startmotor tip lucas 2m100

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
White Range

startmotor tip lucas 2m100

Bericht door White Range »

Mijn startmotor heeft nu echt de geest gegeven. Heeft iemand een tip voor een vervanger van de Lucas 2m100 (90 2.5 benzine bj 85) want de draaisnelheid van de orginele loopt niet over van overtuigingskracht.
Rickske

Re: startmotor tip lucas 2m100

Bericht door Rickske »

geen ervaring, maar heb wel eens een goed verhaal over gelezen. Op de site van Holden
D&G

Bericht door D&G »

Ik heb de Powerlite erin gezet:

Draadje Powerlite

Gerard
White Range

Rickske en Gerard, dank voor jullie tip !!! ik ben bijna om. Heb vandaag de startmotor er uitgesleuteld en kwam door hitte "losgesoldeerde" aansluitingen van de koolbortels op de "aansluitpen" tegen. Tevens liet het brozen lager aan de achterkant (koolborstelzijde) een ovaal gat zien waardoor de as veel speling heeft. mijn overweging is nu nog kijken of ik ergens zo"n bronzen bus kan scoren (ik heb m er inmiddels al uit) en het zaakje opnieuw solderen en met nieuw lager monteren of kijken of een startmotor van een diesel of V8 ook nog een krachtige optie zou zijn......? neig naar de oplossing van de genoemde tipgevers in de hoop dat er in Nederland een leverancier is die deze powerlite ook op het schap heeft liggen. Morgen maar eens rondbellen....
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De Powerlite waar Gerard het over heeft is alleen geschikt als vervanger voor de startmotor van een 2.25 uit een series Land Rover en deze past niet in een 90.
De startmotor van de diesels en de V8 zijn ook niet bruikbaar in de 2.5 benzine van een 90.
Een nieuwe startmotor voor een 90 2.5 benzine werkt prima en draait ruimschoots snel genoeg als de bedrading en accu in orde is.

Dennis B
White Range

Dennis je hebt gelijk, gewoon een nieuwe startmotor was meer dan voldoende. Ik heb een ruilstartmotor rover 0001108131 bij een bedrijf in Apeldoorn voor 210,- en helemaal geweldig. Compacter uitvoering en echt startten als een nieuwe.
Plaats reactie