Stuurhuis, waar haal je een goede?
-
Frank 110V8
Stuurhuis, waar haal je een goede?
Prikkers,
Mijn nieuwe 110 heeft behoorlijke speling in het stuur. Hij heeft al het tweede "gereviseerde" stuurhuis van een leverancier in het zuiden, maar er is geen bon meer bij, dus neem ik aan ook geen garantie. Ik heb zelf onder de range ook een "gereviseerd" stuurhuis, hiervan is de eerste versie ook vervangen geworden onder garantie, de tweede was beter maar niet overtuigend. Als ik nu een stuurhuis koop wil ik zeker weten dat hij goed is, ik vind het nogal zot om zo veel geld uit te geven voor een product wat matig is. Iemand enig idee waar ik echt goede stuurhuizen vandaan haal, bij voorkeur voor een goede prijs?
Groet Frank
Mijn nieuwe 110 heeft behoorlijke speling in het stuur. Hij heeft al het tweede "gereviseerde" stuurhuis van een leverancier in het zuiden, maar er is geen bon meer bij, dus neem ik aan ook geen garantie. Ik heb zelf onder de range ook een "gereviseerd" stuurhuis, hiervan is de eerste versie ook vervangen geworden onder garantie, de tweede was beter maar niet overtuigend. Als ik nu een stuurhuis koop wil ik zeker weten dat hij goed is, ik vind het nogal zot om zo veel geld uit te geven voor een product wat matig is. Iemand enig idee waar ik echt goede stuurhuizen vandaan haal, bij voorkeur voor een goede prijs?
Groet Frank
-
CamperChris
Re: Stuurhuis, waar haal je een goede?
Ik heb een tijdje geleden een gereviseerd stuurhuis bij VIS in scheveningen gekocht. Ook die ging binnen een jaar weer lekken (ondanks zeer zorgvuldig gebruik, niet langer dan 10 sec in de uiterste stand ed). keurig onder garantie vervangen, ook de 2e ging lek, bleek een serie te zijn met een verkeerde rubber afdichting in de deksel (lekte gekgenoeg dus aan de bovenkant ipv de onderkant). Ook díe werd onder garantie vervangen. Ik ben ook niet tevreden over de kwaliteit vd huizen, maar wel over de service van VIS. het huis in nu al meer dan een jaar lek-vrij..
-
Christiaan 90 300TDI
De speling zit neem ik aan niet in de bevestiging van de droparm aan de uitgaande as?
Als dit niet het geval is dan kun je ook nog proberen om de speling op te lossen met de stelschroef. Dit kun je wel 1 of misschien 2x doen maar vaker niet want dan gaat ie vervelend sturen vanuit de midden stand is mijn ervaring.
Wat is het, een 3 of een 4 bouts?
En hij lekt geen olie?
Zit nu net toevallig in het onderdelen boek te kijken omdat ik een poging wil wagen om hem zelf te reviseren. Maar dan wel compleet, inclusief alle asjes. Dus eigenlijk hergebruik ik dan alleen het huis. Maar eerst even uitzoeken wat ik dan aan onderdelen kwijt ben.
Christiaan
Als dit niet het geval is dan kun je ook nog proberen om de speling op te lossen met de stelschroef. Dit kun je wel 1 of misschien 2x doen maar vaker niet want dan gaat ie vervelend sturen vanuit de midden stand is mijn ervaring.
Wat is het, een 3 of een 4 bouts?
En hij lekt geen olie?
Zit nu net toevallig in het onderdelen boek te kijken omdat ik een poging wil wagen om hem zelf te reviseren. Maar dan wel compleet, inclusief alle asjes. Dus eigenlijk hergebruik ik dan alleen het huis. Maar eerst even uitzoeken wat ik dan aan onderdelen kwijt ben.
Christiaan
-
Frank 110V8
Christiaan,
Het gaat om een 3 bouts, maar als ik hem vervag plaats ik denk ik een 4 bouts. Zelf reviseren is volgens horen zeggen geen potie omdat de hofdas zeer duur is.
Groet Frank
Het gaat om een 3 bouts, maar als ik hem vervag plaats ik denk ik een 4 bouts. Zelf reviseren is volgens horen zeggen geen potie omdat de hofdas zeer duur is.
