B stijl 110 stawag galvaniseren
-
Frank 110V8
B stijl 110 stawag galvaniseren
Bij mijn nieuwe 110 moeten de b stijlen en dorpels vervangen worden. Nu heb ik er een set goede bijgekregen. nou had ik het idee om deze te galvaniseren, dan gaan ze nooit meer roesten, heeft iemand hier ervaring mee?
Groet Frank
Groet Frank
-
Boelo
Re: B stijl 110 stawag galvaniseren
Geen ervaring mee, maar ik denk dat schooperen misschien een beter idee is omdat dit het materiaal thermisch minder belast en de kans op kromtrekken misschien kleiner is. Maar het kan ook zjin dat verzinken prima gaat zonder de ongewenste bijverschijnselen.
Groet Boelo
Groet Boelo
-
M@rcel
is goed te doen materiaal is voldoende stijf/vormvast door de dikte en profilering pak wel gelijk de C stijl mee deze is ook erg roestgevoelig
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2011 19:20 door M@rcel.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2011 19:20 door M@rcel.
-
Lucas van Lierop
Ik denk juist dat ie aan de binnenkant hard roest en dat schooperen dan geen zin heeft, of je moet 'm ook nog vol gieten met Tecty/RX/Owatrol oid.
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
Camelstorm
Ja ik heb goede ervaring met mijn B stijl ik heb ze laten Elektrolytisch verzinken bij Galvame in Rotterdam, als je het resultaat wil zien ben je altijd welkom in Ridderkerk, eventueel vanavond op het maandelijkse Riddertreffen.
Groet Jan
Groet Jan
-
Frank 110V8
Jan,
Ging dit ook om de b stijl met sill van een 110? en wat was je ongeveer kwijt? En was dat icl stralen?
Groet Frank
Ging dit ook om de b stijl met sill van een 110? en wat was je ongeveer kwijt? En was dat icl stralen?
Groet Frank
-
Lucas van Lierop
Zelfde verhaald geldt voor stralen, je kan de buitenkant wel leuk stralen maar zorg dat je de binnenkant ook goed schoon hebt.
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
camelstorm
Frank,
ik ben niet zo op de hoogte van de benaming Bstijl wat ik heb laten verzinken is de stijl met dorpel waar de achterdeur in hangt en het deel wat op de acgterbak zit,
ik heb de dorpels geheel vervangen en de verf verwijderd met afbijt, voor de 4 delen was ik 100 euro kwijt.
ik ben niet zo op de hoogte van de benaming Bstijl wat ik heb laten verzinken is de stijl met dorpel waar de achterdeur in hangt en het deel wat op de acgterbak zit,
ik heb de dorpels geheel vervangen en de verf verwijderd met afbijt, voor de 4 delen was ik 100 euro kwijt.