Lampje remmen, 1986 RRC
-
Tom_RRC
Lampje remmen, 1986 RRC
Het lampje van mijn remmen brandt af en toe. Soms flauw, soms sterk.
De remblokken zijn prima (alle 4 wielen), vloeistof is op peil. Wat kan ik nog meer controleren? Sensor losgooien of juist kortsluiten? Andere ideeën?
1986 Range Rover
De remblokken zijn prima (alle 4 wielen), vloeistof is op peil. Wat kan ik nog meer controleren? Sensor losgooien of juist kortsluiten? Andere ideeën?
1986 Range Rover
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Lampje remmen, 1986 RRC
Dat-ie in verschillende sterkten brandt doet mij vermoeden dat het een massa-probleem is?
-
Frans Bonnes
Zal hoogstwaarschijnlijk toch wel een indicatie draadje van versleten remblokken zijn.
Draadjes zitten er niet altijd even best in, vooral niet bij "namaak" blokken.
fb
Draadjes zitten er niet altijd even best in, vooral niet bij "namaak" blokken.
fb
-
Benno
draadje lijkt me sterk. volgens mij heeft een RRc van die leeftijd nog geen remblok slijtageindicatie. Daarnaast werkt dat alleen als je de draden met elkaar doorverbindt en niet als ze los zijn. Ik denk aan de verschilschakelaar op de remservo. als die vuil is of je hebt echt een delta in je remcircuit dan krijg je ook deze symptomen. Maar om te beginnen alle normale bedrading controleren en kijken of je toch nergens een lekje hebt of veel ucht in een leiding en daarna verder zoeken.
groet,
Benno
groet,
Benno
-
Tom_RRC
Ik heb in ieder geval wat ideeen... Zal een kijken of alle verbindingen netjes zijn en anders de verschilschakelaar eens vervangen. Het probleem kan nooit erg groot zijn toch?
bedankt!!
bedankt!!