Groet Frank
-
Christiaan 90 300TDI
Frank,
Heb ik ook gezien alleen aan onderdelen ben ik dan al rond de € 700,- kwijt.
En als ik dan dit zie [www.brit-car.co.uk] wat is dan wijsheid.
Leek me wel een leuk karweitje...
Christiaan
Heb ik ook gezien alleen aan onderdelen ben ik dan al rond de € 700,- kwijt.
En als ik dan dit zie [www.brit-car.co.uk] wat is dan wijsheid.
Leek me wel een leuk karweitje...
Christiaan
-
Puffino
het kan erger, en daarom snap io het punt niet:
[www.mm-4x4.com]
BP te G is niet veel duurder geloof ik. En zal daarin niet de enige zijn.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
[www.mm-4x4.com]
BP te G is niet veel duurder geloof ik. En zal daarin niet de enige zijn.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
kroes50
Hoi Frank,
Zoekt je deze voor een lhd of een rhd?
Ik heb namelijk nog een goede rhd liggen.
Grt.
Pieter
Zoekt je deze voor een lhd of een rhd?
Ik heb namelijk nog een goede rhd liggen.
Grt.
Pieter
-
disco1992
beste frank,
neem een contact op met mario de wit in zevenbergen.
hij laat ze veel reviseren bij een gespecialiceerd bedrijf.
uit ervaring heb ik goede ervaringen ermee.
het is maar een tip maar kan je misschien wel helpen !
disco1992
neem een contact op met mario de wit in zevenbergen.
hij laat ze veel reviseren bij een gespecialiceerd bedrijf.
uit ervaring heb ik goede ervaringen ermee.
het is maar een tip maar kan je misschien wel helpen !
disco1992
-
Christiaan 90 300TDI
Sander,
Ik kan het allemaal niet meer volgen hoor. Wat heb je nu als je deze neemt? Is vast geen origineel, dat kan ik me niet voorstellen. Dat verschil moet ergens in zitten denk ik dan.
Heeft iemand hier wel eens een nieuw stuurhuis gekocht, dus geen gereviseerde maar echt hagelnieuw, en wat kostte die, waar gekocht en bevalt die?
Christiaan
Ik kan het allemaal niet meer volgen hoor. Wat heb je nu als je deze neemt? Is vast geen origineel, dat kan ik me niet voorstellen. Dat verschil moet ergens in zitten denk ik dan.
Heeft iemand hier wel eens een nieuw stuurhuis gekocht, dus geen gereviseerde maar echt hagelnieuw, en wat kostte die, waar gekocht en bevalt die?
Christiaan
-
Edward
Bestaan er wel goeie? De mijne is bij 78000 km onder garantie vervangen door de dealert. Ben ook aan het kijken naar wat nu een goede is. Prijs interesseert me minder, maar om nu iedere 80K een stuurhuis te wisselen ben ik ook te lui voor.
-
Puffino
Voor mij zou dat prima zijn, doe ik tien jaar over 
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
Puffino
Geen idee, nog nooit gekocht. Gaat wel gebeuren, maar moet me ook eerst orienteren op eventuele kwaliteitverschillen.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
bram-rrc
Nieuwe Adwest gekocht. Bij Jansen.
Zit er al een jaartje of twee onder zonder problemen.
Voor niet eens zoeveel meer heb je ook een nieuwe bij de Land Rover dealer.
Zit er al een jaartje of twee onder zonder problemen.
Voor niet eens zoeveel meer heb je ook een nieuwe bij de Land Rover dealer.
-
Boelo
Frank,
Bel eens met [www.hydroline.nl]
Zij geven aan dat zij hun stuurhuizen op de enige juiste manier reviseren, zelf geen ervaring mee maar wel goede ervaringen gehoord.
Andere keus is nieuw bij Adwest zelf, gewoon een mailtje sturen en prijsopgaaf vragen, om en nabij de €500 voor een nieuw 4 bouts stuurhuis inclusief verzenden.
Groet Boelo
Bel eens met [www.hydroline.nl]
Zij geven aan dat zij hun stuurhuizen op de enige juiste manier reviseren, zelf geen ervaring mee maar wel goede ervaringen gehoord.
Andere keus is nieuw bij Adwest zelf, gewoon een mailtje sturen en prijsopgaaf vragen, om en nabij de €500 voor een nieuw 4 bouts stuurhuis inclusief verzenden.
Groet Boelo