defender oldtimer
-
Geoffrey
defender oldtimer
Beste prikkers,
Weet er iemand of er ook nieuw model defenders op een oud chassis worden gezet en als oldtimer gekeurd worden?
Zo ja waar kan ik die vinden?
Groet.
Landrover 109 2.25D
Bouwjaar: 1966
Weet er iemand of er ook nieuw model defenders op een oud chassis worden gezet en als oldtimer gekeurd worden?
Zo ja waar kan ik die vinden?
Groet.
Landrover 109 2.25D
Bouwjaar: 1966
-
bareld
Re: defender oldtimer
Tuurlijk gebeurt dat.
Er zijn mensen zat die liever de kosten van 10 jaar wegenbelasting direct bij aanschaf willen betalen
Er zijn mensen zat die liever de kosten van 10 jaar wegenbelasting direct bij aanschaf willen betalen
-
remon
Re: defender oldtimer
zijn wel een aantal regels voor begreep ik laatst.
2 van de 3 dingen moeten orgineel blijven of zijn.
aandrijflijn en motor...dan op het belastingvrije chassis..zoiets was het.
er zal me vast iemand verbeteren
maar daar is dit forum voor.
2 van de 3 dingen moeten orgineel blijven of zijn.
aandrijflijn en motor...dan op het belastingvrije chassis..zoiets was het.
er zal me vast iemand verbeteren
maar daar is dit forum voor.
-
G-men (Gargamel)
Re: defender oldtimer
Je kunt een nieuwe koets op een 83-er of 84-er one ten zetten en dan belastingvrij rijden.
Motor/aandrijflijn en het chassis moeten dan origineel blijven.
Je mag 1 van deze 3 delen vervangen door nieuwer materiaal.
Maar wat is er tegen op een goede 1983'er one-ten en die restaureren ??
verwacht alleen niet het comfort van een Puma; maar dat geld ook voor een wagen met nieuwe koets.
Wat je ook doet, reken in elk geval op bijbehorende prijs !
Een goede one-ten uit 83 is best aan de centjes; en zelfs als er een nieuwe koets op zite, is de mechanica 25 jaar oud.
Je zult er gezien zijn leeftijd best wat TLC (en geld) aan uit moeten geven, zeker als je hem als dagelijkse wagen gaat gebruiken !
Motor/aandrijflijn en het chassis moeten dan origineel blijven.
Je mag 1 van deze 3 delen vervangen door nieuwer materiaal.
Maar wat is er tegen op een goede 1983'er one-ten en die restaureren ??
verwacht alleen niet het comfort van een Puma; maar dat geld ook voor een wagen met nieuwe koets.
Wat je ook doet, reken in elk geval op bijbehorende prijs !
Een goede one-ten uit 83 is best aan de centjes; en zelfs als er een nieuwe koets op zite, is de mechanica 25 jaar oud.
Je zult er gezien zijn leeftijd best wat TLC (en geld) aan uit moeten geven, zeker als je hem als dagelijkse wagen gaat gebruiken !
-
Roy Bruurs
Re: defender oldtimer
nouja hij bijft ook binnen de 1/3 regel. De nieuwe carrosserie delen kun je aanmerken als vervangende delen omdat de oude te veel hadden geleden. Dan blijft alleen de aandrijflijn nog over en dat is dan je 1/3
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1b9ea62a71161c810dc224ea9c3be823', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 14023512, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1b9ea62a71161c810dc224ea9c3be823', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 14023512, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
remon
Re: defender oldtimer
kijk...dat bedoel ik..
ik hou het mooi bij de seriesIII...
lekker bijhouden..ook mooi.
ik hou het mooi bij de seriesIII...
lekker bijhouden..ook mooi.
-
René de Geeter
Re: defender oldtimer
En als je bedoelt een complete nieuwe defender belastingvrij te maken heet dat gewoon omkatten en is dus strafbaar. Bovendien is het gewoon, mijn persoonlijke mening, asociaal en ten onrechte gebruik proberen te maken van de belastingvrij regeling (die om dit soort praktijken al aangescherpt is)
René
109 serie III StaWag
René
109 serie III StaWag
-
Marijn & Simba
Re: defender oldtimer
Waarom zou je dit uberhaupt willen...
Of zijn Puma koetsen soms gratis?
Tip: een losse bultneus motorkap en een laag metallic lak maakt t al een stuk "nieuwer" .
Stoelen kun je zomaar wisselen, misschien t dashboard ook nog wel.
Beetje extra geluidsisolatie en t is net een stille auto...
De rest van de auto blijft oud...
Volgens mij kun je dan net zo goed een pre-87-er restaureren...
even nog los van fiscale en juridische grenzen die je gaat opzoeken waarmee je bij elke controle weer mag verdedigen hoe je auto is omgebouwd...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('714f460e839fb59ec9eefddc9709b725', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 14023967, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Of zijn Puma koetsen soms gratis?
Tip: een losse bultneus motorkap en een laag metallic lak maakt t al een stuk "nieuwer" .
Stoelen kun je zomaar wisselen, misschien t dashboard ook nog wel.
Beetje extra geluidsisolatie en t is net een stille auto...
De rest van de auto blijft oud...
Volgens mij kun je dan net zo goed een pre-87-er restaureren...
even nog los van fiscale en juridische grenzen die je gaat opzoeken waarmee je bij elke controle weer mag verdedigen hoe je auto is omgebouwd...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('714f460e839fb59ec9eefddc9709b725', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 14023967, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Scratch
Re: defender oldtimer
Wat ik nu zo leuk vind aan een oude auto, is dat het een oude auto is. Mag er van mij best een beetje shabby uitzien (doffe verf of met de hand geschilderd)
Over het algemeen ben je iets goedkoper uit dan de "belasting betaler" Maar een groot deel van wat je op de wegenbelasting bespaard, ben je kwijt aan onderhoud. Wil je een bult neus met een glad dak zou ik gewoon een nieuwere kopen, rijd wel wat betrouwbaarder.
Het enige voordeel van belastingvrij rijden vind ik, dat als hij "weer" eens stil staat, dat de belasting niet door loopt
Ik zou gewoon de auto opknappen en de motor vervangen voor een jongere generatie (TDI)
q178.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ae978192c4edd7ba0464ae78ef7f6ac7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg80.imageshack.us%2Fimg80%2F6470%2Fq178.jpg', 'http://img80.imageshack.us/img80/6470/q178.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg80.imageshack.us%2Fimg80%2F6470%2Fq178.jpg', '', 14024170, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Inspiratie site
gr Eric
Over het algemeen ben je iets goedkoper uit dan de "belasting betaler" Maar een groot deel van wat je op de wegenbelasting bespaard, ben je kwijt aan onderhoud. Wil je een bult neus met een glad dak zou ik gewoon een nieuwere kopen, rijd wel wat betrouwbaarder.
Het enige voordeel van belastingvrij rijden vind ik, dat als hij "weer" eens stil staat, dat de belasting niet door loopt
Ik zou gewoon de auto opknappen en de motor vervangen voor een jongere generatie (TDI)
q178.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ae978192c4edd7ba0464ae78ef7f6ac7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg80.imageshack.us%2Fimg80%2F6470%2Fq178.jpg', 'http://img80.imageshack.us/img80/6470/q178.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg80.imageshack.us%2Fimg80%2F6470%2Fq178.jpg', '', 14024170, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Inspiratie site
gr Eric