstuk, dmv een omhoog gebogen pijpje en een slang.
Dit werkte perfect, deze rembekrachtigers zijn veel gebruikt in de VOLVO amazone's, probeer het in eens in de wereld van VOLVO om er aan te komen.
Op mijn eerste Landrover de 89-54-EK, niet diegene die nu te koop staat, deze is blauw, terwijl de mijne grijs was, bedenk zelf maar wat er is gebeurd met mijn kenteken na verkoop van de auto.
Maar goed ik had een separate rembekrachtiging in gebouwd links op het chassis tegen het spatbord, de remleidingen had ik verlegd zodat de via de bekrachtiger liepen, met vacuum boven vanaf het inlaatspruitstuk, dmv een omhoog gebogen pijpje en een slang.
Dit werkte perfect, deze rembekrachtigers zijn veel gebruikt in de VOLVO amazone's, probeer het in eens in de wereld van VOLVO om er aan te komen.
-
Symon
Re: Rembekrachtiger S1
Dat zit op die blauw inderdaad niet meer, die auto is van mij geweest.
overrollen in een andere kleur kan ook
Groeten Symon
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2011 10:48 door Symon.
overrollen in een andere kleur kan ook
Groeten Symon
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2011 10:48 door Symon.