autotransport!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Joost Nouwen

autotransport!

Bericht door Joost Nouwen »

Hallo,
Ik wil komend weekend een wrak gaan halen.
Daarvoor wil ik een oprijwagen huren , dus geen aanhanger .
Wie weet iets in Limburg waar ik zoiets kan huren?

Als iemand centjes wilt verdien en wilt rijden dan laat me dat maar even weten via PB.

Moet een wrak vanuit Coevorden naar Maaseik( gebracht worden.

Groetjes Joost
Bart van Dessel

Re: autotransport!

Bericht door Bart van Dessel »

Volgens mij verhuurt KAV oprijwagens, anders misschien in Beegden, heb ik lang geleden een mooie antieke M.B. 508D gehuurt voor een ritje naar de Eiffel. Naam weet ik niet meer.

Gr, Bart
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

bel even rond, ze hanteren allemaal zo ongeveer dezelfde prijzen; rond de € 100,- per dag voor een Sprinter ed, 500km vrij
Gert

Bericht door Gert »

Ik heb het idee om mijn S1 tzt in bijvoorbeeld een Crafter (dubbel verlengd en verhoogd) te vervoeren. Dan heb ik geen gezeur met het vinden van een geschikt trekkend voertuig en iemand met een geldig rijbewijs. Vroeger kreeg je het cadeau, maar das voor mijn tijd.

Ohja, het zou passen.

[www.adriejonk.nl]

Wel wat ballast eraf/eruit, maar dat moet lukken.

Autotransporters hebben vaak een bijzonder laag laadvermogen: [www.adriejonk.nl]

Groeten,

Gert

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/05/2011 21:40 door Gert.
martin

Bericht door martin »

hou er wel rekening mee dat een crafter met dubbel lucht al gauw meer dan 2 ton weegt en dat je zo boven de 3500kg zit en dan een c rijbewijs nodig hebt.

als je een auto wilt laten transporteren kun je ook een bergings/autotransport bedrijf vragen meestal kunnen die een auto met een verzameltransport vervoeren voor een niet al te duur en dat is meestal goedkoper dan huren van een bus,oprijwagen of trailer.

martin
Ben leert elke dag van zijn Laro's

Bericht door Ben leert elke dag van zijn Laro's »

Met een combinatie van auto met aanhanger en een BE rijbewijs kan je in principe 7 ton over de weg rijden.

3,5 ton voor het trekkende voertuig en 3,5 ton voor combinatie aanhanger met lading.

Ik heb mijn E er vorig jaar bijgehaald voor nog geen 600 Eurietjes, maar als je C wilt begin je bij 1000 Eurietjes pas te lessen.

En ik denk dat een trailer altijd wel te lenen is ergens.

Dus dat lijkt mij de simpelste optie tenzij je je C rijbewijs al heb.

En als je geen E heb, zal er altijd wel een prikker of iemand zijn die dat wel heeft en je wilt helpen.

handtek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4168c539c7db635e3ba623647bf37aae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', 'http://www.benaartman.nl/handtek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', '', 13996095, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Dagelijks leven RRS TDV6
109 1977 V8 als klussenbus
In bewerking 90 2,5TD 1988
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU

Ben
disco1992

Bericht door disco1992 »

zit net even te kijken bij anwb reisplanner,

kan maaseik niet vinden dus weet afleveradres niet
coevorden is wel erg ver voor mij vanaf tilburg maar kom komend weekend er in de buurt.
helaas zonder trailer en met de nieuwe fabia hebben een familie weekend in de buurt van borger ( assen ).

als het nu iets minder ver was kon ik het wel op een vrije middag of vrije maandag doen voor je tegen een normale vergoeding.
maar met deze kilometers wordt het wel erg duur denk ik.

rijd een 110 met 3500 kilo trekgewicht en heb BE rijbewijs en trailer ter beschikking die 2600 kilo mag laden en zelf ongeveer 600 weegt.
ideale trialer heb je altijd genoeg vermogen

disco1992
Ben leert elke dag van zijn Laro's

Bericht door Ben leert elke dag van zijn Laro's »

Ik heb het zelfde, wel de auto, ook de trailer, maar een beetje ver uit de buurt.
plaetje

Bericht door plaetje »

Joost, ik heb vorigjaar een aanhanger van Bouls gehuurt. Heb toen de blauwe vanuit Inor moeten ophalen. En de kosten waren 120 euro voor 24uur. Met de TD5 was dat geen probleem. Zelfs de heuvels van de ardenne. De rit van jou is door het vlakkeland ( ja de opritten over bruggen en zo zijn heuvels voor de noordelingen)

Je kunt ook bij Multi huur, bij Prinsen in Weert, bij autoverhuur limburg in roermond, vroeger ook Baggen

Jo Förster (plaetje) limburgrover
Joost Nouwen

Maaseik is in Bels , dichtbij Echt .
Ik reply verder even algemeeen zie verder in dit draadje.
Joost Nouwen

Heren alvast bedankt voor de info.
Dat adres van Gert is veeel te ver uit de buurt voor mij , jammer.

Ben net even bij Tom(prikker) langs geweest en die zou me een adresje mailen om een oprijwagen te huren voor een 50-75 euro.
Zal dat adresje waar Bart mee aankwam nog even proberen te vinden.

Zelf heb ik geen e-rijbewijs , normaal doe ik daar niet moeilijk over , maar de laatste keer naar Coevorden waren 3 prentjes
Gelukkig niet voor mij maar helaas wel voor mijn maat ,keuring op de wagen net verlopen, geen E en niet alle papieren bij .

Mijn 109d 2.25 , zal met een trailer er achter een slak zijn wat resulteerd in vele gefrustreerde medeweggebruikers.
Op een rit van 500km kan ik dat niet gebruiken.
Plus de kogel van mijn trekhaak is afkeur en mijn wagen is 24v.
Ik haat overigens kogeltrekhaken , vergeet die wel vaker en dan zit je toevallig(of niet) in het terrein en dan kan je dat ding uitgraven en losbouten.
Op mijn 109(ens) alleen nog maar nato.

De wagen die ik op moet gaan halen is een wrak , staat nog maar half in mekaar.
Zal die nog gedeeltelijk moeten demonteren en dan de zooi op elkaar binden , rolt wel.

Tot zover bedankt ik laat wel even weten als het gelukt is.
Meer tips zijn nog altijd wel welkom.

Groetjes Joost
Plaats reactie