wat voor motor nu inbouwen?
-
berrys2a
wat voor motor nu inbouwen?
Hallo,
Ik heb in mijn Series 2A een perkins Prima motor zitten.
Voor deze motor zijn de onderdelen inmiddels een zeldzaamheid en de kop die ik nodig heb voor dit blok is misschien nog zeldzamer.
Welke alternatieven zijn er? Ik sta voor alles open zolang het maar diesel is. Ik heb nu een Nissan patrol 3.3 td staan maar om dit pas te maken zal ik mijn radiateur naar voren moeten brengen! Iets waar ik niet happig op ben omdat ik dan misschien wel de ingevallen neus van de series op moet geven. En dat zou ik jammer vinden.
Wat zijn leuke conversies? De 200 tdi is leuk maar geeft een hoop lawaai. de perkins is een heerlijk stille motor, Misschien iemand die weet hoe ik aan onderdelen kom? of een complete motor?
Ik heb in mijn Series 2A een perkins Prima motor zitten.
Voor deze motor zijn de onderdelen inmiddels een zeldzaamheid en de kop die ik nodig heb voor dit blok is misschien nog zeldzamer.
Welke alternatieven zijn er? Ik sta voor alles open zolang het maar diesel is. Ik heb nu een Nissan patrol 3.3 td staan maar om dit pas te maken zal ik mijn radiateur naar voren moeten brengen! Iets waar ik niet happig op ben omdat ik dan misschien wel de ingevallen neus van de series op moet geven. En dat zou ik jammer vinden.
Wat zijn leuke conversies? De 200 tdi is leuk maar geeft een hoop lawaai. de perkins is een heerlijk stille motor, Misschien iemand die weet hoe ik aan onderdelen kom? of een complete motor?
-
Wim Janssen
Re: wat voor motor nu inbouwen?
Berry,
Ebay UK in de gaten houden. 14 dagen geleden heb ik nog een kop zien staan.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Ebay UK in de gaten houden. 14 dagen geleden heb ik nog een kop zien staan.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
-
Wim Janssen
Re: wat voor motor nu inbouwen?
En hier [cgi.ebay.co.uk] nog een.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
-
henk kruims
Re: wat voor motor nu inbouwen?
mocht je op een andere motor overgaan dan heb ik wel belangstelling voor de Dudleigh conversion set.
groetnn
henk kruims
groetnn
henk kruims
-
Mark HJ
Re: wat voor motor nu inbouwen?
Ik heb nog wel een sloopmotor liggen.De perkins prima is nog heel lang in de maritieme sektor geleverd.
Groet,
Mark
Mark
Groet,
Mark
Mark
-
plaetje
Re: wat voor motor nu inbouwen?
ik heb een 2,5NA 14J liggen voor weinig, gaat mee naar Aken.
Nieuwe riem en koppaking er op en een zeer goede brandstofpomp
Heb er ook nog een startmotor en een dynamo bij als het moet (deze liggen als reserve)
plaetje
Nieuwe riem en koppaking er op en een zeer goede brandstofpomp
Heb er ook nog een startmotor en een dynamo bij als het moet (deze liggen als reserve)
plaetje
-
Berrys2a
Re: wat voor motor nu inbouwen?
Ik ben er inmiddels achter dat ik op cilinder 1 en 2 geen compressie heb.
Kan het zijn dat wanneer de kop te vaak gevlakt is ik hem op moment zet op het einde van de schroefdraad van de bouten in plaats van op de koppakking zelf?
Kan het zijn dat wanneer de kop te vaak gevlakt is ik hem op moment zet op het einde van de schroefdraad van de bouten in plaats van op de koppakking zelf?
-
Wim Janssen
Re: wat voor motor nu inbouwen?
Berry,
In de haynes manual staat ergens de dikte van de kop beschreven en hoe dit te meten. Deze mag tussen de 119,85 en 129,10 zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat de draad van de bout zo kritisch is dat je de kop niet meer kunt aantrekken.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
In de haynes manual staat ergens de dikte van de kop beschreven en hoe dit te meten. Deze mag tussen de 119,85 en 129,10 zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat de draad van de bout zo kritisch is dat je de kop niet meer kunt aantrekken.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
-
Frank 110V8
Re: wat voor motor nu inbouwen?
Hoi,
Waarschijnlijker lijkt mij dat je wat rommel etc in je draad hebty waardoor je je moment niet haalt, schoon de draad eens op en meet na hoe diep de bout erin wil en of deze soepel loopt. eventueel kan je de bout inkorten of vervangen wanneer deze gerekt is.
Groet Frank
Waarschijnlijker lijkt mij dat je wat rommel etc in je draad hebty waardoor je je moment niet haalt, schoon de draad eens op en meet na hoe diep de bout erin wil en of deze soepel loopt. eventueel kan je de bout inkorten of vervangen wanneer deze gerekt is.
Groet Frank
-
wim
Re: wat voor motor nu inbouwen?
Ik heb voor jou wel een adresje van een man die enorm veel rover-onderdelen op voorraad heeft.
Het enige minpuntje is dat ik nu in Italie zit en pas volgende week vrijdag thuis ben.
Zo gauw ik thuis ben geef ik hem door.
Gr.
Wim
Het enige minpuntje is dat ik nu in Italie zit en pas volgende week vrijdag thuis ben.
Zo gauw ik thuis ben geef ik hem door.
Gr.
Wim
-
berrys2a
Re: wat voor motor nu inbouwen?
Kijk dank je wel alvast.
Enig idee waar deze man in de buurt zit. ikzelf zit in de buurt van Leeuwarden
Enig idee waar deze man in de buurt zit. ikzelf zit in de buurt van Leeuwarden
-
berrys2a
Re: wat voor motor nu inbouwen?
Ik heb geen dudleigh conversie set. ik heb een samengestelde set. En deze is helaas al besproken in het geval van ombouw naar een andere motor
-
wim
Re: wat voor motor nu inbouwen?
Berry, ik weet het weer.
Het is Damen en Kroes (.nl)
Ze versturen ook onderdelen.
Ter info de kop van een nonturbo is hetzelfde als van een turbo.
Bij mij is het ook een keer uitgewisseld.
Succes
Wim
Het is Damen en Kroes (.nl)
Ze versturen ook onderdelen.
Ter info de kop van een nonturbo is hetzelfde als van een turbo.
Bij mij is het ook een keer uitgewisseld.
Succes
Wim